مقالات

استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری

استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری

کمد و ویترین ها به عنوان یکی از مهمترین اجزای مبلمان اداری به شمار می روند. استفاده از کمد و ویترین های اداری باعث ایجاد نظم و ترتیب در محیط اداری می شود. برخی از مداذک اداری مانند پوشه، زونکن ها و …. باید به آسانی در دسترس قرار بگیرند. این اسناد باید با دقت بالایی طبقه بندی شود، در کنار هم قرار بگیرند. استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری باعث می شود، نظم زیادی در محیط های اداری ایجاد شود. در ادامه قصد داریم این مطلب را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع کمدها و ویترین های اداری را بشناسیم

استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری برای ایجاد نظم بسیار مرسوم می باشد. هر کدام از این تجهیزات به جای خود قابلیت هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

انواع کمدها و ویترین های اداری را بشناسیم

·         کمد اداری با درب

کمدهای اداری در سایزهای مختلفی وجود دارند. این نوع کمدهای اداری دارای طراحی های بسیار زیبایی هستند، که اغلب از ترکیب شیشه و چوب ساخته شده اند. استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری باعث می شود، که مدارک و اسناد درون آن ها در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار نگیرند. استفاده از این کمدها باعث می شود که نظم ترتیب بیشتری در فضای کاری شما ایجاد شود.

·         کمدهای اداری بدون درب

استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری یک امر الزامی می باشد، در برخی از ادارات و ارگان های بزرگ دولتی به دلیل نیاز مبرم کارمندان به اسناد و مدارک، کمدها را بدون درب طراحی می کنند. طراحی ویترین و کمدهای اداری بدون درب باعث می شود، دسترسی به این مدارک راحت تر انجام بگیرد. می توانید با استفاده از کمدهای درب دار و بدون درب میان قسمت های خصوصی و عمومی تفاوت ایجاد کنید. قسمتی از این مدارک را در کمدهای بدون درب و بخشی دیگر را در کمدهای درب دار قرار دهید.

استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری در فضاهای کوچک اداری موجب می شود، بتوانند به صورت حداکثری از هر متر مربع فضای اداری استفاده کنند. استفاده از این تجهیزات باعث می شود، که فضا صرف وسایل و لوازم بلا استفاده نگردد. کاربران نباید از فضای برای قرار دادن وسایل غیر ضروری استفاده کنند.

یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری وجود دارد، به کارگیری هدفمند فضای اداری می باشد. بهتر است در هر محیط اداری با مبلمان مناسب تجهیز شود. اندازه گیری هایی که برای مبلمان های اداری انجام می شود، باید به شکل دقیق باشد، تا مشکلی از لحاظ فضا به وجود نیاید.

مطمئنا یکی از مهمترین و اصلی ترین نیازهایی که در زمینه طراحی مبلمان های اداری وجود دارد، اختصاص دادن یک بخش از فضای اداری برای مدارک و اسناد، بایگانی می باشد. کمد یا کتابخانه های اداری علاوه بر زیبایی بسیار جادار هستند، معمولا مدیران برای زیباتر کردن فضای دفاتر خود از این کمدها استفاده می کنند.

استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری باید با میز کنفرانس و دیگر تجهیزات اداری همخوانی داشته باشد. امروزه بیشتر ادارات تمایل دارند، از کمدها و ویترین هایی با طراحی مدرن استفاده کنند، هر چند مدل های چوبی همچنان از جذابیت های زیادی برخوردار هستند.

·         کمد اداری استاندارد زونکن

در برخی موارد استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری با هدف افزایش زیبایی و جذابیت در فضا انجام می شود. یکی از گزینه هایی که زیبایی فضا را چند برابر می کند، استفاده از کمد مخصوص زونکن ها می باشد. این بخش از مبلمان های اداری معمولا با استفاده از چوب طراحی می شوند. شما می توانید از کمدهای اداری مخصوص زونکن ها در سراسر فضای اداری استفاده کنید. علاوه بر ایجاد نظم و ترتیب کمدهای اداری بیانگر شخصیت شما هستند، یک فضای مدرن برای شما ایجاد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

ویژگی های استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری

استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری دارای ویژگی هایی است، که برخی از آن ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری

·         طراحی خاص و زیبای قفسه فایل های اداری

یکی از مهمترین ویژگی های که کمد و قفسه های اداری دارند، طراحی فوق العاده و زیبای آن ها می باشد. این کمدها به دسته بندی اسناد اداری کمک زیادی می کند. طراحی زیبای قفسه فایل های اداری باعث می شود، میان دیگر بخش ها سازگاری و هارمونی زیادی به وجود آید. این کمدها معمولا از روکش های ام دی اف ساخته شده اند. این کمدها در انواع مختلفی با استفاده از روکش، متریال، سایز، رنگ و…. گوناگونی تولید می شوند. استفاده از این کمدها زیبایی فضا را چندین برابر می کنند.

·         مقاومت و دوام فایل های اداری

استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری باید بر اساس میزان اسناد و مدارک اداری باشد. در برخی موارد اسناد اداری که شامل زونکن ها و پرونده های اداری هستند، از وزن زیادی برخوردار هستند. بنابراین باید کمدهایی را انتخاب کنید، که از مقاومت بسیار زیادی برخوردار باشند. در این شرایط باید از متریال های مقاوم برای نگهداری از اسناد و مدارک استفاده کنید. می توانید از فایل های فلزی یا کمدهای ساخته شده از جنس ام دی اف استفاده نمایید. در صورتی که زیبایی یکی از آیتم های مد نظرتان برای دیزاین فضای اداری است، کمدهای ام دی اف و چوبی را انتخاب کنید، زیرا از ظرافت و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. کمدهای فلزی از مقاومت بالایی برخوردارند، اما ظرافت چندانی ندارند.

سخن پایانی

استفاده از کمد و ویترین در مبلمان اداری یک امر بسیار مهم و حیاتی می باشد. در هنگام انتخاب مبلمان اداری لازم است نهایت دقت را به کار بگیرید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در صورتی که کوچکترین اشتباهی در این زمینه رخ بدهد، تاثیر نامطلوبی بر بینندگان به جای می گذارد.

در زمان انتخاب مبلمان اداری لازم است، همه ی شرایط را در نظر بگیرید، بر اساس شرایط و نیازهای خود تصمیم بگیرید. بهتر است پیش از خرید و انتخاب این ملزومات با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. گروه دکو مهمر به عنوان یکی از تولید کنندگان حرفه ای در این زمینه می تواند بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *