مقالات

ایده های فوق العاده و جذاب برای تزیین محل کار و مبلمان اداری

تزیین محل کار و مبلمان اداری از اهمیت بسیاری برخوردار است، ولی چرا! در واقع هریک از محل ها که در آن زندگی می کنیم، باید با ایده هایی جذاب همراه شده و زیبایی ها را تشکیل دهند. قطعاً شما هم که در حالِ مطالعه این مطلب از ما هستید، ساعات طولانی از روز را درون محلِ کارِ خود سپری می کنید.

به همین خاطر ما در طولِ این مطلب از دکومهر تصمیم گرفته ایم، شما را با ایده هایی فوق العاده و جذاب در راستای تزئین محل کار آشنا کنیم. بنابراین شما می توانید، جهتِ کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

مهم ترین ایده ها برای تزئین محل کار و مبلمان اداره چیست!

زمانی که شما قدم در یک اداره می گذارید، اوّلین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند، چیست! حتماً مبلمان آن اداره خواهد بود. در واقع تزیین محل کار و مبلمان اداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا بخشِ وسیعی از اداره ها را مبلمان تشکیل می دهد. از سویی شما باید به هنگام نشستن برروی مبلمان احساسِ راحتی داشته باشید.

در زمانِ تهیه مبلمان حتماً توجه داشته باشید، که ظرفیت‌شان برای ارباب رجوع مناسب باشد. از سویی دیگر به متراژ اتاق خود توجه داشته باشید، تا مبلمان به خوبی در سطح اتاق اداری چیدمان شود. دوستانِ عزیز مبلمان و صندلی اداری باید دارای جنسی خوب و باکیفیت باشد. به گونه ای که هم برای شما طول عمر بالایی داشته باشد و همچنین ارباب رجوع یا کارکنان برروی آن احساسِ راحتی داشته باشند.

دوستان از هزینه کردنِ در راستای تزیین محل کار و مبلمان اداری اصلاً صرفه جویی نکنید. قطعاً شما با خرید بهترین ها پشیمان نخواهید شد! چرا که صندلی ها یا مبلمانی راحت می تواند، بازدهی کارکنان اداره را بالاتر ببرد. یک نکته را هم صورت کلّی در این راستا بیان می کنیم. آنهم چیدمان مبلمان به درستی است. توجه داشته باشید، که ارباب رجوع و کارکنان باید به راحتی درون اتاق تردد داشته باشند.

به نورپردازی استاندارد هم توجه کنید!

به هنگام تزیین محل کار و مبلمان اداری حتماً به وجودِ نورپردازی مناسب و ایده آل توجه داشته باشید. وجودِ نورپردازی مناسب از دو جهت حیاتی است! یکی اینکه اگر از نورِ خورشید به درستی استفاده شود، در مصرف انرژی برق صرفه جویی خواهد شد. از سویی دیگر با نورپردازی دقیق و استاندارد به زیبایی محیط کارِ خود می افزایید.

حتماً باید پنجره ها به واسطه ی فردی ماهر و متخصص نصب گردد. چرا که اگر پنجره ها در نقاطی نادرست نصب شود، نه تنها در تزيين محل کار و مبلمان اداری مؤثر واقع نمی شود، بلکه کارکنان را آزار خواهد داد. چرا که نورِ نامناسب موجود اذیت شدنِ چَشمان پرسنل می شود.

رنگ دیوارها و دیگر وسیله ها را فراموش نکنید!

باید در موضوع تزیین محل کار و مبلمان اداری به رنگ دیوارها هم توجه بشود. امروزه اغلب در چنین محیط هایی از کاغذ دیواری استفاده می شود. توصیه ما هم این می باشد، که استفاده از کاغذ دیواری را در اولویت کارِ خود قرار بدهید. اگر که می خواهید، بدانید چرا! برای آنکه در انتخاب رنگ کاغذ دیواری ها دَستان شما باز خواهد بود.

رنگ کاغذ دیواری و سایر وسیله ها را به گونه ای انتخاب کنید، که شادابی و نشاط کارکنان را رَقم بزند. بنابراین استفاده از رنگ هایی شاد و بانشاط را در ارجحيت قرار بدهید. تعیین رنگ برای شما کار واقعاً سختی است!

بنابراین برای انتخاب یک یا دو رنگ در راستای تزیین محل کار و مبلمان اداری با یک طراح دکوراسیون صحبت بنمایید. حتماً او می تواند، شما را در این راستا به خوبی همراهی کند. البته در نظر داشته باشید، که باید رنگ تمامی وسیله های موجود با يکديگر هماهنگ باشد.

رنگ دیوارها و دیگر وسیله ها را فراموش نکنید!

چگونه دیوارها را تزئین کنیم؟

اگر که برروی دیوارها هیچ چیزی نباشد، مسلماً خودتان و سایر کارکنان احساسِ کِسل بودن خواهید داشت. توصیه ما به شما این است، که برروی دیوارها از تابلو استفاده بنمایید. اینگونه دیگر دیوار محل کار خُشک و کِسل کننده نخواهد بود. البته شما می توانید، برای نصبِ برروی دیوارها از آینه های تکه ای هم کمک بگیرید.

توجه داشته باشید، که اگر دیوارها رنگی تیره داشتند، تزیین محل کار و مبلمان اداری بسیار راحت تر خواهد بود. چرا که تابلوها برروی این رنگ از دیوارها جلوه ای بهتر ارائه می کنند.

محصول پیشنهادی: میز مدیریتی

از گیاهان برای تزئین محل کار خود کمک بگیرید!

یکی دیگر از ایده ها برای آراستن اتاق اداری کمک گرفتنِ از گیاهان گوناگون است. به هنگام انتخاب نوعِ گیاه شما دَستتان باز خواهد بود. چرا که گیاهان دارای انواعی متنوع بوده و شما بنابر سلیقه خود امکانِ انتخاب یکی از آنها را دارید. گل ها و گیاهان می توانند، فضای پیرامون شما را زیباتر از چندی قبل به نمایش بگذارند.

علاوه بر اینها به هنگام استفاده از گیاهان برای تزیین محل کار و مبلمان اداری شما می توانید، هوایی تازه تر و دلنشین تر به ریه های خود راه بدهید. توجه داشته باشید، که گلدان ها هم دارای انواعِ مختلفی هستند. پس حتماً به نزدیک ترین مرکز گل و گیاه شهر خود رفته و یکی را با توجه به سبکِ دکوراسیون اتاق یا محل کارتان انتخاب کنید.

اگر که شما از این ایده ها برای تزیین محل کار و مبلمان اداری کمک بگیرید، هم خلاقانه خواهد بود و هم نیاز به صرف هزینه ای بالا ندارد! پس حتماً به شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از این عناصر را در اولویت انتخاب های خود قرار بدهید. به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد!

 

از گیاهان برای تزئین محل کار خود کمک بگیرید!

از اصول فنگ شویی هم استفاده کنید!

یکی دیگر از ایده ها در راستای تزئین محل کارتان کمک گرفتنِ از اصول فنگ شویی است. فنگ شویی ریشه در کشورهای شرقِ قاره آسیا دارد. بعضی از طراحان بَر این باور هستند، که به هنگام استفاده از برخی عناصر نه فقط اتاق شما زیباتر جلوه می کند، بلکه فوایدی را هم برای شما به همراه دارد. مثلاً شما می توانید، از برخی مجسمه ها استفاده کنید.

حال عودی را روشن نموده و علاوه بر معطر کردنِ فضای اتاق انرژی مثبت را در محیط پیرامون خود افزایش بدهید. البته تمامی اینها به اعتقاد و باور شما باز می گردد. آیا این حرف ها را باور دارید؟ یا برایتان مسخره می آید و علاقه ای به انجام این کارها ندارید؟

استفاده از پارتیشن ها و ایجاد یک نقطه کانونی در محل کار

بلی، شما برای تزیین محل کار و مبلمان اداری امکانِ استفاده از پارتیشن ها را هم دارید. زیرا این قطعات هم می توانند، نظم بیشتری به محیط پیرامون شما بخشیده و هم جذابیت آنجا را بالاتر ببرد. پیشنهاد ما این است، که در صورت علاقه به استفاده از پارتیشن حتماً انواعِ متحرک را انتخاب کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم، که در صورت علاقه به استفاده از پارتیشن بندی انواع متحرک را انتخاب بنمایید. چرا که آنها به راحتی جا به جا شده و در صورت نیاز می توانید، آنها را جمع کنید. یک ایده دیگر در راستای تزیین محل کار و مبلمان اداری به وجود آوردنِ یک نقطه کانونی در محل کارتان است. البته باید محل کارِ خودتان را هم در نظر بگیرید.

مثلاً شما می خواهید، در اتاق رئیس اداره یا شرکت یک نقطه کانونی به وجود آورید. در چنین حالاتی باید محل صندلی رئیس و دور و اطراف آن به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود. البته که شما برای ایجاد چنین نقاطی امکانِ استفاده از وسایل تزئینی با رنگ هایی مختلف و مجذوب کننده را دارید.

چرا تزئین دفتر کار از اهمیت بسیاری برخوردار است؟

برخی ها تصورات اشتباهی دارند. مثلاً چنین فکر می کنند، که با انتخاب یک اتاق ساده و قرار دادنِ چند میز و صندلی بی کیفیت همچنین آویزان کردنِ چند چراغ کم نور امکانِ شروعِ کردنِ کارشان وجود دارد. این در حالی است، که اغلب چنین افرادی از کار کردنِ کارمندانشان شکایت می کنند. دائماً هم غُر می زنند، که چرا کارمندانشان به خوبی کار نمی کنند.

همین‌جاست که تزیین محل کار و مبلمان اداری اهمیت پیدا می کند. برای آنکه شما نسبتِ به تزئین و طراحی واقف شوید، در ادامه علل دکوراسیون شیک و امروزی را بیان کرده ایم‌؛

·         بهره وری کارمندان افزایش پیدا می کند!

در واقع شیک بودنِ دفتر کار و زیبایی این محیط نشانِ از قدردانی و تشکر کارفرما از زحمات و تلاش های کارمندان خود است. به همین خاطر اکثر کارفرمایان به دنبال راه کارهایی برای بهبود عملکرد کارمندان‌شان هستند. پس اگر که به دنبال پاسخِ برای بهبود عملکرد کارمندان خود هستید، تزیین محل کار و مبلمان اداری را در اولویت کار خود قرار بدهید.

ما به شما اطمینان می دهیم، کارکنان در محیطی که دارای امکانات کافی و وسیله هایی مدرن است، بهتر و با دقّت عمل بیشتر به کارشان ادامه می دهند.

·         مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد!

یکی دیگر از علّت های تزیین محل کار و مبلمان اداری جذب مشتریان بیشتر برای کسب و کارتان است. هنگامی که مشتریان به محیط کار شما قدم می گذارند، اوّل به دور و اطراف خود نگاه می اندازند. اگر که نظم و ترتیب در فضای کاری شما حاکم باشد، مراجعه کنندگان پی به اعتبار شما می برند. البته شما باید کیفیت کار را در اولویت قرار بدهید. منظور ما از دکوراسیون عامل ظاهری می باشد.

  مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد!

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طول این مطلب از خود به بررسی ایده هایی در راستای تزیین محل کار و مبلمان اداری پرداختیم. همانطور که خواندید، در این راستا شما امکانِ استفاده از وسیله هایی مختلف را دارید. البته در انتخاب مبلمان هم باید نهایت دقّت را داشته باشید. آنها باید با متراژ اتاق و رنگِ دیگر وسیله ها تناسب داشته باشد.

از تابلوها یا گلدان ها کمک بگیرید! البته آینه هایی تکه ای هم یک انتخاب مناسب است. شما می توانید، در این راستا پارتیشن بندی متحرک را انتخاب کنید. اميدواريم که بهترین ها در تزئین محیط اداری نسیبِ حالِ شما شود. اگر هم باز جای سؤالی بود، کارشناسان ما در دکومهر پاسخ گوی شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *