مقالات

باید و نباید های استفاده از پنل آکوستیک

باید و نباید های استفاده از پنل آکوستیک

یکی از تجهیزاتی که با استفاده از آن می‌توان از ورود صدای مزاحم به ساختمان‌ها جلوگیری کرد، پنل‌های آکوستیک نام دارند. این پنل‌ها از ویژگی‌های متعددی برخوردار هستند. به عنوان مثال با استفاده از آنها می‌توان با هزینه بسیار کم عایق سازی کرد و همچنین دکوراسیون منزل را بهبود بخشید.

ممکن است عده‌ای از افراد با خود بپرسند در چه مکان‌هایی می‌توان به استفاده از پنل آکوستیک پرداخت؟ برای دریافت پاسخ این سوال به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسیتان قرار دهید‌.

معرفی پنل آکوستیک

پیش از آنکه بخواهیم شما را با باید و نبایدهای استفاده از پنل آکوستیک آشنا کنیم، باید معرفی کامل و جامعی در رابطه با این محصول داشته باشیم. هنگامی که صحبت از پنل آکوستیک به میان می‌آید، افراد از آن به عنوان دیوارپوش‌های عایق صوتی یاد می‌کنند که در محل کار و منزل از آن استفاده می‌شود.

اما باید بگوییم از پنل‌های آکوستیک به منظور بهبود کیفیت صدا در یک محیط استفاده می‌شود. به عنوان مثال در استودیوهای ضبط موسیقی به هیچ عنوان نباید نویز و صدای مزاحم وجود داشته باشد که با استفاده از پنل‌های آکوستیک می‌توان این مشکل را برطرف کرد. از این محصول در منزل، محل کار، اماکن شلوغ همچون بیمارستان‌ها و سالن‌های کنفرانس استفاده می‌شود.

از پنل های اکوستیک استفاده کنیم یا خیر؟

پیش از آنکه بخواهید به خرید پنل‌های آکوستیک بپردازید، باید محل کار خود را مد نظرتان قرار دهید. چرا که در همه مکان‌ها نیازی به استفاده از پنل آکوستیک نخواهد بود. لذا لازم به ذکر است در مکان‌هایی همچون بیمارستان‌ها و سالن‌های کنفرانس و همچنین استودیوهای ضبط حتماً باید از این محصول استفاده شود تا تبادل صدا به خوبی انجام گردد.

اما در مکان‌های دیگری همچون منازل باید بر حسب نیاز با استفاده از پنل‌های آکوستیک عایق‌بندی کرد و نیازی نیست تمامی سطح دیوار با استفاده از این محصول پوشانده شود.

نحوه عملکرد پنل های اکوستیک

همانطور که تا به الان متوجه شده‌اید پنل‌های آکوستیک از انواع مختلفی برخوردار هستند که هر یک عملکردی جداگانه و متفاوت را دارند. اما به طور کلی می‌توان گفت نحوه عملکرد پنل آکوستیک به این صورت است که امواج صوتی را به خوبی جذب کرده و تا حد بسیار زیادی نویز صداها را کاهش می‌دهد.

این موضوع به تنهایی باعث می‌شود کیفیت صدا افزایش یافته و تبادل صدا در محیط‌های بسته ایجاد نگردد. استفاده از پنل آکوستیک می‌تواند آرامش را در محل کار و منزل شما به ارمغان بیاورد و از صداهای اضافه را کاهش دهد.

بررسی انواع پنل آکوستیک

پیش از آنکه بخواهید به خرید و استفاده از پنل آکوستیک بپردازید باید با انواع این محصول آشنا باشید تا بتوانید خرید مناسب‌تری را تجربه کنید. از مهمترین و محبوب‌ترین ‌پنل های آکوستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         پنل شانه تخم مرغی

یکی از پنل‌های آکوستیک که نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند، پنل‌های شانه تخم مرغی نام دارد. همانطور که از نام این محصول پیدا است، این پنل ظاهری مشابه با شانه تخم مرغ داشته و معمولاً برای استودیوهای ضبط صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پنل‌های آکوستیک شانه تخم مرغی بیشترین سطح جذب را برخوردار هستند و می‌توانند به راحتی به حذف ریورب بپردازند.

·         پنل هرمی

از دیگر انواع پنل‌های آکوستیک که می‌توانید به خریداری و استفاده از آن بپردازید، می‌توان پنل‌های هرمی را نام برد. این محصول عملکردی همانند پنل‌های شانه تخم مرغی دارد و تنها از لحاظ ظاهری با آنها متفاوت است.

از پنل های هرمی می‌توان در استودیوهای حرفه‌ای ضبط موسیقی استفاده نمود، چرا که عملکرد بسیار مناسبی داشته و قیمت آن مقرون به صرفه است. استفاده از پنل آکوستیک هرمی برای تمامی افرادی که به ضبط موسیقی در استودیوهای بزرگ و حرفه‌ای می‌پردازند ضروری می‌باشد.

·         پنل ایزولاتور

یکی از محصولاتی که به احتمال زیاد تمامی شما با آن آشنا هستید، پنل آکوستیک ایزوولاتور نام دارد. این محصول در جلوی میکروفون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند از ایجاد نویز جلوگیری کند.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند تنها در محیط‌های بزرگ می‌بایست به استفاده از پنل آکوستیک پرداخت اما باید بگوییم به صورت مجزا استفاده نمود.

مقاله پیشنهادی: میز کار گروهی

بررسی قیمت پنل اکوستیک

یکی از فاکتورهایی که مشتری‌های محترم به هنگام خرید پنل آکوستیک به آن بسیار توجه می‌کنند، قیمت محصول مورد نظرشان است. لذا باید بگوییم عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی پنل‌های آکوستیک تاثیرگذار هستند و به همین خاطر نمی‌توان هزینه و قیمت مشخصی را برای تمامی پنل‌ها در نظر گرفت‌. عواملی همچون نوع عایق، جنس مواد تشکیل دهنده، هزینه نصب، هزینه حمل و نقل، نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، برند محصول و… می‌تواند بر روی قیمت نهایی پنل‌های آکوستیک تاثیر بسزایی بگذارد.

برای اینکه بتوانید قیمت محصول مد نظر خود را تخمین بزنید کافیست با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید.‌ به هنگام خرید و استفاده از پنل آکوستیک باید حتماً قیمت آن را مد نظرتان قرار دهید تا به هنگام تسویه حساب مشکلی برای شما از این بابت به وجود نیاید.

بررسی قیمت پنل اکوستیک

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده‌اید، آلودگی صوتی می‌تواند مشکلات متعددی را برای افراد در محل کار و همچنین منزل به وجود آورد. به همین خاطر امروزه شرکت‌ها و برندهای مختلفی با استفاده از مواد و متریال گوناگون به منظور کاهش آلودگی‌های صوتی اقدام به تولید پنل‌های آکوستیک نموده‌اند. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با باید و نبایدهای استفاده از پنل آکوستیک آشنا کنیم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل به خریداری این محصول از مراکز فروش معتبر همچون مجموعه دکومهر بپردازید. دکومهر با سال‌ها سابقه فعالیت در این زمینه توانسته بهترین پنل‌های آکوستیک موجود در بازار را به مشتری‌های خود عرضه کرده و رضایت آنها را به دست آورد.

لذا توجه داشته باشید محصولاتی که در مجموعه دکومر به فروش می‌رسد از ضمانت معتبر برخوردار هستند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر محصول دلخواه خود را از مجموعه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *