مقالات

اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری

اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری

حرفه طراحی و دکوراسیون همانند سایر حرفه‌ ها دارای واژگان و اصطلاحات مختص به خود است. حتماً لزومی ندارد که، فرد طراح حرفه ای دکوراسیون باشد تا، با این اصطلاحات آشنایی پیدا نماید. در واقع آشنایی با این اصطلاحات و واژگان برای هر شخصی امری ضروری است. گاهی اوقات نیاز است برای داشتن یک فضای داخلی و دکوراسیون ایده آل، درون منزل و یا حتی شرکت خود با برخی از اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری آشنایی کافی را، داشته باشید. در نظر داریم که، در این مطلب به بررسی این اصطلاحات بپردازیم. تا، انتهای این مبحث همراه ما بمانید.

اهمیت آشنایی با اصطلاحات دکوراسیون اداری

اهمیت آشنایی با اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری بر هر طراحی پوشیده نیست. طراحان و فعالان در صنعت دکوراسیون اداری نیاز دارند تا، با کلیه اصطلاحات این حرفه آشنایی کامل را، داشته باشند. به این ترتیب، نه تنها بر امر طراحی اشراف کامل را، پیدا نموده بلکه، میزان مهارت خود را، نیز افزایش می دهند.

آشنایی با کلیه این اصطلاحات برای افراد شاغل به تحصیل در رشته طراحی دکوراسیون امری کاملاً عادی و بدیهی می‌ باشد. چرا که، این افراد واحد های درسی تحت عنوان اصطلاحات دکوراسیون به صورت تئوری در دانشگاه می گذرانند.

اما در این میان برخی افراد دیگر نیز وجود دارند که، این حرفه را، به صورت عملی و در بازار کار فرا می‌گیرند. این افراد نیز بسیار نیاز دارند تا، با این اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری آشنایی کامل را، پیدا نمایند. بنابراین، پیشنهاد می شود حتما به صورت جدی فراگیری این اصطلاحات جدی گرفته شود.

اهمیت آشنایی با اصطلاحات دکوراسیون اداری

تفاوت اصطلاحات دکوراسیون داخلی مسکونی و اداری در چیست؟

لازم به ذکر است که، اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری با سایر اصطلاحات دکوراسیون داخلی اندکی تفاوت دارد و متمایز می‌ باشد. دلیل این تفاوت به خاطر نیازهای عمومی افراد است. به طور کلی، دایره لغات و اصطلاحات دکوراسیون به منظور بیان نیازهای افراد ساخته وبیان می شوند.

برای مثال، یک فرد نیازمند به طراحی دکوراسیون داخلی، بایستی از طریق اصطلاحات این حیطه بتواند به نیازهای مورد نیاز خود دست پیدا نماید. از طرفی ممکن است چیدمان و طراحی های فضاهای خانگی، تجاری و اداری با یکدیگر متفاوت باشند.

به همین دلیل، در رشته طراحی دکوراسیون داخلی از اصطلاحات و کلید واژگان کاملا اختصاصی استفاده شده است. به این ترتیب، نیازها و خواسته های دکوراسیون در فضاهای مختلف به بهترین شکل تامین می گردد. علت تفاوت این کلید واژگان در همین رفع نیاز افراد می باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت میز کار گروهی

برخی از اصطلاحات مهم طراحی دکوراسیون داخلی

با گذر زمان و ترقی یافتن رشته های حرفه و فن، رشته طراحی دکوراسیون داخلی و فضا نیز دچار تغییر و تحول شگرفی شده است. همه روزه شاهد افزوده شدن اصطلاحات مدرن و پیشرفته به اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری هستیم. اصطلاحات هر گرایش از رشته طراحی دکوراسیون مختص به آن گرایش می باشد؛

·         طراحی آرگونومیک: یکی از اساسی ترین اصطلاحات در حرفه دکوراسیون، اصطلاح آرگونومیک است. تمامی مبلمان و صندلی ها و همچنین، میزها باید بر اساس اصول آرگونومیک طراحی و تولید شوند. به این معنی که، بر اساس استاندارد تولید شوند.

·         پلان باز: از جمله اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری به نام پلان باز بسیار استفاده می شود. منظور از این نوع طراحی استفاده از کل مساحت و فضا، بدون تقسیم آن به فضاهای کوچک تر است. این نوع طراحی از مزایای کاربردی و مفید فوق العاده ای برخوردار است.

·         نیش: گاهی اوقات دیوارها در یک محیط دارای ضخامت زیادی هستند. در دکوراسیون ممکن است حالت تو رفتگی‌ هایی در دیوار ایجاد کنند که، به طاقچه و یا نیش معروف هستند. از این فضا برای جذاب تر نمودن دکوراسیون و یا قرار اجسام و تابلوها استفاده می نمایند.

·         وینیل: وینیل به کف پوش های اداری گفته می شود. این کف پوش ها معمولا از پی وی سی تهیه می شوند و دارای قابلیت ضد رطوبت هستند. ویژگی دیگر وینیل، دوام بالا و طول عمر زیاد است. در فضاهای اداری داشتن یک کف پوش با دوام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

·         رسپشن: از دیگر اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری فضای رسپشن است که، به قسمتی از یک اداره گفته می‌ شود که، قسمت ابتدایی آن اداره است و معمولاً فرد و یا منشی جهت راهنمایی مراجعه کنند گان در آن قسمت مستقر می‌شود. این قسمت به دلیل مراجعه ارباب رجوع دارای اهمیت بالایی می باشد.

  • پیش ساخته ها: برخی از ابزار به صورت پیش ساخته در صنعت دکوراسیون وجود دارند. پیش ساخته ها در کارخانه‌ از قبل تولید شده و می‌ توان آن ها را، در محل مورد نظر نصب نمود. پیش ساخته‌ ها از اهمیت فراوانی در صنعت دکوراسیون برخوردار هستند.
  • پارتیشن: پارتیشن ها به معنی جدا کننده هستند. از این شیت های جدا ساز برای تعریف فضاهای کوچک تر استفاده می شود. این پارتیشن ها دارای انواع متفاوتی می باشند. مزیت پارتیشن ها بسیار زیاد است. هزینه مقرون به صرفه و سهولت در جا به جایی جزو این مزایا به شمار می روند.

·         فضای مدرن: از جمله اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری فضای مدرن است. این فضا یک طراحی ساده، مینیمال و بدون جزئیات است. این نوع طراحی را، اکثرا در شرکت های نوظهور و یا استارتاپی می توان مشاهده نمود.

برخی از اصطلاحات مهم طراحی دکوراسیون داخلی

سایر اصطلاحات در صنعت دکوراسیون اداری

در صنعت طراحی و دکوراسیون ممکن است با برخی دیگر از اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری مواجه شوید. این اصطلاحات به طور کلی، عمومی بوده و برای تمامی فضاهای اداری، مسکونی و تجاری قابل استفاده هستند. برای مثال واژه لمینت در میان هر سه زمینه مشترک است.

اصطلاح دکوراتور نیز در میان کلیه زمینه های طراحی داخلی یک واژه مشترک به شمار می رود. دکوراتور شخصی خلاق، با سلیقه و گاها تحصیل کرده در رشته طراحی دکوراسیون داخلی است. این فرد با ارائه طرح و انجام آن در تمامی زمینه های دکوراسیون به زیبایی فضا کمک می نماید.

ست اداری از دیگر واژگان معمول در حرفه دکوراسیون اداری است. این اصطلاح به مبلمان یک دست و ست گفته می شود. معمولا این نوع ست مختص فضاهای اداری بوده و دارای طراحی ویژه و منحصر به فرد است. در طراحی این ست، نیازهای یک فضای اداری در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟

کلام پایانی

اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری برای افراد حرفه ای شاغل در این حرفه بسیار مهم و ضروری می باشد. سایر افراد نیز، بایستی با این اصطلاحات و یا بخشی از آن ها آشنایی لازم را، داشته باشند. به این ترتیب، با متریال به کار رفته در دکوراسیون اداری نیز آشنا می شوند.

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون اداری می توانید از مشاوره طراحان و دکوراتورهای حرفه ای مجموعه دکومهر بهره مند گردید. بهترین سبک طراحی در دو زمینه کلاسیک و مدرن را، می توانید از کاتالوگ و سوابق کاری این مجموعه مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *