مقالات

آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار

آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار

موضوع مقاله پیش رو آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار می باشد. زمانی که یک مشتری از یک شرکت بازدید می کند، طراحی و دکوراسیون داخلی باید تأثیر خوبی روی او بگذارد. یقینا اولین جایی که بازدیدکننده با آن تماس دارد اتاق انتظار است.

اتاق انتظار علاوه بر اینکه به عنوان فضایی برای به دست آوردن اطلاعات عمل می کند، همچنین یک ماکت کوچک از هویت کسب و کار شرکت است؛ بنابراین، برای ایجاد یک تأثیر خوب، باید روی دکوراسیون این بخش به خوبی برنامه ریزی کنید.‌ برای آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار تا انتهای مقاله با ما باشید.

5 مورد مهم طراحی اتاق انتظار

در این بخش از مقاله آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار، به معرفی این پنج فاکتور می پردازیم. طراحی اتاق انتظار هنگام توسعه یک پروژه اداری شاید پر اهمیت به نظر نرسد، اما یک سالن انتظار با طراحی عالی باعث ایجاد تفاوت در تصورات مشتریان و شرکای بالقوه می شود. پیش از هر کاری برای طراحی باید بدانید که چگونه این دکوراسیون را ایجاد کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

جزئیات طراحی به خودی خود به هر پروژه و شرکت بستگی خواهد داشت، اما برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که همیشه می توانید آنها را اعمال کنید. برای آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار مطالب زیر را دنبال کنید. این پنج مورد عبارتند از؛

 

5 مورد مهم طراحی اتاق انتظار

1.      به نورپردازی اهمیت دهید

یکی از اولین مواردی که باید برای طراحی اتاق انتظار بررسی کنید، نوع نور موجود در این فضا و نحوه استفاده از آن برای بهبود دکوراسیون است. در مناطقی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، مانند محل کار کارمندان، نور مستقیم بیشتر رایج است، یعنی اینکه در این بخش نورها باید به سمت پایین هدایت شوند.

در اتاق انتظار استفاده از نور مستقیم اصلاً ایده آل نیست و باید از نور غیر مستقیم استفاده شود، در این بخش همه لامپ ها باید رو به بالا باشند و انعکاس آنها بر روی دیوار و سقف اتاق را روشن می کند.

در ادامه این مبحث از مقاله آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار باید افزود که، این نوع نورپردازی برای چشم مطلوب تر است، این نورپردازی برای فضایی که انتظار می‌رود بازدیدکنندگان زمان بیشتری را بدون انجام هیچ گونه کار خاصی در آن بگذرانند، بسیار مهم است.

البته می توان از هر دو نور مستقیم و غیر مستقیم به صورت ترکیبی در محیط های خاص استفاده کنید، به خصوص اگر اتاق انتظار از نور طبیعی نیز بهره می گیرد، در چنین مواردی فقط راحتی بصری و کارایی نور را در اولویت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

2.      استفاده از متریال و رنگ‌هایی هماهنگ با هویت بصری کسب ‌و کار

در این بخش از مقاله آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار، به معرفی یک مورد مهم دیگر خواهیم پرداخت. هر شرکتی تصویر منحصر به فرد خود را دارد؛ بنابراین هرگونه تماس بین تجارت و مشتری باید این تصویر را به وضوح منتقل کند. به همین دلیل پروژه دکوراسیون اتاق انتظار باید بر اساس هویت بصری برند شرکت باشد.

شرکت مورد نظر باید یک لگو را در رنگ های خاص ارائه دهد، که در تبلیغات خود و در تولید مواد استفاده می شود. پس حتما از این رنگ ها برای مبلمان، نقاشی دیوار یا در سایر المان های تزئینی استفاده کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که انتخاب این رنگ ها بر راحتی بصری نیز تاثیر می گذارد، پس زمانی که رنگ هایی مانند قرمز یا بنفش بیش از حد باشد، چشمان را سریعتر خسته می کند و تاثیر نامطلوبی بر مشتری دارد.

3.      راحتی باید در اولویت باشد

در ادامه این مبحث از مقاله آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار، به یک مورد مهم دیگر برای دکوراسیون این بخش می پردازیم و آن راحتی این محیط است. برای ایجاد حسی مطلوب و راحتی بیشتر در طراحی اتاق انتظار شرکت ها و محیط های کاری، علاوه بر رنگ ها و نورپردازی باید به سایر عناصر دفتر نیز توجه شود.

به هر حال، اگر مشتریان و بازدیدکنندگان قرار است قبل از ارائه خدمات، مدتی را منتظر بمانند، در حالت ایده‌آل باید بتوانند به راحتی در یک محل به انتظار بنشینند.

این موارد از انتخاب مبلمان راحت و ارگونومیک گرفته تا تهویه هوا، دما، نور، رنگ‌ها، وجود میز پذیرایی، فضایی آزاد برای حرکت و موارد دیگر را شامل می‌شود. حتما چیدمان مبلمان را پیش از استفاده مشتری آزمایش نمایید و بررسی کنید که ایا مبلمان و سایر وسایل جانبی چگونه بر بدن و راحتی آن تأثیر می گذارد.

4.      گیاهان را نادیده نگیرید

در این بخش از مقاله آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار، به بررسی یک مورد مهم دیگر می پردازیم. استفاده از گیاهان طبیعی در یک گوشه از اتاق انتظار تاثیر بسیار مطلوبی روی مشتریان دارد.

استفاده از گیاهان طبیعی کمک می کند، تا حس طبیعی تری به محیط داده شود و یکنواختی و خشکی اشیاء مصنوعی نیز از بین برود، حتی بهتر است که در صورت امکان رنگ گلدان و نوع گیاه در ارتباط با هویت شرکت باشد.‌

اما برای نگهداری یک گیاه در دکوراسیون، باید نور، هوا و گرما را نیز در نظر بگیرید؛ زیرا یک موجود زنده است و برای حفظ خود به نور، آب و هوای پاک نیاز دارد.

5.      مبلمان مناسب را انتخاب کنید

آخرین موردی که در مقاله آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار، به معرفی آن می پردازیم، انتخاب مبلمان مناسب است. در انتخاب مبلمان باید وسواس و توجه زیادی را به خرج دهید. آنها علاوه بر اینکه برای اطمینان از آسایش همه بازدیدکنندگان در زمان انتظار اساسی هستند، پایه و اساس طراحی بقیه دکوراسیون نیز هستند.

ابتدا باید تعیین کنید، که کدام یک از مبلمان مانند میز، صندلی، نیمکت، قفسه و غیره ضروری هستند. با انتخاب نوع مبلمان مورد نیاز از سردرگمی بیرون می آیید.

در زمان انتخاب حتما مطابقت آن را با طرح و رنگ های فضای اداری چک کنید. همینطور در صورت امکان با توجه به ماهیت شرکت خود می توانيد یک مبلمان خاص را طراحی و به صورت سفارشی خریداری کنید.‌

 

  مبلمان مناسب را انتخاب کنید

سخن پایانی

مقاله آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار توسط کارشناسان فروشگاه آنلاین دکومهر نگاشته شده است. اگر این نکات را هنگام طراحی اتاق انتظار شرکت خود به کار بگیرید، موفقیت بیشتری در جذب مشتری خواهید داشت.

فروشگاه آنلاین دکومهر انواع تجهیزات اداری را برای دکوراسیون اتاق انتظار از بهترین برندها عرضه می کند. محصولات این فروشگاه تنوع و کیفیت بسیار بالایی دارند. برای خرید محصولات اداری به سایت دکومهر مراجعه کنید.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *