مقالات

ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری

ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری

در مدت زمان های نه چندان دور تقسیم بندی یک فضا درون ساختمان توسط دیوار چینی صورت می گرفت این امر علاوه بر اینکه مساحت زیادی از یک فضا را اشغال می نمود از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و مدت زمان زیادی را، می طلبید.

امروز دیوارها جای خود را به پارتیشن ها داده اند و از این پارتیشن ها به منظور جداسازی فضاها به مساحت های کوچکتر استفاده می شود. در انتخاب پارتیشن برای یک فضای اداری، انتخاب ارتفاع آن مسئله مهمی است. ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری موضوع مورد بحث ما در این مطلب است.

انتخاب پارتیشن مناسب برای محیط کاری

ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب پارتیشن می باشد. امروز پارتیشن ها در ویژگی های بسیار متنوع و متفاوتی همچون رنگ طرح و ابعاد مختلف تولید می شوند. افراد با در نظر گرفتن بودجه و سایر شرایط محیط کاری خود قادر به انتخاب یک مدل از این پارتیشن ها هستند.

در انتخاب یک پارتیشن خوب و کاربردی برای فضاهای کاری عوامل و شرایط زیادی دخیل هستند که، به هنگام خرید این صفحات جداساز بایستی از آنها اطلاع داشته باشید. مد نظر قرار دادن شرایط و ویژگی های یک محیط کاری از جمله اصلی ترین عوامل دخیل در انتخاب پارتیشن مناسب است.

 

ارتفاع مناسب و ایده آل برای پارتیشن های اداری

ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری به چندین عامل مختلف بستگی دارد. برای مثال در محیط های اداری که نیاز است تا بخش های کارمندان را از سایر بخش ها جدا کنند و همچنین یک فضای انحصاری کاری برای هر یک از کارمندان داشته باشند باید از یک نوع پارتیشن با ارتفاع مناسب استفاده شود.

این ارتفاع در این صورت معمولاً متناسب با ارتفاع میز و صندلی کارمندان سنجیده و انتخاب می شود. در صورت نیاز به نصب هرگونه پارتیشن های اداری و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارتفاع و ابعاد پارتیشن ها می توانید از کارشناسان متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید.

ارتفاع صفحات جدا کننده در محیط های صنعتی کاملاً متفاوت بوده و با در نظر گرفتن شرایط کلی محیط صنعتی از پارتیشن های صنعتی با ارتفاع مناسب و ایده آل استفاده می شود. بنابراین در انتخاب ارتفاع برای پارتیشن های اداری می توان گفت که شرایط فضای اداری دخیل هستند.

در انتخاب پارتیشن های اداری معمولا موارد دیگری نیز دخیل می باشند مدیران و افرادی که در نظر دارند جهت فضاهای کاری از پارتیشن استفاده کنند بایستی مواردی همچون دکوراسیون داخلی طرح رنگ و ابعاد میز صندلی و فضای کلی داخلی اداره خود را نیز مد نظر قرار بگیرند.

ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری معمولاً با توجه به نوع فعالیت سازمان ها ارگان ها و ادارات متغیر است همچنین با در نظر گرفتن تعداد ارباب الرجع و میزان رفت و آمد افراد در شرکت ها و ارگان ها نیز ارتفاع متفاوتی برای پارتیشن ها مدنظر قرار گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

انواع پارتیشن های اداری

در انتخاب پارتیشن علاوه بر، ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری جنس این صفحات جدا کننده نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افراد بنا به سلیقه خود و شرایط حاکم بر محیط کاری و همچنین دکوراسیون و طرح کلیه محیط کاری خود اقدام به خرید یکی از انواع مختلف پارتیشن های زیر می کنند؛

 

  • پارتیشن های شیشه ای
  • پارتیشن های ام دی اف
  • پارتیشن های استیل
  • پارتیشن های ترکیبی

 

در صورتی که هر یک از انواع پارتیشن های فوق را برای فضای کاری خود در نظر می گیرید؛ ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری در این صورت تفاوت چندانی نخواهد داشت همچنین لازم به ذکر است که ارتفاع پارتیشن ها را می توان سفارشی سازی نمود.

یعنی این که، بسته به شرایط حاکم بر طراحی داخلی فضای کاری شما، ارتفاع میز و صندلی کارمندان و حتی سلایق خود می توانید ارتفاع پارتیشن های اداری خود را، سفارش داده تا در ابعاد مورد نیاز شما طراحی، تولید و نصب شوند.

در انتخاب ارتفاع استاندارد برای محیط های اداری دقت به نوع فعالیت نیز بسیار عامل تاثیرگذاری می باشد. برای مثال در فضاهای کاری مانند آژانس های مسافرتی که، کارمندان نیاز دارند با یکدیگر در تعامل باشند ارتفاع پارتیشن ها بایستی کوتاه انتخاب شود تا این تعامل به راحتی صورت گیرد.

ولیکن، ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری در سایر فضاهای اداری که کارمندان نیاز به یک محیط کاری شخصی و با رعایت حریم خصوصی دارند بایستی ارتفاع پارتیشن ها بلندتر در نظر گرفته شود. به این وسیله و با کمک ارتفاع پارتیشن ها می توان حریم خصوصی کارمندان را تامین نمود.

 

انواع پارتیشن های اداری

 

بررسی انواع پارتیشن ها از نظر ارتفاع

صفحه های جدا کننده فضا از نظر ارتفاع به چند مدل تقسیم بندی می شوند. ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری کاملاً با سبک فضای اداری شما بستگی دارد. این صفحات جداساز در ارتفاع های مختلفی تولید می شوند که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم؛

 

  • پارتیشن های کوتاه: این پارتیشن ها هیچگونه محدودیتی برای ارتباط کارکنان با یکدیگر به وجود نمی آورند و برای مکان های مناسب هستند که تماس چشمی کارکنان با یکدیگر مهم است.
  • پارتیشن اداری متوسط: این صفحه های جدا کننده از ارتفاع بیشتری نسبت به پارتیشن های کوتاه برخوردار هستند و تنها مقداری به حریم خصوصی کارمندان اضافه می کنند اما در صورتی که شخصی کنار پارتیشن ایستاده باشد امکان تسلط و دیدن بخش پشت پارتیشن را دارا می باشد.
  • پارتیشن های بلند: از این نوع صفحات جداساز برای فضاهای کاری که ممکن است کارمندان به دفعات در طی روز با تلفن صحبت کرده و پاسخگوی مشتریان هستند؛ استفاده می شود. حریم خصوصی کارمندان در این نوع پارتیشن ها به واسطه داشتن دیواره های بلند به بهترین شکل تامین می شود.
  • پارتیشن های جدا شدنی: این نوع پارتیشن ها از کف تا سقف ساختمان را اشغال می کنند و دارای امکان متحرک بودن و جدا شدن نیز هستند در صورتی که در فضای کاری دارای پروژه تیمی هستید امکان جابجایی آنها و تغییر آنها به سبک باز وجود دارد.

از مزیت بسیار کاربردی این پارتیشن ها می توان به قابلیت تطبیق پذیری آنها اشاره کرد. مدرنیزه بودن این نوع پارتیشن ها دارا بودن مزایای فراوان تطمیق پذیری و امکان باز و بسته کردن آنها باعث شده است تا افراد زیادی تمایل به خرید این نوع پارتیشن ها داشته باشند.

ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری جدا شونده از کف زمین تا سقف است و به راحتی امکان جابجایی و تغییر وضعیت آنها وجود دارد.

 

بررسی انواع پارتیشن ها از نظر ارتفاع

 

کلام پایانی

ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری به نوع فعالیت محیط داخلی فضای کاری و همچنین سلیقه افراد بستگی دارد در صورتی که نیاز دارید از پارتیشن برای جداسازی فضای اداری خود استفاده کنید می توانید از مشورت افراد صاحب نظر در این زمینه کمک بگیرید.

کارشناسان مجموعه دکومهر به صورت آنلاین و همچنین از طریق تماس تلفنی و مراجعه حضوری قادر به ارائه مشاوره های تخصصی در این زمینه به شما می باشند. بنابراین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ست مبلمان اداری و یا پارتیشن های اداری و صنعتی می توانید از این مجموعه راهنمایی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *