مقالات

انواع پارتیشن تک جداره کدامند

انواع پارتیشن تک جداره کدامند

اگر می خواهید بدانید که، انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ در این مقاله با ما همراه شوید. پارتیشن های تک جداره نوعی از تقسیم کننده های فضای داخلی هستند، که در انواع مختلفی برای ساختمان های مسکونی، تجاری، درمانی و … وجود دارند.

این پارتیشن ها از متریال مختلفی ساخته می شوند، که بر اساس این متریال با انواع گوناگون تقسیم می شوند. در این مقاله با ما باشید، تا به شما بگوییم انواع پارتیشن تک جداره کدامند.

پارتیشن تک جداره چیست؟

در نخستین بخش از مقاله پیش از اینکه به شما بگوییم انواع پارتیشن تک جداره کدامند، شما را با این نوع پارتیشن آشنا می کنیم‌.

پارتیشن یک سازه از متریال مختلف است، که برای تقسیم بندی فضاهای مختلف کاری و مسکونی با کار گرفته می شود. این دیوار بسیار نازک است و هیچ باری روی آن اعمال نمی ‌شود؛ از این رو در صورت عدم نیاز به سادگی می توان آن را از میان برداشت.

پارتیشن تک جداره از یک لایه تیغه یا پنل شیشه ای، آلومینیومی، ام دی افی و … ساخته شده است و یک حریم خصوصی و مجزا را به وجود می آورد. البته این پارتیشن به دلیل ضخامت کم عایق صوتی ایده آلی نیست و برای مکان هایی که سکوت و تمرکز در اولویت است، مناسب نمی باشد.

حال که با پارتیشن تک جداره به طور مختصر آشنا شدید، در ادامه مطلب با ما باشید، تا به شما بگوییم که انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟

 

پارتیشن تک جداره چیست؟

انواع پارتیشن تک جداره

در این بخش از مقاله به موضوع اصلی مقاله می پردازیم و پاسخ پرسش انواع پارتیشن تک جداره کدامند، را به شما خواهیم داد. در دسته بندی های مختلف پارتیشن ها در انواع مختلف تقسیم بندی می شوند. بر اساس تعداد جداره به دو جداره و تک جداره و بر اساس نحوه باز شدن به کشویی، چرخشی و … دسته بندی می گردند.

پارتیشن های تک جداره مزایای زیادی را به کاربران خود ارائه می دهند، این مزایا شامل وزن سبک، حمل و نقل اسان، قیمت مقرون به صرفه، نصب ارزان و آسان اشاره کرد. این پارتیشن ها در هر نوعی که باشند و با هر متریال که ساخته شوند، به دلیل تک لایه بودن این مزایا را به کاربران خود ارائه می دهند.‌

هر یک از این پارتیشن ها نسبت به دیگری مزایا و معایبی دارند، که با در نظر گرفتن این مزایا و معایب، بودجه و نیاز خود باید یک نوع از پارتیشن تک جداره را انتخاب کنید.

در این بخش شما را با انواع پارتیشن تک جداره آشنا خواهیم کرد، که بر اساس متریال پنل ها در دسته های مختلفی جا گرفته اند.‌

در مطالب زیر با ما باشید، تا دریابید که انواع پارتیشن تک جداره کدامند؛

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

پارتیشن تک جداره ام دی اف

پارتیشن های تک جداره ام دی اف، یکی از انواع رایج و پر کاربرد پارتیشن هستند، که از متریال با دوام و منعطف ام دی اف که از فرآورده های چوب صنعتی است، ساخته می شوند.‌

این گونه از پارتیشن ها یا در ترکیب با متریال دیگر یا به صورت یکپارچه ساخته می شوند. مزیت پارتیشن تک جداره ام دی اف دوام و کیفیت بالا، تنوع زیاد، وزن کم، قیمت مقرون به صرفه، نگهداری و نظافت آسان است.

پنل های ام دی اف اغلب با روکش های پی وی سی، ملامینه، ونیلیوم و … پوشش داده می شوند، تا در برابر عوامل محیطی مقاوم شوند و ظاهر زیباتری به دست بیاورند. پارتیشن ام دی اف به دلیل چگالی بالا و ویژگی های خاص خود در مقایسه با سایر پارتیشن های تک جداره عایق صوتی خوبی را به کاربران ارائه می دهد.‌

پارتیشن تک جداره ام دی اف

·         پارتیشن تک جداره شیشه ای و ام دی اف

در پاسخ به سوال انواع پارتیشن تک جداره کدامند، شما را با نوع دیگر این نوع پارتیشن آشنا می کنیم، که از دو متریال ام دی اف و شیشه ساخته شده اند. این پارتیشن ظاهر بسیار زیبا و مدرنی دارد و به دلیل خواص شیشه سبب مصرف انرژی در محل مورد نظر خواهد شد.

معمولا از شیشه های ساده، طرح دار یا مات برای پارتیشن های تک جداره استفاده می شود، که یک فضای لوکس و مدرن را به وجود خواهند اورد، این پارتیشن ها اغلب در محیط های اداری به کار گرفته می شوند و در مقایسه با نوع تمام ام دی اف قیمت بالاتری دارند و اجرای آنها زمان گیرتر می باشد.‌

·          پارتیشن تک جداره شیشه ای و ام دی اف

پارتیشن تک جداره آلومینیومی ام دی ف

در ادامه این مبحث از مقاله انواع پارتیشن تک جداره کدامند، شما را با نوع دیگر پارتیشن که از متریال آلومینیوم و ام دی اف ساخته شده اند، آشنا می کنیم.‌ این پارتیشن تمام‌ مزایای آلومینیوم و ام دی اف را مانند عایق حرارتی، عایق صوتی، دوام بالا، ضد رطوبت، نگهداری اسان و … به طور یکجا ارائه می دهند.‌ در این پارتیشن ها چهارچوب از جنس آلومینیوم است، که به کف و در صورت نیاز به آسانی به کف متصل می شود و پنل ها درون چهارچوب نصب می گردند‌.

·         پارتیشن شیشه ای

در این بخش در پاسخ به سوال انواع پارتیشن تک جداره کدامند، در مورد پارتیشن های شیشه ای صحبت خواهیم کرد. این پارتیشن ها از شیشه سکوریت مقاوم، مستحکم، ضد ضربه و با دوام ساخته می شوند. پارتیشن های شیشه ای ظاهر بسیار شیکی را به فضا می بخشند و به وسیع تر جلوه دادن فضا کمک می کنند.

این پارتیشن ها نسبت به سایر پارتیشن ها قیمت بالاتری دارند، نصب آنها به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد و گاهی همراه با چهارچوب آلومینیومی یا ام دی افی یا به صورت یکپارچه نصب می گردند.

سخن پایانی

مقاله انواع پارتیشن تک جداره کدامند؟ توسط تيم فروش فروشگاه آنلاین دکومهر برای آشنایی شما با انواع پارتیشن تک جداره برای انتخاب بهتر این سازه های جدا کننده نگاشته شده است.

اگر برای مبلمان نمودن فضای اداری خود، انتخاب پارتیشن، دکوراسیون داخلی دفتر کار خود و … نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، به سایت دکومهر مراجعه نمایید، تا کارشناسان ما تمام راهنمایی های لازم را به شما دهند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *