مقالات

آشنایی با مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی

آشنایی با مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی

بلی، منظور ما همان پارتیشن اداری است. به دور از تمامی این موضوع ها مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی چیست؟ این نوعِ از فضاها به درد افرادی می خورد، که امکانِ کار کردنِ در خانه را ندارند. از سویی دیگر توانِ مالی گرفتنِ یک دفتر خصوصی را هم ندارند. در چنین مواقعی فضای کاری اشتراکی به درد شما خواهد خورد.

آیا شما یک بنیان گذار هستید! مایل می باشید، کاری را شروع کنید؟ پس ما احتمال می دهیم، عبارتِ فضای کاری اشتراکی به گوش شما برخورد کرده است. ولی این عبارت یعنی چه! تصور کنید، یک محیطی بزرگ دارید، که آن را از یکدیگر جدا نموده اید. ولی با چه وسیله ای!

با ما همراه باشید، تا شما را با جوانب کامل فضاهای کاری اینچنینی آشنا بنماییم. قطعاً اطلاعات ارائه شده در طول این نوشتار از دکومهر به درد شما خواهد خورد.

از اوّلین فضای کاری اشتراکی در چه سالی رونمایی شد!

ما پیش از بررسی مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی با شما در ارتباط با اوّلین نوعِ آن صحبت می کنیم، که در چه سالی رونمایی شد. شاید که برای شما جالب باشد، ولی چنین فضاهایی برای نخستین بار در سالِ 2005 میلادی در سن‌فرانسیسکو تأسیس گردید. چندی نکشید، که در اقصاء نقاط جهان مورد توجه واقع شد.

بلی، این قبیل از فضاها می تواند، مورد توجه تک به تک شما باشد. ولی باید به این مسئله توجه داشته باشید، که با حیطه کاری شما هماهنگی داشته و به دردتان بخورد. با ما همراه باشید، در ادامه اطلاعات جالب توجهی را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

 

از اوّلین فضای کاری اشتراکی در چه سالی رونمایی شد!

مهم ترین مزایای فضاهای کاری اشتراکی چیست؟

شاید که این روزها با استارت آپ هایی بسیار مواجه بشویم، که بهره مندی از فضاهای کاری اشتراکی را در اولویت قرار بدهند. به گونه ای که ترجیح دهند، ابتدا کارِ خود را در چنین محیط هایی آغاز کنند.

در توجه به مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی به اين نکته بسیار مهم توجه داشته باشید؛ برخی از شماها بر این باور هستید، که چنین فضاهایی دارای هیچ گونه حریم خصوصی برای کارکنان نیست! ولی چنین نمی باشد.

شما می توانید، این محیط ها را با استفاده از پارتیشن اداری بیارایید. تنها کافیست، با یکی از انواعِ پارتیشن؛ فلزی، چوبی، شیشه ای یا… محیط را جلا ببخشید. ما در ادامه به پنج نمونه از مزیت های چنین محیط هایی اشاره خواهیم کرد؛

·         بسیار مقرون به صرفه است!

در بررسی مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی باید به مقرون به صرفه بودنِ چنین محیط هایی اشاره کنیم. در واقع یکی از مهم ترین مسائلی که موجبِ رهسپار شدنِ افراد به سمت استفاده از محیط های کاری اشتراکی می شود، مقرون به صرفه بودنِ آن است.

اگر که شما به تنهایی یک دفتر کار اجاره کنید، قطعاً به پولی بیشتر برای رهن و اجاره نیاز خواهید داشت. ولی چنین فضاهایی تمامی امکانات مورد نیاز شما با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه تر را برایتان به ارمغان می آورد.

 

بسیار مقرون به صرفه است!

·         فرصت هایی برای موفق تر شدن!

تصور کنید، شما در یک محیط اشتراکی کار می کنید. در چنین موقعیت هایی شما می توانید، از حضور سایر افراد برای موفقیت خود کمک بگیرید. در واقع بینابین مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی یکی از مهم ترین مزیت ها حضور افرادی بسیار با اهدافی مشترک در چنین محیط هایی است.

درست است، هریک از شما دارای یک حریم مخصوص هستید. ولی در محیط هایی مشترک مثل آشپزخانه می توانید، دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارید. پس برای هرچه موفق تر شدنِ خودتان، از دیگر افراد حاضر کمک بگیرید.

·         استفاده ای بیشتر از فضای پیرامون

امکان دارد، در طول چند ماه آینده اعضایی جدید به تیم شما ملحق بشود. نگران نباشید، تنها کافيست از پارتیشن های دلخواه خود برای ایجاد اتاقک هایی بیشتر کمک بگیرید. در واقع پارتیشن اداری از قابلیت نصب بسیار راحت برخوردار بوده و شما می توانید، آنها را نقل مکان کنید.

·         استفاده از امکانات و قابلیت ها

اگر که بخواهیم، در ارتباط با مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی با شما بیشتر بحث کنیم، باید به امکانات و قابلیت ها هم اشاره ای داشته باشیم. شما به هنگام اجاره یک دفتر کار، باید میز و صندلی تهیه کنید! وای فای را تدارک دیده یا پول قبض های مختلف را بپردازید. گاهی اوقات برای تزئین محیط های خالی از گلدان یا تابلوها کمک بگیرید.

ولی آنچه که اهمیت فضای کاری اشتراکی را افزایش می دهد، وجودِ تمامی این امکانات در دِل آنهاست. پس تمامی فکر و خیال شما را جهتِ استفاده ای مفید راحت می کند.

.        فعالیت بیشتر شما

در مبحث مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی باید به فعاليت بیشتر شما به عنوان یک مزیت اشاره کنیم. تصور کنید، در یک محیط پر جنب و جوش به کار خود ادامه می دهید. هر روزه دیدن افراد فعال و پر جنب و جوش به انرژی شما می افزاید.

شاید باور نکنید، ولی شمایی که در چنین محیط هایی کار می کنید، نسبت به دیگر افراد هدفمند تر خواهید بود. ما این اطمینان خاطر را به شما می دهیم.

·         فعالیت بیشتر شما

مهم ترین معایب فضاهای کاری اشتراکی چیست؟

درست است، چنین فضاهایی برای ادامه کسب و کار مزیت هایی بسیار برای شما فراهم می کند. ولی همانند بسیاری از تصمیمات دیگر شما معایبی را هم در خود جای داده است. ولی شما می توانید، چنین نکات منفی را با استفاده از پارتیشن بندی اداری رفع و رجوع کنید.

مطمئن باشید! ما در ادامه بیشتر به توضیح مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی می پردازیم. لطفاً همچنان با ما در ادامه متن همراه باشید؛

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         یک فضای شلوغ پلوغ

شاید سَر و صداها باعث بشود، شما در انجام کارها تمامی فکرتان درگیر شود! تمرکز خود را از دست داده و رشته افکارتان پاره شود! شماهایی که در چنین محیط هایی فعالیت می کنید، دارای تخصص هایی متفاوت هستید. پس به دور از عقل نیست، که دارای دیدگاه هایی متفاوت باشید.

گاهی اوقات امکان دارد، بحث هایی بین شما و دیگر افراد حاضر در فضای کاری اشتراکی اتفاق افتد. در چنین موقعیت هایی تا می توانید، استرس و تنش را از خود دور کنید.

·         حضور رقبا در کنار یکدیگر

در مبحث مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی باید به حضور رقبا در کنار یکدیگر هم اشاره کنیم. قطعاً شما هم می دانید، که افراد حاضر در چنین محیط هایی اکثراً حیطه کاری شبیه به یکدیگر دارند. شاید که شما مایل باشید، حرف هایی محرمانه با زیر مجموعه خود بزنید. مبادا رقبا با اکتفاء به اطلاعات شما کار خود را پیش ببرند.

تمرکز برروی حریم خصوصی در فضای کاری اشتراکی بسیار سخت است. قطعاً رقبا تماس های تلفنی شما را شنیده و از قرارهای کاری‌تان مطلع می شوند. پس حواس خود را جمع کنید.

 

آیا پارتیشن بندی در فضای کاری اشتراکی به درد می خورد؟

یکی از مهم ترین و غیر قابل چَشم پوشی ترین وسیله ای که باید در فضای کاری اشتراکی وجود داشته باشد، پارتیشن است. شما باید این وسیله را به حالتی انتخاب بنمایید، که دلتان نگیرد! به خوبی فضای موجود تقسیم شده و بتواند، نور را عبور بدهد.

ما در ادامه مبحث مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی شما را با انواع پارتیشن اداری آشنا خواهیم کرد. لطفاً با ما در ادامه این مطلب همراه باشید؛

مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی

·         انواع پارتیشن بندی شیشه ای

شاید باورتان نشود، ولی این نوعِ از پارتیشن ها از جمله بهترین ها و زیباترین هاست. با وجود پارتیشن شیشه ای دیگر شاهد سَر و صدای اطرافیان خود نخواهید بود. پس شما می توانید، با استفاده از این وسیله یک حریم خصوصی امن و با آرامش برای خود تهیه کنید.

·         انواع پارتیشن بندی چوبی

در بررسی مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی بهتر است، پارتیشن چوبی را هم بررسی کنیم. این نوعِ از پارتیشن بندی ها به حالت کشویی یا ریلی قابل اجراء خواهد بود. ولی به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید، که از مقاومت کمتری در برابر عوامل محیطی برخوردار است.

·         انواع پارتیشن بدون فریم

شاید که بخواهید، محیط کاری را به حالتی تقسیم بندی کنید، که از نظر مساحت چندان تغییر نکند. ما در چنین موقعیت هایی استفاده از پارتیشن بدون فریم را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر که شما یک محیط بسیار کوچک در اختیار خود دارید، بهترین گزینه این نوع از پارتیشن ها خواهد بود.

·         انواع پارتیشن دوجداره

بهتر است، در ارزیابی مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی انواع پارتیشن دوجداره را فراموش نکنیم. نکته جالب توجه این که این نوعِ از پارتیشن ها در برابر صدا و حرارت به عنوان یک عایق بسیار خوب عمل می کنند. علاوه بر تمامی این ها اگر که شما پارتیشن دوجداره کره کره ای را خریداری کرده باشید، امکانِ تنظیم نور برای شما مهیا می شود.

·         انواع پارتیشن آلومینیومی

اگر که به دنبال استحکام و مقاومت بسیار بالا هستید، پارتیشن آلومینیومی به درد شما خواهد بود. البته امکانِ ترکیب آنها با چوب اِم دی اِف هم وجود دارد. در بررسی مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی باید گفت؛ این محصول در برابر صدا به عنوان یک عایق بسیار خوب عمل نموده و آرامش را به فضای کاری شما میهمان می کند. البته امکان افزودن کره کره به این نوع از پارتیشن ها وجود دارد. در چنین موقعیت هایی برای شما امکانِ کنترل نور هم مهیا می شود.

سخن آخر

ما در طول این مطلب از خود سعی کردیم، شما را با مزایا و معایب فضاهای کاری اشتراکی آشنا بنماییم. همانطور که خواندید، این فضاها مزایایی بسیار در دِل خود جای داده است. درست است، که دو نکته منفی از این فضاها مطرح شد! ولی شما می توانید، با استفاده از پارتیشن بندی باکیفیت و از نوعِ خوب خیال خود را راحت کنید.

اميدواريم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از دکومهر برای شما مفید بوده باشد. نگران نباشید، چرا که در صورت وجودِ سؤالات بیشتر برای شما امکانِ تماس با کارشناسان ما را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *