مقالات

ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری

ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری

امروزه سبک ها و اصول بسیاری برای طراحی اداری شرکت ها وجود دارد، که انتخاب و تشخیص ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری را برای افراد دشوار می کند. طراحی داخلی فراتر از زیبایی و ظاهر شیک است.

طراحی داخلی دفاتر کار برای ایجاد یک محیط کاری کارآمد، سازنده و راحت ضروری است. هدف از طراحی داخلی دستیابی به ارتباط بهینه بین نیازهای شرکت و نیازهای کارکنان می باشد، که البته باید وجهه شرکت در نظر مشتری را نیز در زمان اجرای آن در نظر داشت.

در طراحی دکوراسیون داخلی فضای های اداری فقط به زیبایی و لوکس بودن المان ها اهمیت داده نمی شود، بلکه تقسیم فضای شرکت، رعایت ایمنی و حفاظت از کارکنان از اصول طراحی داخلی است. در این مقاله با ما باشید، تا با ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری آشنا شوید.

 اصول مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

اگر به دنبال اجرای ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری در محیط کار خود هستید، باید نخست فضایی بهینه و ایمن را در محیط کار ایجاد کنید، سپس به سراغ جزئیاتی مانند رنگ، نور پردازی، مبلمان و … بروید. اصول طراحی دکوراسیون داخلی اداری عبارتند از؛

·         رفاه کارکنان و مشتریان

یک دفتر مدرن باید بتواند حداکثر راحتی کارمندان را تضمین کند، به عنوان مثال باید دارای مبلمان ارگونومیک برای کار، فضایی برای استراحت و صرف غذا، مکانی ایده آل برای تعامل کارکنان، محلی برای برگزاری جلسات و سمینارها، محلی برای پذیرش مهمانان و … باشد.‌

·         ایمنی کارکنان

از دیگر اصول ایده آل ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری توجه به سلامت و امنیت کارمندان است. طراحی داخلی شرکت باید بر اساس نیازهای دفترکار با حفظ ایمنی کارکنان انجام گیرد. یک دفتر کار ایده آل باید از سلامت جسمی و روحی کارکنان پشتیبانی کند.

·         کارایی مبلمان

مبلمان باید با توجه به فضای در دسترس و نوع فعالیت شرکت انتخاب شود، تا بتوان با توجه به ماهیت هر شرکت، تعادل مناسبی بین طراحی، عملکرد و راحتی پیدا کرد.

انعطاف پذیری فضاها

یکی دیگر از اصول ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری، ایجاد فضاهای منعطف است‌. یک محل کار همه کاره این قابلیت را دارد، که با هر نوع فعالیت و تغییراتی سازگار شود.

·         حفظ حریم خصوصی و تمرکز

یکی دیگر از اصول ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری، ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان است. زمان طراحی دکوراسیون داخلی باید به حفظ حریم خصوصی کارکنان و ایجاد محیطی آرام که در آن بتوانند روی کارهای خود تمرکز کنند، نیز اهمیت داد.

·         همکاری و تعامل

در شرکت های مدرن نیاز به همکاری و تعامل میان کارکنان بیشتر حس می شود؛ از این رو باید یک دفتر کار باز با مبلمان مناسب مانند میزهای کار گروهی ایجاد کرد و در آن فضاها را بر اساس جایگاه افراد به خوبی تفکیک نمود.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

نحوه چیدمان و استفاده از عناصر در طراحی داخلی اداری

حال که با اصول اولیه برای اجرای ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری آشنا شدید، در این بخش با ما باشید، تا در مورد نحوه چیدمان عناصر در دکوراسیون داخلی اداری آشنا شوید. نحوه چیدمان و استفاده از عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی عبارت است از؛

 

نحوه چیدمان و استفاده از عناصر در طراحی داخلی اداری

·         چیدمان میزهای اداری

یک موارد مهم در مدیریت فضاها در محیط کار مربوط به چیدمان میزهای اداری است، که عنصر اصلی و ضروری هر محیط سازمانی است. ابتدا باید  حداقل فاصله بین میزهای  اداری را بر اساس نوع اتاق، تعداد کارکنان و وظایف آنها در داخل شرکت در نظر بگیریم.

به عنوان یک قاعده، برای تسهیل عبور و مرور افراد و اطمینان از حفظ حریم خصوصی و تمرکز کافی کارمندان، بهترین  فاصله بین دو میز 60 تا 90 سانتی متری است. به همین ترتیب، فاصله بین میز و سایر تجهیزات مانند قفسه ها و کمدها نیز حداقل 90-100 سانتی متر باشد. همینطور میزها باید در مقابل درب گذاشته شوند، تا افراد متوجه ورود افراد به دفتر کارشان شوند.

علاوه بر نحوه چیدمان به ارگونومی بودن میزها و صندلی ها، داشتن فضای کافی میزها برای قرار دادن وسایل و انجام فعالیت ها، متناسب بودن رنگ و سبک آن با دفتر کار خود نیز توجه کنید.

·         استفاده از پارتیشن ها

یکی از راه های ایجاد فضای خصوصی برای کارکنان و اشغال کم فضا استفاده از پارتیشن های اداری است. پارتیشن های اداری دیوارهای نازک شیشه ای، ام دی افی، آلومینیومی و … هستند، که به تفکیک فضای شرکت ها کمک بسیاری می کند.

انتخاب پارتیشن ها به عوامل مختلفی مانند نحوه نظارت مدیر بر کارکنان و سبک شرکت بستگی دارد. برای مثال در شرکت های مدرن که مدیر نظارت مستقیم بر کارکنان دارد، پارتیشن های شیشه ای بهترین انتخاب هستند. اگر به دنبال حفظ حریم خصوصي هستید، پارتیشن های ام دی افی یا آلومینیومی را انتخاب کنید.

·         نحوه نورپردازی

برای ایجاد ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری باید به نور پردازی دفاتر کار توجه ویژه ای داشت. از آنجایی که کارکنان برای انجام فعالیت های خود به نور زیاد و تمرکز بالایی نیاز دارند، در صورت امکان از نورهای طبیعی و مصنوعی به طور همزمان استفاده کنید.‌ با توجه به دفتر کار و میزان تمرکز کارمندان می توان از نورهای رومیزی، سقفی و دیواری استفاده کرد.

انتخاب رنگ

هنگامی که صحبت از ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری می شود، اغلب رنگ ها در ذهن ما مجسم می شوند. رنگ مبلمان، دیوار و کف پوش فضای اداری به عوامل زیادی مانند میزان نورگیری فضا، فعالیت و سبک شرکت دارد.

امروزه رنگ های قهوه ای روشن، خاکستری، سفید و آبی محبوب ترین رنگ ها برای فضاهای اداری هستند، که با رنگ های دیگری چون نارنجی، سبز، زرد و … ترکیب می شوند. ترجیحا در انتخاب رنگ از رنگ های برند شرکت نیز استفاده کنید و از رنگارنگ کردن شرکت یا تک رنگ بوده آن بپرهیزید!

 

انتخاب رنگ

سخن پایانی

امیدواریم مقاله ایده ال ترین طراحی دکوراسیون داخلی اداری از تیم فروش فروشگاه آنلاین دکومهر برای شما سودمند بوده باشد.

سایت دکومهر عرضه کننده انواع مبلمان و تجهیزات اداری است، که کارشناسان فروش آن دوره های آموزشی طراحی داخلی فضاهای اداری را برای کمک به مشتریان پشت سر گذاشته اند. اگر برای طراحی داخلی و چیدمان محیط اداری خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، با کارشناسان سایت دکومهر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *