مقالات

آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها

آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها

میزهای اداری که با عنوان میزهای مدیریت شناخته می شوند، نقش بسیار موثری در مبلمان اداری دارند. زمانی که از میزهای اداری به درستی استفاده شود، کارکنان می توانند از فعالیت های خود در ساعات کاری نهایت استفاده را ببرند. میزهای مدیریتی از لحاظ ابعاد از میزهای کارمندی بزرگتر هستند. این میزها در اندازه و ابعاد مختلفی تولید می شوند. برای آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها با ما همراه شوید، تا به بررسی هر کدام از این آیتم ها بپردازیم.

میزهای مدیریتی و کارمندی

در ادامه آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها باید بدانید، که این تجهیزات در سایز، طرح، رنگ های مختلفی تولید می شوند. بنابراین لازم است افراد میزهای اداری را بر اساس نیازهای خود انتخاب نمایند. قیمت میزهای اداری به مواردی مانند طرح، اندازه، رنگ، متریال به کار رفته و …. وابسته است. در صورتی که میزهای اداری به درستی در دکوراسیون قرار نگیرند، تاثیر لازم را نخواهد داشت.

برای آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها باید بدانید، میزهای اداری را باید به گونه ای در دکوراسیون اداری قرار دهید، که افراد بتوانند به سادگی در فضا حرکت و تردد داشته باشند. میزهای اداری را باید به گونه ای در فضا قرار بدهید، که مانع باز و بسته شدن درب ها نشوند. این میزها دارای تنوع بالایی هستند، به اشکال مختلفی طراحی شده اند. این میزها موجب می شوند فضای اداری از نظم بیشتری برخوردار شوند. در صورتی که مبلمان اداری با دقت زیادی انتخاب شوند، باعث افزایش اعتبار شرکت و محل کار شما می شود. بنابراین لازم است میزهای اداری را با دقت بسیار زیادی انتخاب کنید.

نکته ی مهمی که در آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها وجود دارد، این است که به متریال و رنگ این وسایل توجه نمایید، انتخاب صحیح میزهای اداری باعث می شود، تا فضای کاری شما حرفه ای تر به چشم بیاید.

 

میزهای مدیریتی و کارمندی

کاربرد میز کانتر در فضای اداری چیست

میزهای کانتر نوعی از میزهای اداری هستند، که به عنوان پیشخوان، میز پذیرش استفاده می کنند. این مدل میزهای اداری معمولا در مراکز اداری مانند بانک ها، ادارات، بیمارستان، مطب های پزشکی و …. کاربرد دارد. میزهای کانتر باید به شکلی طراحی شوند، که مراجعه کنندگان و کارکنان بتوانند به سادگی با همدیگر ارتباط برقرار کنند. در ادامه آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها دقت داشته باشید، میزهای کانتر را به شکلی انتخاب کنید، که در طولانی مدت باعث ناراحتی کارمندان نشود.

انتخاب میزهای کانتر یا میز منشی به عنوان یکی از مهمترین پارامترها در طراحی دکوراسیون اداری به شمار می رود. دلیل این امر قرارگیری میزهای پیشخوان و کانتر است، که به عنوان اولین بخش از مبلمان اداری مورد توجه مراجعان قرار می گیرد. در صورت انتخاب نامناسب تاثیر بدی بر روی مخاطبان بر جای خواهد گذاشت.

کاربرد میز کانتر در فضای اداری چیست

میز مدیریت و ویژگی های آن

میزهای مدیریتی همانطور که از نام آن ها مشخص است، مخصوص مدیران شرکت ها و سازمان ها می باشند. بنابراین باید طراحی این میزها به شکلی انجام بگیرد، که متناسب با شأن و موقعیت آن ها باشد. همانطور که می دانید، میزهای مدیریت در انواع مختلفی تولید می شوند، برای آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها قصد داریم این مدل ها را به شکل مختصر معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         میز مدیریت مدرن

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع میزهای اداری که قصد داریم در آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها به آن اشاره کنیم، میزهای مدرن می باشد. این نوع میزها دارای طراحی زیبا و ساده بر اساس مدرنیسم هستند. افرادی که به دنبال میزهای هایی ساده و بدون تجمل هستند، می توانند این نوع میزها را خریداری کنند. میزهای مدرن را با استفاده از متریال های مختلفی تولید می کنند. با توجه به این که این نوع میز از تنوع رنگی بالا برخوردار است، اما معمولا در رنگ های طوسی، مشکی و کرم مشاهده می شود.

·         میزهای مدیریت کلاسیک

در ادامه مبحث آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها به بررسی میزهای مدیریت کلاسیک می پردازیم. این نوع میزها براساس طراحی و سبک کلاسیک ساخته شده اند. افرادی که به دنبال میزهای مجلل با ابعاد نسبتا بزرگ هستند، می توانند این نوع میز را انتخاب کنند. میزهای کلاسیک اغلب با استفاده از متریال چوب ساخته شده اند. بر روی برخی از این میزها کنده کاری، منبت کاری و نقوشی نقش بسته است. استفاده از این میزها باعث افزایش پرستیژ در دفاتر مدیریت می گردد. معمولا از این مدل میزها در محیط های بسیار رسمی با دکوراسیون های کلاسیک و مجلل استفاده می کنند.

·         میزهای کنفرانس

یکی از مهمترین مدل های میزهای اداری که در بحث آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها باید به آن اشاره کنیم، میزهای کنفرانس می باشد. وجود این نوع میز باید برای انجام جلسات، دیدار با مشتریان، برگزاری رویدادها الزامی می باشد. میزهای کنفرانس را اغلب می توانید در طرح ها و رنگ های مختلفی مشاهده کنید، این نوع میزها به دلیل کاربری که دارند، معمولا در ابعاد بزرگتری تولید می شوند. میزهای کنفرانس برای پذیرایی از مهمانان جایگاهی را دارند. این نوع میز را می توانید در فرم های مختلفی مشاهده کنید.

مهمترین ویژگی که برای میزعای کنفرانس وجود دارد، علاوه بر راحتی آنها لازم است، به ویژگی کابل کشی دسترسی داشته باشند تا برای اتصال با تجهیزات الکترونیکی دچار مشکل نشوند. این نوع میزها در ابعاد بزرگ ستخته می شوند، انتخاب سایز این نوع میزها بر اساس نیاز افراد و تعداد احتمالی مهمانان آن ها می باشد.

سخن پایانی

در این مطلب به صورت اجمالی به بررسی آشنایی با برخی از انواع میز اداری و مشخصات آن ها پرداختیم. همانطور که می دانید میزهای اداری در مدل ها و ابعاد مختلفی وجود دارند، افراد می توانند بر اساس نیاز خود آن ها را انتخاب کنند. با توجه به اهمیت انتخاب و تاثیر مبلمان های اداری می توانید پیش از خرید از دکو مهر مشاوره های لازم را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *