مقالات

اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی

اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی

ادارات و شرکت ها به منظور نگهداری از مدارک و فایل های مهم خود از نوعی قفسه به نام فایل استفاده می نمایند. بنا به اهمیت بالای برخی از مدارک درون این شرکت ها فایل ها بایستی از برخی ویژگی ها و خصوصیات امنیتی نیز برخوردار باشند.

علاوه بر ویژگی امنیت بالای فایل ها در نگهداری اسناد و مدارک ویژگی مهم دیگر این فایل ها ابعاد آنها می باشد. اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی موضوعی است که، در نظر داریم به بررسی و ارزیابی آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

ابعاد فایل های اداری

پیش از شروع مبحث اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی باید عرض نماییم که، این فایل ها جهت استفاده در بایگانی و نظم بخشیدن به مدارک و اسناد مهم هر شرکت و اداره ای کاربرد دارند. ابعاد این نوع فایل ها بنا به نوع کاربردی که، دارند متغیر می باشد.

متریال های متنوعی جهت تولید این نوع فایل ها مورد مصرف قرار می گیرند. هر چند که، به طور کلی در نهایت این فایل ها بنا به نوع دکوراسیون و طراحی فضای داخلی شرکت، با متریال مناسب انتخاب می شوند. به این ترتیب، قابل ست شدن با محیط اداری را، کسب کنند.

عمدتا در تولید این نوع فایل ها از مواد اولیه مقاوم و مستحکم استفاده می شود. دلیل این امر نیز قابلیت بالای این فایل ها در حفظ و نگهداری اسناد و مدارک است. عمده متریال مناسب جهت تولید این گونه فایل ها چوب و یا فلز می باشد. زیرا، هم از استحکام کافی برخوردار هستند و هم قابلیت شکل پذیری دارند.

اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی بسته به نوع مدارک و اسنادی که، در آن قرار می گیرند متغیر است. برای مثال فایل مناسب جهت نگهداری زونکن های اداری بایستی از ابعاد بیشتری برخوردار باشد تا، به بهترین شکل قادر به نگهداری این زونکن ها باشد.

ابعاد فایل های اداری

ابعاد استاندارد فایل های اداری و شرکتی

فایل های اداری به دلیل داشتن استحکام بالا بیشتر از جنس فلزی و چوبی تهیه می شوند. اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی بنا به تعداد طبقات این فایل ها متغیر است. هرچند که، تعداد طبقات درون هر فایل اداری قابل سفارشی سازی است ولیکن، معمولاً این ابزارها را در حدود ۴ طبقه تولید می نمایند.

هنگام تولید فایل های اداری معمولاً کشوهای پایینی را، با ابعاد و ارتفاع بیشتری تولید می کنند تا، در این قسمت بتوان زونکن های حجیم را، جای داد. بخش های بالایی این فایل های اداری مختص قرار دادن سایر اسناد و مدارکی است که، نیازمند فضای زیادی نباشند.

به منظور تولید فایل های اداری با ابعاد مناسب بایستی ابعاد این نوع میز ها را، حدود ٢٠٠ سانتی متر در ١٠٠ سانتی متر تولید نمایند. همچنین، عرض این فایل های اداری بایستی در حدود ۴٠ سانتی متر در نظر گرفته شود. در این صورت این فایل مناسب نگهداری زونکن نیز خواهد بود.

ابعاد فایل های اداری ممکن است بسته به جنس به کار رفته تولید این فایل ها متفاوت در نظر گرفته شوند. عبارتی دیگر ممکن است ابعاد فایل های اداری چوبی با ابعاد فایل های اداری فلزی اندکی متفاوت و متغیر باشند. به همین دلیل، اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی با یک دیگر متفاوت می باشد.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

بررسی و ارزیابی ابعاد فایل های اداری چوبی

اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی بنا به شرایط تولید آن ها متفاوت است. تعداد طبقات فایل های چوبی از دو تا چهار طبقه متغیر می باشند. لازم به ذکر است که، فایل های سه طبقه را، می توان در زیر میز اداری نیز جای سازی نمود.

ارتفاع فایل های سه طبقه اداری چوبی به گونه ای است که، به راحتی قابلیت قرار گیری در زیر میزها را، داشته باشد. گاهی اوقات زیر این فایل ها چرخ قرار داده می شود. قرار دادن چرخ در زیر فایل های اداری و چوبی به منظور افزایش سهولت در جا به جایی آن ها است.

هنگامی که، در زیر فایل های اداری از چرخ بهره گرفته شود، باعث تغییر در اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی می شود. در صورتی که، اندازه و ارتفاع این فایل ها برای شما مهم باشد حتما متحرک و یا ثابت بودن آن ها را، مد نظر قرار دهید.

بررسی و ارزیابی ابعاد فایل های اداری چوبی

سایز استاندارد فایل های اداری چوبی متناسب با تعداد طبقات فایل

فایل های اداری در متریال گوناگونی ساخته می شود. در رابطه با فایل های تولید شده از جنس چوب، ابعاد این ابزار باید به گونه ای باشد که، کلیه پوشه ها و مدارک درون آن ها به بهترین شکل قرار گیرد. به این شیوه می توان از ورود هر گونه مشکل و آسیبی به مدارک پیشگیری به عمل آورد.

اندازه فایل های اداری چوبی اندکی بلندتر از سایر فایل ها در نظر گرفته می شود. همچنین، تعداد طبقات این نوع فایل نیز متغیر و در دو طبقه، سه طبقه و چهار طبقه نیز تولید می گردد. مزیت به کار گیری این فایل های چوبی، استفاده از کشوهای ریلی آن ها می باشد.

اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی بنا به طرح های متنوع آن ها نیز متغیر می باشد. برای مثال اندازه ابعاد فایل های اداری پهن و فایل های اداری متحرک به طور کلی با یک دیگر متفاوت است. بر همین اساس به هنگام خرید این فایل ها به ابعاد آن ها دقت کافی را، مبذول نمایید.

 

انواع فایل های اداری بسته به نوع و کاربرد آن ها

فایل های اداری علاوه بر نوع و کاربرد از لحاظ اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی نیز متغیر هستند. این فایل ها بنا به نوع کاربری به چندین مورد تقسیم بندی می شوند و افراد بنا به نیاز خود، قادر به استفاده از هر یک از این فایل ها می باشند؛

 

  • فایل های اداری پهن
  • فایل های اداری عمودی
  • فایل های اداری متحرک
  • فایل های اداری جانبی

 

به یاد داشته باشید مهم ترین نکته به هنگام خرید انواع این فایل های اداری، دقت به مساحت و فضای موجود در شرکت است. فایل های را، خریداری نمایید که، متناسب با فضای داخلی شرکت از ابعاد مناسبی برخوردار باشند.

 

کلام پایانی

با اطلاع از اندازه استاندارد فایل اداری چوبی و فلزی می توان به هنگام نیاز به خرید این فایل ها، ابعاد متناسب آن ها را، انتخاب نمود. به این ترتیب، علاوه بر بهره گیری از مزایای فایل ها و نظم بخشیدن به مدارک و اسناد شرکت، می توان آن ها را، با مساحت شرکت منطبق نمود.

مجموعه دکومهر تولید کننده مبلمان و ست اداری در زمینه تولید انواع فایل های اداری با متریال متنوع ید طولایی دارد. جهت مشاهده نمونه کارهای این شرکت می توانید به وبسایت دکومهر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *