مقالات

بازسازی دفتر کار چگونه می تواند باعث افزایش بهره وری شود؟

بازسازی دفتر کار چگونه می تواند باعث افزایش بهره وری شود؟

ممکن است مدت زیادی از طراحی و دیزاین دکوراسیون دفتر کاری شما گذشته باشد، با توجه به اینکه افراد مدت زمان زیادی از وقت خود را در طول روز در دفاتر اداری می گذارنند، لازم است طراحی این مکان ها در فواصل زمانی مختلف تغییر کند. بازسازی دفتر کار علاوه بر زیبایی می تواند به افزایش بهره وری نیز کمک زیادی کند. انجام این فرایند باعث می شود،علاوه بر بهره وری تاثیر زیادی بر روی مشتریان خود داشته باشید. برای انجام این کار ایده های مختلفی وجود دارد.

نکاتی برای بازسازی دفتر کار و ساختمان های اداری

می توانید برای ایجاد تغییر و بازسازی دفتر کار از ایده های متعددی کمک بگیرید، در برخی موارد ایجاد یک تغییر کوچک هم باعث می شود، روحیه کارمندان به میزان زیادی تحولات مثبت داشته باشد.

·         استفاده از نورپردازی

برای بازسازی کردن دفاتر کاری می توانید از نورپردازی حداکثر استفاده را داشته باشید. وجود نورپردازی نامناسب و غیر حرفه ای به شکل مستقیم بر عملکرد کارکنان شما تاثیر می گذارد. در صورتی که فضای کاری شما از نور مناسبی برخوردار نباشد، چشمان کارمندان شما تحت فشار قرار می گیرد، این امر باعث کاهش بهره وری می شود. در کنار آن می تواند خطر ابتلا به مشکلات چشمی و سردرد های مکرر را داشته باشد.

بنابراین لازم است در هنگام بازسازی دفتر کار برای ایجاد یک فضای پذیرایی دلپذیر، از سیستم های روشنایی متناسب با فضای کاری خود بهره بگیرید. در زمان بازسازی محیط های اداری باید وسایل مخصوص روشنایی را به شکل کافی برای میزهای مختلف در نظر بگیرید، تا به شکل کاملا استراتژیک به روشنایی میزهای مختلف بپردازند.

در کنار این موارد باید یک طرح نورپردازی مناسب برای ایجاد روشنایی در دفاتر وجود داشته باشد. می توانید برای ایجاد نورپردازی مناسب در کنار نور مصنوعی از نورهای طبیعی نیز کمک بگیرید.

بر اساس پژوهش های انجام گرفته ثابت شده است، که استفاده از نور طبیعی در محیط های اداری باعث کاهش استرس در کارکنان و افزایش بهره وری می شود.

 

استفاده از نورپردازی

تاثیر بازسازی فضای کار در بازدهی و راندمان کاری

تغییر فضای محیط کاری یا در اصطلاح بازسازی دفتر کار تحولات بی نظیری را برای شما به دنبال خواهد داشت. افرادی که به عنوان کارمند و کارکنان فضای اداری مشغول به فعالیت در این مکان ها هستند، ساعات زیادی را در این محیط سپری می کنند، بنابراین دکوراسیون و جلوه ی ظاهری در بخش های داخلی و خارجی ساختمان ها برای آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید، که در برخی از مواقع تنها با ایجاد یک تغییر جزئی مانند تعویض رنگ محیط، عوض کردن کفپوش ها، بزرگتر کردن ابعاد پنجره ها می توانید تاثیر مثبت و بسزایی در روحیه ی کارمندان بر جای بگذارید. این تغییرات می تواند تاثیر بسیار زیادی در بهره وری کارمندان شما بر جای بگذارد.

در هنگام بازسازی دفتر کار می توانید بخشی از مبلمان اداری مانند میزهای کار را نیز تغییر دهید، تحولات مثبتی را تجربه کنید.

نکته ی مهمی که در ارتباط با تغییر بازسازی دفتر کار وجود دارد، مشورت و نظرخواهی از کارمندان می باشد. در برخی موارد این افراد به دلیل اشتغال داشتن در این فضا بهتر می توانند پیشنهاداتی برای ایجاد تغییرات بدهند. آن ها به دلیل حضور در فضا می توانند با پیشنهاد یک تغییر کوچک تاثیر زیادی در تغییر فضا داشته باشند. انجام تغییرات تاثیر مثبتی بر روی روند کاری افراد خواهد داشت، سازمان ها را برای رسیدن به اهداف خود یاری خواهند کرد.

انتخاب مبلمان اداری در بازسازی فضای کار

یکی از جذابترین بخش های بازسازی دفتر کار انتخاب مبلمان اداری می باشد. استفاده از مبلمان اداری جدید به همراه انتخاب یک تم مناسب برای مبلمان اداری به همراه دکوراسیون فضای کاری شما را از شر مبلمان های قدیمی و کسل کننده ی گذشته خلاص کرده و طرح جدیدی را در فضای کاری شما ایجاد می کند. انتخاب یک مبلمان اداری مناسب برای بازسازی دفتر کار باعث می شود، محیط کاری شما تبدیل به فضایی هیچان انگیز یا آرامشبخش گردد. انتخاب با شما است، می توانید با انتخاب مبلمان اداری کلاسیک فضایی اصیل، آرام و مجلل را ایجاد کنید. استفاده از مبلمان اداری مدرن موجب می شود، محیط کاری شما سرشار از نیروی محرکه و جنبش شود. برای انتخاب مبلمان مناسب از طراحان دکوراسیون اداری کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

تغییرات جزئی تاثیرگذار

همانطور که قبلا اشاره کردیم در هنگام بازسازی دفتر کار می توانید، از تغییرات جزئی تاثیرگذاری استفاده کنید. تعویض پرده ها و پنجره های کوچک به بزرگ باعث انتقال نور طبیعی و ایجاد یک فضای مناسب در محیط کار می باشد. می توانید برای ایجاد تغییرات در محیط اداری از تعویض کفپوش ها شروع کنید، این بخش از دکوراسیون گزینه های زیادی را پیش روی شما می گذارد. فراموش نکنیدشما به کفپوش هایی نیاز دارید، که علاوه بر استحکام دارای درخشندگی و شفافیت بالایی باشند. کفپوش هایی را انتخاب کنید، که با دیگر بخش های دکوراسیون داخلی هماهنگی لازم را داشته باشد.

یکی دیگر از گزینه های تاثیرگذار در بازسازی دفتر کار آوردن رنگ مناسب به محیط کاری می باشد. استفاده از رنگ های مناسب در فضای کاری باعث می شود علاوه بر کارکنان مشتریان خود را هم تحت تاثیر قرار دهید. امروزه گزینه های جدید و ساده ای برای تغییر در فضای محیط اداری وجود دارد. یکی از این تغییرات استفاده از پارتیشن بندی می باشد. پارتیشن ها این امکان را برای شما به وجود می آورند تا دکوراسیون دفاتر اداری خود را تغییر دهید، در برخی موارد فضایی مناسب برای انجام فعالیت های جدید پیدا کنید.

 

تغییرات جزئی تاثیرگذار

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم بازسازی دفتر کار تاثیر زیادی بر افزایش بهره وری در محیط های کاری دارد. نکته ی مهمی که وجود دارد، این است که در هنگام بازسازی دغاتر اداری باید از مبلمان و تجهیزات مناسب برای ایجاد فضای کاری جدید استفاده کنید. انتخاب مبلمان اداری مناسب یک کار بسیار تخصصی می باشد، برای انجام این فرایند می توانید از افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. گروه دکو مهر به عنوان یکی از تولید کنندگان متخصص در زمینه تولید مبلمان اداری می باشد، می توانید پیش از انتخاب مبلمان اداری از مشاوره های لازم برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *