مقالات

آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج

آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج

در ابتدای امر باید مشخص کنید ، هدف از آکوستیک کردن اتاق چیست ؟ به چه دلیلی می خواهید اتاق خود را آکوستیک کنید . آیا می خواهید اتاق شما ضد صدا باشد ، یا تنها به یک اتاق آکوستیک نیاز دارید . در واقع اتاق های آکوستیک تنها از بازتاب صدا جلوگیری می کنند . برای آشنایی بیشتر با آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج ، با ما همراه باشید ، قصد داریم ویژگی هایی که لازم است یک اتاق آکوستیک داشته باشد را مورد بررسی قرار دهیم .

مراحل ساخت و آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج

یکی از مهمترین مواردی ، که در آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج ، بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، موضوع خروجی هایی است ، که در اتاق وجود دارد . این خروجی ها شامل کانال های مربوط به کولر ، شوفاژ ، درب ها ، کمد ها ، رادیاتور ، پنجره و …. می باشد .

یکی دیگر از مواردی مهم ، که در هنگام آکوستیک کردن اتاق ها باید به آن توجه شود ، موضوع کفپوش های اتاق آکوستیک می باشد . در صورتی که جنس کفپوش ها ، به گونه ای است ، که موجب بازگشت و انعکاس صدا می شود ، لازم است آن ها را با موکت و فرش پوشش دهید .

در هنگام آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج ، باید به این موضوع توجه داشته باشید ، که قرار است این اتاق با چه هدفی مورد استفاده قرار بگیرد . برخی از افراد قصد دارند این اتاق ها برای ضبط صدا و آهنگسازی استفاده کنند ، در حالی که برخی دیگر می خواهند فقط از اتاق های آکوستیک برای نوازندگی بهره بگیرند .

افرادی که قصد دارند یک اتاق آکوستیک حرفه ای داشته باشند ، لازم است درب ، پنجره ، همه ورودی های اتاق را به صورت کامل ضد صدا کنند . اما آکوستیک کردن فضا در لول های پایین تر تنها ، به دیوارها توجه می شود .

مراحل ساخت و آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج

 

بیشتر بخوانید: خرید میز کار گروهی MDF

 

آشنایی با فرایند آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم ، در اولین گام باید هدف خود را آکوستیک کردن اتاق ها مشخص کنیم . در گام بعدی هزینه ها و بودجه ی خود را مورد محاسبه قرار دهید . سپس بر حسب نیازهایی که دارید ، به صورت گام به گام با مقوله آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج پیش بروید .

فرایند ضد صدا کردن اتاق می تواند در چند سطح و لول مختلف انجام بگیرد ، در ادامه به بررسی این روش ها خواهیم پرداخت .

  • آکوستیک کردن در مرحله ضعیف تا معمولی

1-در این شیوه از آکوستیک سازی درب ها و پنجره ها نقش کلیدی ، ایفا می کنند ، لازم است آن ها را با عایق صوتی پوشش دهید .

2- در ادامه این مقاله ، لازم است حتی الامکان قسمت پایین درب و پنجره ها ، را با استفاده از درزگیر پوشانده و با استفاده از موکت آن ها را پوشش دهید .

3- برای پوشش دادن دیوارها می توانید ، از فوم های ارزان ، سازه های چوبی استفاده کنید . می توانید پنجره ها را با استفاده از پرده های بسیار کلفت یا پتو پوشش دهید .

  • آکوستیک کردن در سطح خوب و قابل قبول

1- در این شیوه از آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج ، مانند روش قبلی باید از متریال های با کیفیت تری مانند لاستومتری برای ضد صدا کردن استفاده کنید .

2- برای پوشش دادن درب ها از روکش های چوبی یا ام دی اف استفاده کنید .

3- می توانید از طراحان اتاق های آکوستیک بخواهید ، برای دیوار فضای مورد نظرتان پنل های چوبی تهیه کنند . در این شیوه پنل ها را به دیوارها متصل کرده ، درون آن ها پشم شیشه قرار می دهند . سپس با استفاده از روکش های ضخیمی آن ها را پوشش می دهند ، تا از ظاهر زیباتری برخوردار شوند .

  • آکوستیک کردن فضا به صورت عالی

1- بیشتر افراد در آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج ، قصد ندارند هزینه زیادی را صرف کنند ، می توانند از متریال های مناسب و عالی برای پوشش دادن درب ها ، درزهای ورودی ، خروجی استفاده کنند . در صورتی که توانایی تامین هزینه ها را دارید ، بهتر است از درب هایی استفاده کنید ، که از طراحی عایق صدا برخوردارند .

2- در این روش لازم است که پنجره های اتاق ها کاملا مسدود شده ، شیشه ها را با استفاده از پشم سنگ پوشش بدهید .

3- در این بخش از این مقاله ، لازم است ، برای پوشش دیوارها ، از پشم سنگ و چوب استفاده شود ، به این شکل که ابتدا پشم سنگ را درون چوب ها قرار داده ، سپس آن ها را به دیوارها نصب کنید . در صورتی که قصد دارید یک اتاق آکوستیک حرفه ای ایجاد کنید ، نمی توانید از متریال هایی مانند کاشی های فومی ، فوم های ارزان استفاده کنید .

افرادی که قادر به تامین هزینه ها هستند می توانند ، می توانند از عایق های آکوستیک برای پوشش دهی فضا استفاده کنند . در صورتی ، که نمی خواهید همه فضای اتاق خود را ، به اتاق آکوستیک اختصاص بدهید ، می توانید تنها یک بخش آن ، را مانند اتاقک یا کیوسک جدا کرده ، تنها آن قسمت را تبدیل به فضای آکوستیک کنید .

آکوستیک کردن فضا به صورت عالی

سخن پایانی

حال که با آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج ، آشنا شدید باید بدانید ، که برای ایجاد یک فضای آکوستیک لازم است ، مواردی را رعایت کنید ، تا یک فضای استاندارد داشته باشید . یکی از موارد بسیار مهم در این زمینه ، انتخاب تیم مناسب و کار آمد ، برای اجرا ، نصب اتاق آکوستیک  می باشد . گروه دکو مهر به عنوان یک گروه متخصص و حرفه ای در این حوزه فعالیت دارد . می توانید علاوه بر اجرای طرح های مختلف آکوستیک ، از مشاوره های تخصصی این تیم برخوردار شوید .

بیشتر بخوانید: مبل چستر فیلد چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *