مقالات

با برترین ترندهای معماری دفاتر در سال ٢٠٢٠ آشنا شویم

با برترین ترندهای معماری دفاتر در سال ٢٠٢٠ آشنا شویم

امروزه استفاده از معماری در دکوراسیون داخلی فضاهایی همچون فضاهای اداری و محیط کار با استقبال فراوانی روبرو شده است. استفاده از ترندهای به روز و مدرن معماری در طراحی محیط های کاری با مزایای فراوانی برای صاحبان کسب و کارها و محیط های اداری همراه است.

بنا به اهمیت استفاده از دکوراسیون مدرن در دفاتر کاری در نظر داریم که شما را با برترین ترندهای معماری دفاتر در سال ٢٠٢٠ آشنا نماییم تا، به این واسطه قادر به ایده گرفتن برای فضاهای کاری خود باشید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برترین تکنیک های معماری فضای کاری

با استفاده از مشاهده برترین ترندهای معماری دفاتر اداری می توان به ایده های جدید و نابی در رابطه با دکوراسیون محیط کاری دست پیدا کرد و از این طریق فضای کاری خود را طراحی و تغییر دکوراسیون داد. تغییر دکوراسیون در فضاهای اداری با مزایای زیادی همراه است.

در دکوراسیون داخلی فضاهای اداری تمرکز طراحان تنها بر روی یک بعد متمرکز نیست. در ترندهای معماری جدید و نوین طراحان نه تنها فضای داخلی را مد نظر قرار داده بلکه به تمرکز بر روی مبلمان تزیینات اکسسوری ها و حتی رنگ آمیزی دیوارها نیز پرداخته اند.

 

میزها در ترند جدید فضاهای کاری

در برترین ترندهای معماری دفاتر به میزهای ادارات نیز پرداخته شده است. در این ترندها طراحان معمولاً با علم به اینکه میزهای عادی کارمندان باعث آسیب ستون فقرات و ساختار قامتی در کارمندان می شود اقدام به تغییر جالبی نموده اند.

به منظور تامین سلامت جسمی کارمندان طراحان در ترندهای جدید معماری از میز و صندلی هایی که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند استفاده می کنند. همچنین صندلی کارمندان و حتی مدیران از نوع آرگونومیک به کار گرفته می شود که، علاوه بر قابلیت تنظیم و حرکت آزادانه قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز داشته باشد.

در این سبک از طراحی فضاهای داخلی طراحان نه تنها فضای داخلی را مد نظر گرفته بلکه، کوشیده اند تا پارامترهای کلیدی و مهمی هم چون سلامت کارمندان و کارکنان فضای اداری را نیز مد نظر قرار بگیرند. در همین راستا از میزهای اداری مطابق اصول آرگونومیک استفاده نموده اند.

محصول پیشنهادی: میز کار گروهی

انعطاف پذیری محیط کاری

از جمله دیگر برترین ترندهای معماری دفاتر توجه طراحان به انعطاف پذیری محیط کاری می باشد. هنگامی که محیط کاری دارای انعطاف پذیری مطلوبی باشد کارمندان می توانند با فراغ خاطر بهتری به انجام وظایف محوله خود بپردازند. از این رو یکی از پارامترهای کلیدی در ترندهای معماری دفاتر کاری دقت به انعطاف پذیری آن است.

از جمله تمهیداتی که طراحان فضای داخلی کاری برای افزایش انعطاف پذیری این محیط ها اندیشیده اند؛ می توان به استفاده از اکسسوری ها همچون گیاهان جهت افزایش آرامش خاطر کارمندان است.همچنین با استفاده از فضاهایی همچون فضای استراحت کافه های کوچک جهت گذران وقت می توان به انعطاف پذیری بیشتر فضای کاری کمک کرد.

طراحان دکوراسیون داخلی فضاهای کاری همچنین اقدام به استفاده از سالن های غذاخوری و کافه های کوچکی درون خود دفاتر کاری نیز نموده اند. مزیت این امر استفاده کارمندان در برخی از اوقات از سالن های غذاخوری به دور از هرگونه تنش و استرس مربوط به امور کاری می باشد.

به کارگیری گل ها و گیاهان در محیط های کاری

استفاده از گل ها و گیاهان در فضاهای کاری از دیگر برترین ترندهای معماری دفاتر در سال ۲۰۲۰ می باشد. برتری این ترندها به دلیل استفاده از گل ها و گیاهان در فضای کاری و استفاده از تاثیر مثبت آنها بر کارمندان است. تاثیر مثبت و انرژی فراوان گل ها و گیاهان بر روی روان افراد امری ثابت شده است.

در برترین ترندهای معماری دفاتر از تکنیک هایی استفاده شده که به واسطه این تکنیک ها از گل ها و گیاهان در محیط هایی همچون اطراف پنجره استفاده شده است. بنابراین در این نوع طرح طراحان به استفاده از گل ها و گیاهان در کنار میز کارمندان اکتفا نکرده و در جایی های مختلفی همچون گوشه ها نیز از این المان ها استفاده کرده اند.

دقت به تناسب عناصر و المان ها

به کار گیری رنگ های خلاقانه

در برترین ترندهای معماری دفاتر در سال ٢٠٢٠ به استفاده از رنگ های خلاقانه و ایده آل تاکید فراوانی شده است به عنوان مثال رنگ ترند مورد علاقه طراحان فضاهای داخلی و اداری در سال ۲۰۲۰ استفاده از رنگ های روشن بوده است.

تا پیش از این ترندها معمولاً رنگ های داخلی فضاهای اداری تاکید بر استفاده از رنگ های تیره همچون سرمه ای و قهوه ای بوده است. اما طراحان دکوراسیون اداری در برترین ترندهای معماری دفاتر کاری اقدام به استفاده از رنگ های بسیار روشن همچون طوسی، گلبهی و حتی صورتی کرده اند.

از سوی دیگر استفاده از رنگ های روشن در طراحی داخلی فضاهای اداری به مدیریت بهتر مصرف انرژی کمک می کند. زیرا به واسطه رنگ های روشن می توان از انعکاس نور طبیعی استفاده نمود و به روشنایی بیشتر محیط کاری در ادارات کمک شایانی نمود.

دقت به تناسب عناصر و المان ها

یکی از بهترین ایده هایی که در برترین ترندهای معماری دفاتر در سال ٢٠٢٠ به کار گرفته شد دقت به تناسب المان ها و سایر عناصر موجود در محیط های کاری می باشد. در این اصل تمرکز طراحان به ایجاد تناسب و هماهنگی خاصی بین استایل های روز و ترند طراحی دفاتر بوده است.

در صورتی که، شما نیز دارای کسب و کاری هستید و نیاز دارید تا فضای داخلی دکوراسیون اداری خود را تغییر دهید پیشنهاد می شود؛ از ژورنال های طراحی داخلی و اکسسوری استفاده نمایید. این کار به شما کمک می کند تا، علاوه بر اینکه با ترندهای مدرن آشنا شوید یک ایده کلی از معماری دفاتر کسب کنید.

دقت به تناسب عناصر و المان ها

کلام پایانی

آشنایی با برترین ترندهای معماری دفاتر کاری به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا با ایده های کلی و ترندهای مدرن و به روز طراحی داخلی و دکوراسیون آشنایی کافی را پیدا کنند. تغییر دکوراسیون و سبک چیدمان فضاهای کاری بر افزایش راندمان کاری کارمندان به شدت تاثیرگذار است.

مجموعه دکو مهر از جمله مجموعه های فعال در تولید و پخش انواع ست مبلمان اداری و طراحی فضاهای داخلی می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ترندهای مدرن و به روز فضاهای اداری به کارشناسان این مجموعه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *