دسته‌بندی نشده

چند راه آسان برای جالب کردن فضای کاری

چند راه آسان برای جالب کردن فضای کاری

اکثر کارمندان بیش از یک‌چهارم زندگی خود را در محیط کاری خود پشت سَر می گذارند. قطعاً سپری کردنِ این ساعات کاری به انرژی و فعالیت ذهنی بسیاری نیازمند است. به همین خاطر می باشد، که گذرانِ این ساعات در دفتر کاری کمی سخت و چالش بَر انگیز به نظر می رسد. این چالش ها نهفته در ماهیت کار است و مسلماً شما با جالب کردن فضای کاری می توانید، محیطی دلنشین و بهتر برای کارمندانِ خود خَلق کنید.

البته که به لطفِ چنین کاری هَم بهره وری کارمندان افزایش یافته و در کنارِ آن اضطراب ها را از وجودِ کارکنان خود دور خواهید کرد. ما این نوشتارِ از خود در دکومهر را به بررسی همین موضوع اختصاص داده ایم. با ما همراه باشید، تا با ایده هایی ناب و جذاب آشنا شوید.

تجهیزات ورزشی یا کلاس هایی برای تناسب اندام فراهم کنید!

حتماً شما هم می دانید، که انجام ورزش در طولِ روز برای جسم و روح شما فوایدی بسیار به همراه خواهد داشت. یکی از راه هایی مجذوب کننده برای جالب کردن فضای کاری استفاده از تجهیزات ورزشی در این محیط است. با وجودِ آنها کارمندان می توانند، تنها با وقفه ای کوتاه در فرآيند کاری خود ورزش کنند. مطمئن باشید، اینچنین سَر حال تر شده و می توانند، با انگیزه ای دو چندان به کارِ خود ادامه بدهند.

کارکنان اداره را به تشکیل گروه هایی اجتماعی ترغیب نمایید!

منظور ما از گروه اجتماعی این است، که کارمندان درونِ آن گروه ها احساسِ راحتی داشته باشند. این کار می تواند، به جالب کردن فضای کاری شما خَتم شود. چرا که در نتیجه تشکیل چنین گروه هایی کارمندان برای رسیدنِ به یک هدفِ واحد تلاش خواهند کرد. همانند، یک تیم والیبال که تمامی بازیکنان در راستای بُرد تلاش می کنند.

چنانچه که شما بتوانید، کارمندان خود را به تشکیل گروه هایی اجتماعی تشویق بنمایید، آنها نیز چنین کاری را انجام خواهند داد. در نتیجه آنهم یک گروهی بالاتر از ارتباط کاری ایجاد خواهد شد. علاوه بَر اینها می توانند، با یکدیگر ارتباطی بهتر و مؤثرتر رقم بزنند. مطمئن باشید، با این کار اثراتی مثبت بَر روی بهره وری کارمندان خود بَر جای خواهید گذاشت.

کارکنان اداره را به تشکیل گروه هایی اجتماعی ترغیب نمایید!

 

از نور طبیعی در فضای کاری استفاده کنید!

از جمله راه هایی برای جالب کردن فضای کاری استفاده از نور طبیعی تا جای امکان است. توصیه ما به شما چنین است، که دفتر کارِ کارمندان را در محیطی که نور طبیعی حاکم است، در نظر بگیرید. اگر که امکانِ چنین کاری را ندارید، به کارمندان خود اجازه بدهید هر از چندگاهی بیرون رفته و آب و هوایی تازه کنند.

استفاده از دوره هایی آموزشی برای مدیران!

اگر که مدیر یک مجموعه ناکارآمد باشد، تمامی کارها بَر هم خواهد خورد. چنانچه که هدایتی درست صورت نگیرد، همه سَر درگم شده و کارها به کُندی پیش خواهد رفت. پس مدیران می توانند، از دوره های آموزشی بهره مند شوند. اینچنین می توانند، رشد و پیشرفت را تجربه کنند. در واقع یکی از نکات جالب کردن فضای کاری در همین موضوع خلاصه می شود. با این کار کارمندان در بالاترین سَطحِ استاندارد کاری فعالیت داشته و کارِ شرکت به خوبی پیش می رود.

یک محیط راحت و خوب برای کارمندان فراهم نمایید!

در طراحی فضای کاری حتماً به ارگونومی و راحتی کارمندان خود توجه داشته باشید. رعایت کردنِ این نکات می تواند، آسیب های ناشی از نشستن هایی طولانی مدّت را هم از خودتان و هم کارمندان دور بنماید. مطمئن باشید، زمانی که یک فرد در فضای کاری خود احساس راحتی داشته باشد، بهتر بَر روی انجام کارهای خود متمرکز می شود.

یخچال موجود در دفتر کاری را پُر از میان وعده کنید!

یکی دیگر از نکات در جالب کردن فضای کاری پُر کردنِ درون یخچال اداره با انواعی از میان وعده های سالم و نوشیدنی های خُنک است. زیرا کار کردنِ با شکم خالی حتماً کاری سخت و غیر قابل تحمل می باشد. از سویی دیگر خوردنِ خوراکی هایی ناسالم هم برای بدنمان زیان خواهد داشت و هم انرژی لازم را به ما نمی رساند. پس درون یخچال را با خوراکی هایی مقوی پُر کنید.

بیشتر بخوانید

 

امکاناتی فراهم کنید، تا تهیه چای و قهوه آسان باشد!

درست است، همیشه هم مصرف کافئین خوب نیست! امّا استفاده از یک چای تازه دَم می تواند، انرژی ما را در انجام مراحلِ کاری دو چندان کند و در آن تردیدی نیست. یک دستگاه قهوه ساز تهیه نموده و آن را در آشپزخانه دفتر کاری خود قرار بدهید. آب جوش هم اگر که همیشه در دسترس باشد، که چه بهتر! اینها هم می تواند، در جالب کردن فضای کاری از جمله بهترین راهکارها باشد.

مرخصی برای کارمندان را فراموش نکنید!

بهترین راه کار برای رفعِ خستگی ناشی از کار کردنِ شما رفتن به مسافرت هایی چند روزه و بَر پایی تفریح، شادی است. برای ارائه مرخصی به کارمندان خود چندان سخت نگیرید. حتی شما می توانید، برای آنها مرخصی تشویقی در نظر بگیرید. در واقع این راهکار یکی از ایده هایی برای جالب کردن فضای کاری است.

بیشتر بخوانید

span style=”color: white;”>میز کارمندی

مطمئن باشید، که کارمندان شما از سخت نگرفتن ها و اینکه بدان ها اهمیت می دهید، قدردان شما خواهند بود. در نتیجه به نحوء احسنت کارها را انجام داده و سهل انگاری نخواهند کرد.

دورهمی هایی غیر کاری در نظر بگیرید!

این نیز یکی دیگر از روش هایی بسیار جذاب برای بهبود فضای کاری تلقّی می شود. برخی روزها دفتر خود یا شرکت‌تان را تعطیل نموده و آنها را به یک رستوران دعوت کنید. هدف از انجام چنین کاری می تواند، در سخن گفتنِ در ارتباط با آینده کاری شرکت خلاصه بشود. قطعاً انجام چنین کارهایی می تواند، منجر به افزایش روحیه کاری کارکنان بشود.

دادنِ پاداش به کارکنان برای پیشرفت کاری‌!

یکی دیگر از روش ها برای جالب کردن فضای کاری دادنِ پاداش به کارمندان کوشا است. در واقع اهداف تمامی کارکنان یک شرکت حول یک محور می چرخد. پس شما می توانید، به کارکنانی که کارِ خود را به سرعت انجام می دهند، پاداش بدهید. کارمندان یک شرکت نباید چنین احساس کنند، که کسی قدر دان زحمات آنها نیست! اگر که شما به کارمندان کوشا پاداش بدهید، مسلماً دیگر کارمندان را هم به انجام کارهای خود تشویق خواهید کرد.

 

دادنِ پاداش به کارکنان برای پیشرفت کاری‌!

محیط کاری را به کمک گلدان ها یا وسیله هایی هنری تزئین کنید!

شما زمانِ بسیاری را در محیط کاری سپری می نمایید و این نیز غیر قابل انکار است. ولی متأسفانه به دکوراسیون محیط کاری چندان اهمیت داده نمی شود. پشت سَر گذاشتنِ ساعات کاری در یک محیطی بی روح و با دیوارهایی سفید رنگ چندان جذاب به نظر نمی رسد. ما یک راه حلی ساده به شما ارائه می داریم. آن هم تزئین روی دیوارها با استفاده از اثرات هنری و تابلوهاست.

علاوه بَر اینها یکی از روش های جالب کردن فضای کاری استفاده از گلدان ها و گل هایی زیباست. مسلماً تماشای این عناصر می تواند، خلاقیت آدمی را شکوفا کند. همچنین محیط داخلی اداره جانی دوباره گرفته و زیبایی وصف ناپذیر را تجربه می کند.

 

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در دکومهر به بررسی روش هایی برای جالب کردن فضای کاری مبادرت ورزیدیم. همانطور که خوانديد، شما برای به انجام رساندن چنین کاری امکانِ استفاده از قهوه ساز یا چای ساز در آشپزخانه اداره را خواهید داشت. از سویی دیگر می توانید، از گل ها یا گیاهان کمک بگیرید. برای هرچه جالب تر نمودنِ ادامه کارِ کارکنان برای آنها مرخصی تشویقی در نظر بگیرید. یا روش هایی به این ترتیب را مورد استفاده قرار بدهید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طولِ این مطلبِ از ما برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *