مقالات

اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها

اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها

پارتیشن ها صفحات شیت بندی و یا جدا کننده ای هستند که، در اماکن مختلف از جمله ادارات و حتی خانه ها می توان از آن ها استفاده نمود. به واسطه این صفحات می توان یک فضای بزرگ و وسیع را به چندین بخش کوچکتر تقسیم بندی نمود و استفاده بهینه تری از فضا کسب کرد.

ممکن است در وهله اول پارتیشن ها بخش های بسیار خشک و به دور از زیبایی به نظر برسند. اما، با رعایت اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها می توان زیبایی ویژه و چشم نوازی را به این پارتیشن ها تزریق نمود. به منظور درک بهتر این مطلب تا انتها همراه ما باشید.

بهره گیری از پارتیشن در معماری

با به کار گیری اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها می توان نقاط قوت این پارتیشن ها را دوچندان نمود. از گذشته های بسیار دور در تاریخ کهن ایران شاهد استفاده از این صفحات جدا کننده به طرز خاص و ویژه ای در معماری سنتی ایرانی بوده ایم.

در بسیاری از خانه های خان زاده ها و اشرف زاده ها فضای بزرگ به صورت یک دست مورد استفاده قرار نمی گرفت بلکه معماران سنتی قدیمی از نوعی صفحات برای جدا کردن فضاها استفاده می کردند. به عنوان مثال، با استفاده از پارتیشن های قدیمی بخش اندرونی را از بخش سرای خانه ها جدا می کردند.

جداسازی این دو بخش از منزل به وسیله دیوارکشی به هیچ عنوان جوابگو نبوده است. به همین دلیل از صفحات سبک و نازک در طرح ها و ابعاد هندسی متفاوت استفاده می شد. اینگونه بوده که پارتیشن ها از دیرباز در معماری سنتی ایران جایگاه خاصی داشته اند.

امروزه نیز با ورود اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها و توانایی تولید صفحات جدا کننده در انواع مختلف ثابت متحرک با طرح های بسیار مدرن، شکیل و زیبا شاهد استفاده های مکرر و روزافزون از این پارتیشن ها در اماکن مختلف اداری و مسکونی هستیم.

 

ویژگی های منحصر به فرد پارتیشن ها

در ادامه مبحث اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها در نظر داریم که، ویژگی ها و خصوصیات پارتیشن ها جدا کننده را به طور مختصر معرفی کنیم. برخورداری از این ویژگی ها باعث شده تا در سبک معماری مدرن و سنتی از این صفحات برای جدا نمودن دو یا چند بخش مختلف یک ساختمان بهره گرفته شود؛

 

  • قابلیت استفاده از انواع قفل ها در این پارتیشن ها باعث افزایش سطح امنیت در آن ها می شود.
  • به کارگیری برخی از مواد اولیه همچون شیشه باعث عبور نور شده و به محیط مورد نظر در دریافت روشنایی طبیعی بیشتر کمک شایانی می کند.
  • این پارتیشن ها از وزن سبک تری نسبت به دیوارهای ثابت برخوردار هستند. به همین دلیل از محبوبیت بیشتری نیز در بین عموم مردم برخوردار می باشند.
  • یکی از علل ورود اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها، هزینه بسیار اندک این صفحات نسبت به دیوارهای ثابت است. به این ترتیب، با تلفیق زیبایی و هزینه اقتصادی بهره های فراوانی می توان از آن ها گرفت.
  • هنگامی که، در تولید پارتیشن ها از ابزار و مواد اولیه ای با کیفیت و مرغوب استفاده شود؛ طول عمر این صفحات جداساز به طرز قابل توجهی بیشتر می شود.
  • سرعت یک عامل بسیار مهم در مزیت و ویژگی های پارتیشن ها می باشد. به گونه ای که، سرعت بالا در نصب این صفحات مزیت و برتری آن ها نسبت به دیوارهای ثابت به شمار می رود.
  • ویژگی دیگر این پارتیشن ها امکان عایق بندی صدا و حرارت می باشد. به گونه ای که استفاده از آن ها در محیط های اداری باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی می گردد.

ویژگی های منحصر به فرد پارتیشن ها

تلفیق الگوریتم و معماری در طراحی پارتیشن

نتیجه تلفیق الگوریتم و معماری ورود اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها بوده که، منجر به دریافت نتایج بی نظیر در طراحی پارتیشن ها شده است. بشر همواره در پی راهی جهت تلفیق زیبایی و معماری جهت دستیابی به یک نتیجه منحصر به فرد بوده است.

در گذشته های نه چندان دور پارتیشن ها تنها فرم های خشک و خالی از هرگونه جلوه و زیبایی بوده اند؛ ولیکن با ایجاد این تلفیق فرم های نرم و سیال وارد الگوریتم طراحی پارتیشن ها شد. پارتیشن های مستطیلی صاف و ساده جای خود را به پارتیشن های متحرک ثابت و با کلی ایده و فرم های بی نظیر داد.

ترکیب مواد اولیه ای همچون شیشه، فلز، آجر و غیره در تولید پارتیشن ها یک تحول شگرفی در زمینه تولید این صفحات ایجاد کرده است. به صورتی که، امروزه شاهد استفاده از پارتیشن ها به عنوان یک پارامتر کلیدی و اساسی در افزایش زیبایی فضا و دکوراسیون هستیم.

با دستیابی به علم اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها این صفحات از حالت خشک و بی روح در قدیم فاصله زیادی گرفته و تبدیل به قطب ابزارهای مفید جهت دکوراسیون فضاها شده اند. گونه ای که اکثر طراحان جهت جداسازی فضا و داشتن یک طرح ایده آل و منحصر به فرد از این پارتیشن ها کمک می گیرند.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

خلاقیت در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها

جدا از پیاده سازی اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها، معماران و طراحان از عناصر مختلفی جهت طراحی الگوریتمی که پارتیشن ها کمک گرفته اند. هندسه همواره الهام بخش این طراحان در عرصه های مختلف هنری بوده است.

عناصر هندسی از دیرباز و در معماری سنتی الهام بخش طراحان قدیمی در ساخت ساختمآن هایی همچون مساجد و خانه های سنتی بوده اند. امروزه و با پیشرفت دنیای دیجیتال و فناوری و تکنولوژی کامپیوتری هندسه باز هم به عنوان یک ریز ساخت وارد مسائل هنری و حتی طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها شده است.

 

انواع پارتیشن های الگوریتمیک قابل طراحی

اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها به واسطه ترکیب عرصه های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری به راحتی امکان پذیر می باشد. به گونه ای که، در عرصه معماری دیجیتال به راحتی می توان انواع مدل های مد نظر را جهت بهینه سازی فضا و طراحی پارامتریک توسط نرم افزارها انجام داد.

طراحی الگوریتمیک مختص یک نوع پارتیشن خاص نبوده و هر دو دسته پارتیشن های متحرک و ثابت را، می توان از این طریق طراحی و تولید نمود. به واسطه متریال های اولیه مختلفی می توان انواع پارتیشن های اداری و خانگی را طراحی و تولید نمود. که در ادامه به چند متریال مختلف اشاره می شود؛

 

  • پارتیشن های شیشه ای
  • پارتیشن های چوبی
  • پارتیشن های فلزی
  • پارتیشن های شبکه ای یا پارچ
  • پارتیشن های اداذی
  • پارتیشن های طبیعی

انواع پارتیشن های الگوریتمیک قابل طراحی

کلام پایانی

به واسطه تلفیق اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها و نرم افزار های پیشرفته و مدرن امروزی در زمینه معماری و دکوراسیون می توان به طرح های بی نظیر و منحصر به فردی جهت تولید پارتیشن ها دست یافت. این امر نیازمند خلاقیت و نوآوری در زمینه طراحی الگوریتمیک می باشد.

مجموعه دکو مهر با بهره مندی از طراحان بسیار خاص و با سطح دانش و خلاقیت بی نظیر توانسته است؛ در زمینه تولید انواع ست های مبلمان اداری و پارتیشن های اداری و خانگی در این زمینه بسیار ایده آل عمل نماید. در صورت نیاز به کسب مشاوره در رابطه با انواع پارتیشن ها و نحوه خرید آن ها می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *