مقالات

ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر به چه صورت است؟

ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر به چه صورت است؟

در طی دهه های اخیر و با افزایش فعالیت های تجاری و رونق کسب و کارهای فراوان شاهد گسترش شرکت ها ادارات و سازمان های اداری هستیم. شرکت ها و سازمان ها جهت تجهیز فضای اداری خود نیازمند میزها و صندلی های جهت کارمندان مدیران وسایر افراد حاضر در شرکت، هستند.

نکته حائز اهمیت در خرید میز و صندلی ابعاد و ارتفاع استاندارد آنها می باشد. به گونه ای که، اگر میزهای اداری از ابعاد استانداردی برخوردار نباشند؛ مشکلات جسمی عدیده ای را برای کارمندان به وجود خواهند آورد. ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. همراه ما باشید.

دلایل اهمیت استفاده از میز و صندلی با ابعاد استاندارد

ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر در سلامت جسمی و حتی روان فرد به گونه ای انکار ناپذیر تاثیر گذار است. با اندکی دقت می توان متوجه شد که، کارمندان بیشتر ساعات روز خود را در اداره ها و فضاهای اداری پشت سر می گذارند.

به همین دلیل استفاده از میز و صندلی استاندارد برای حفظ سلامت و عدم خستگی آنها بسیار حائز اهمیت است. خستگی مفرط، گردن درد، کمر درد، مشکلات در زانو، کف پا، لگن و غیره همگی از جمله مشکلاتی می باشند که، در اثر استفاده از میز و صندلی های غیر استاندارد برای کارمندان به وجود می آید.

به مرور زمان و با افزایش مدت زمان نشستن پشت میز و صندلی های غیر استاندارد و غیر آرگونومیک شاهد افزایش و تشدید این مشکلات برای کارمندان خواهیم بود. به گونه ای که به مرور زمان راندمان کاری، تمرکز و دقت آنها به شدت کاهش می یابد.

دقت به خرید میزهای اداری مطابق با استانداردهای آرگونومیک و طراحی مبلمان اداری، بسیار مهم و کلیدی است. مسأله ای که، حتی در خرید اینترنتی نیز باید به آن دقت نمود و مد نظر قرار داد. ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر موضوعی حائز اهمیت بوده و بایستی توسط مدیران شرکت ها در اولویت قرار داده شود.

دلایل اهمیت استفاده از میز و صندلی با ابعاد استاندارد

عوامل تعیین کننده ابعاد میز اداری استاندارد

ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر ناشی از برخی از عوامل ویژه متغیر است. اولین عامل در خرید میزهای اداری استاندارد دقت به کیفیت و مرغوب بودن جنس متریال به کار رفته در تولید میز و صندلی است. جنس میز بسیار حایز اهمیت است.

علت اهمیت این موضوع در راحتی کارمندان و عدم ایجاد هر گونه مشکلی در وضعیت سلامت جسمی آنان است. موضوع حائز اهمیت دیگر، دقت به ابعاد میز و صندلی است. در ابعاد میز اداری سه پارامتر طول، عرض و ارتفاع میز مورد دقت قرار می گیرد.

به طور کلی، میزهای اداری، به وسیله این پارامترها سنجیده می شوند و به هنگام خرید بایستی اندازه و ارتفاع مناسب این میزها را، در نظر داشته باشید. دلیل این امر و تاکید بر دانستن ابعاد میز و صندلی، مساحت و نوع فضای داخلی و کاری شرکت است.

هنگامی که شما قصد داشته باشید؛ میز و ست اداری را برای یک فضای اداری خریداری نمایید بایستی مساحت آن فضای اداری را، متناسب با ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر در نظر بگیرید. زیرا، در غیر این صورت ممکن است ابعاد میزهای کارمندان با فضای شرکت شما تطابق کافی را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

ابعاد استاندارد میزهای اداری چقدر است؟

ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر بر اساس اصول آرگونومیک و طراحی ست های مبلمان در نظر گرفته می شود. اولین گزینه در خرید میز اداری استاندارد دقت به ارتفاع آن است معمولاً ارتفاع این میزها را بین ۷۳ الی ۷۷ سانتی متر در نظر می گیرند.

البته ناگفته نماند که، این ارتفاع بنا به قد کارمند متغیر می باشد و به گونه ای باید انتخاب شود که، گردن فرد بیش از ۲۰ درجه دچار خمیدگی نشود. پارامتر دوم در انتخاب میزهای اداری دقت به عرض میزها می باشد. عرض میزها را، بین ۶۵ الی ٧۵ سانتی متر طراحی می نمایند.

لازم به ذکر است که، ابعاد میز در عرض و طول آن کاملاً اختیاری است و شما می توانید طول و عرض میز تحریر و یا اداری را، سفارشی سازی نمایید. پارامتر بعدی در انتخاب میزهای استاندارد اداری طول میز می باشد. طول میز یکی از سایزهای متغیر در هنگام خرید میز است.

هرچند که، طول میز اداری نیز کاملاً سلیقه ای می باشد می توان معمولاً آن را بین ۷۰ الی ۱۵۰ سانتی متر در نظر گرفت. این ابعاد، ابعاد استاندارد میز اداری بوده و بنا به سفارش و درخواست فرد قابل تغییر هستند.

در رعایت ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر نکته دیگری نیز حائز اهمیت است. سعی کنید که، میزهای تحریر کاملاً مسطح را خریداری نمایید و از خرید میزهای شیب دار خودداری کنید. میزهای تحریری که، دارای شیب هستند و زاویه دار می باشند؛ به مرور زمان به چشم فرد آسیب می رسانند.

ابعاد استاندارد میزهای اداری چقدر است؟

عمق میز تحریر استاندارد چقدر است؟

در مقوله ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر از پارامتری به نام عمق استفاده می شود. این پارامتر در واقع همان عرض میز است که، حدود ۶۵ الی ۷۵ سانتی متر مد نظر گرفته می شود. نکته جالب توجه در رابطه با عمق میز و یا عرض میزهای اداری، ضخامت آن ها می باشد که، می توان ضخامت میز تحریر را از نوع دوبل انتخاب نمود. در این صورت ضخامت میز تحریر از ۱۶ میلیمتر به ۳۲ میلی متر ارتقا خواهد یافت.

مسئله دیگری که، در رابطه با ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر حائز اهمیت است؛ فاصله میز تحریر از دیوار می باشد. این فاصله بایستی در حدود ١٢٠ سانتی متر باشد. این اندازه از فاصله بین میز تحریر و دیوار کاملا استاندارد بوده و در این صورت به راحتی می توان صندلی را، از میز تحریر فاصله داد.

 

ابعاد میز تحریر کودکان چقدر است؟

در رابطه با خرید میز برای کودکان و نوجوانان نیز مسئله رعایت مسئله ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر بسیار مهم و ضروری است. ارتفاع میز باید به گونه ای باشد که، زانو و ران کودک و یا نوجوان به راحتی از زیر میز خارج شود و با سطح آن در تماس نباشد.

همچنین زانوهای نوجوان و یا کودک بایستی به راحتی بر روی زمین قرار بگیرند و آرنج ها کاملاً مماس با سطح میز باشند. رعایت فاصله استاندارد بین میز و صندلی نیز از دیگر نکات مهم است تا به این وسیله آسیبی به سلامت جسم کودک و نوجوان وارد نشود.

 

کلام پایانی

اطلاع از ابعاد و اندازه استاندارد میز تحریر به هنگام خرید موضوع بسیار ضروری کلیدی و اساسی می باشد. زیرا این امر مستقیماً با سلامت جسم کارمندان کارکنان و سایر افرادی که از آن میزها استفاده می نمایند؛ ارتباط خواهد داشت. مجموعه دکومهر تولید کننده انواع مبلمان اداری است.

در صورتی که، اطلاعات کاملی در رابطه با ابعاد و اندازه استاندارد میزهای اداری و یا میزهای تحریر نداشته باشید می توانید از کارشناسان مجموعه دکومهر مشاوره های لازم را، کسب نمایید. کلیه محصولات و ست های اداری و مبلمان تولیدی این مجموعه از بهترین متریال و با کیفیت ترین مواد مرغوب تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *