مقالات

ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری

ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری

استفاده از مبلمان های اداری برای پذیرایی و انتظار مراجع کنندگان در مکان های اداری ضروری می باشد. لازم است پیش از انتخاب مبلمان های اداری مواردی مانند مساحت را در نظر بگیرید. برای ایجاد یک فضای امن و راحت در محیط های اداری باید به ابعاد این تجهیزات توجه داشته باشید. استفاده از مبلمان های اداری با ارتفاع استاندارد باعث می شود، که محیط راحتی ایجاد شود.

انتخاب ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری باعث می شود، کارمندان در طول کار خسته نشوند. انتخاب مبلمان اداری مناسب باعث می شود، کارکنان انرژی مناسبی را دریافت کنند.

جوانب ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری

در هنگام خرید مبلمان های اداری لازم است، به ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری دقت کنید. در این شرایط لازم است به متراژ و فضای اداری خود توجه کنید. استفاده از مبلمان هایی با سایز و ارتفاع بالا برای محیط های کوچک مناسب نمی باشد. در صورتی که از مبلمان های با سایزهای بزرگ برای محیط های کوچک موجب می شود، باعث ایجاد حس کلافگی در افراد می شود.

ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری در حدود 75 سانتیمتر از سطح زمین می باشد. 200 الی 220 سانتی متر بیانگر طول این تجهیزات و 70 تا 90 سانتیمتر بیانگر عرض آن ها می باشد.

جوانب ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری

ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی های اداری

در ادامه ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری قصد داریم به بررسی ارتفاع مناسب برای میز و صندلی های اداری بپردازیم. ارتفاعی که برای میزهای اداری بین 73 تا 77 سانتی متر می باشد. در مواردی که احتیاج است از چرخ و پایه برای میزها استفاده کنید، لازم است، ارتفاع چرخ یا پایه ها را به میز اضافه کنید. ضخامتی که برای میزهای اداری پیشنهاد می کنند، در حدود 16 میلی متر است. افرادی که تمایل دارند، صفحه ی میزها را به شکل دوبله را بسازند، می توانند ضخامت آن را به 32 سانتی متر افزایش دهند.

·         ارتفاع ایده آل برای میزهای مطالعه

ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری و میزهای مطالعه باید بر مبنای اندازه و سایز جثه افراد محاسبه شود. بنابراین باید در هنگام انتخاب این تجهیزات باید مدل هایی را انتخاب کنید، که کارکنان بتوانند به راحتی در پشت آن بنشینند، به گونه ای دست ها و شانه های آن ها تحت فشار قرار نگیرد. در صورتی که ارتفاع میز مطالعه ی مورد نظر شما در حد استاندارد نباشد، پاها و دست های کاربر به سمت پایین آویزن می ماند، در نهایت باعث آزار فرد در ناحیه ی دست و گردن می شود.

ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری اگر از حد معیار بلندتر باشد، موجب می گردد که شانه ها بالاتر از حد معمول قرار بگیرد، این حالت باعث ایجاد درد در کتف و شانه ها می شود.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         ارتفاع استاندارد میزهای کارمندی را بشناسیم

میزهای کارمندی باید در بهترین و استانداردترین حالت ممکن انتخاب شوند، تا در طول کار به کارکنان آسیب نرساند. ارتفاعی که به عنوان معیار برای میزهای کارمندی در نظر می گیرند به شکل میانگین 75 تا 88 سانتی متر می باشد. میزهای کارمندی و اداری باید از قابلیت تغییر ارتفاع در حالت استاندارد برخوردار باشند، به این ترتیب هر کارمند این امکان را دارد، تا بر اساس شرایط فیزیکی خود ارتفاع را تغییر دهند. معمولا طول میزهای اداری به شکل میانگین بین 90 تا 250 سانتی متر می باشد.

·         ارتفاع استاندارد برای میزهای مدیریت

در ادامه موضوع ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری قصد داریم به بررسی میزان مناسب ارتفاع مناسب برای میزهای مدیریتی بپردازیم. همانطور که می دانید میزهای مدیریتی در اندازه ها و ابعاد مختلفی هستند. نباید میزهایی را بیش از حد مرتفع و بلند انتخاب شوند. در صورتی که میزها را در اندازه های بزرگ انتخاب کنید، امکان دسترسی به وسایل روی میز وجود نخواهد داشت.

در صورتی که ارتفاع میزهای اداری کوتاه باشند، کارکنان مجبورند در زمان استفاده بیش از حد بر روی آن ها خم شوند، همین امر باعث مشکلات جشمانی می شوند. بهتر است میزهای مدیریتی را از بین مدل های مدرن و پیشرفته انتخاب کنید. ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری باعث می شود، که با بدن افراد در هماهنگی قرار بگیرند. ارتفاع این میزها می تواند بین 70 تا 100 سانتی متر باشد.

·         ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میزهای گروهی

با توجه به اینکه محیط های کاری امروزه به شکل محدود هستند، برای صرفه جویی در فضای کاری از میزهای کار گروهی استفاده می شود. این تجهیزات به عنوان یکی از پرفروشترین بخش های مبلمان اداری به شمار می روند. این میزها را بر اساس فضاهای محدود و کارکنان متعدد طراحی می کنند. انتخاب میزهای کار گروهی به شکلی است، که به کاربران اجازه می دهد، از فضای محدود اداری حداکثر استفاده را ببرند. ابعاد و ارتفاعی که برای میزهای کار گروهی در مبحث ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری پیشنهاد می شود به شرح زیر است.

ارتفاع استاندارد پیشنهاد شده بری میزهای کار گروهی 75 سامتی متر می باشد. عرض استاندارد 60 سانتی متر . طول این میزها معمولا از 140 سانتی متر شروع می شود.

یکی دیگر از بخش هایی که برای ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری باید مورد توجه قرار بگیرد، میز کانتر یا پیشخوان های اداری می باشد. ارتفاع مناسب برای این میزها باعث می شود، که افراد در هنگام نشتن احساس درد و ناراحتی نداشته باشند. ارتفاعی که برای میزهای پیشخوان اداری پیشنهاد می شود 75 سانتی متر است. این ارتفاع برای قسمت پیشانی میزها بین 90 تا 150 یانتی متر می باشد.

 

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میزهای گروهی

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری را به شکل مختصر مورد بررسی قرار دهیم. در هنگام انتخاب مبلمان اداری باید به ابعاد، ارتفاع و اندازه ی این تجهیزات دقت کنید، تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. در صورتی که مبلمان اداری خود را بدون مشاوره انتخاب کنید، ممکن است دچار اشتباهاتی شوید. در هنگام انتخاب مبلمان اداری بهتر است با افراد حرفه ای مشورت داشته باشید. گروه دکد مهر به عنوان یکی از تولید کنندگان حرفه ای داخلی مبلمان اداری در کشور شناخته می شود، می توانید پیش از خرید با کارشناسان فروش این برند مراجعه کنید، از راهنمایی های آن ها برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *