مقالات

با دقت در انتخاب رنگ مبل، مهمانان خود را شگفت زده کنید

با دقت در انتخاب رنگ مبل، مهمانان خود را شگفت زده کنید

دقت در انتخاب رنگ مبل باعث شده ، تا به سراغ گزینه های درست بروید و یک دکوراسیون شیک و منحصر به فرد را برای محیط کار ، ساختمان و منزلتان طراحی نمایید .

مبلمان تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط دارد ، باید به گونه ای آن ها را انتخاب نمایید ، که هر کس به عنوان میهمان از در وارد شد ، شگفت زده شود و حس خوبی از سلیقه شما دریافت نماید . در این مقاله به شما کمک می کنیم ، تا زیباترین مبلمان با رنگی شیک و جذاب را انتخاب نمایید .

بیشتر بخوانید: اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کار

تاثیر رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی

زمانی که از دقت در انتخاب رنگ مبل صحبت می کنیم ، منظورمان منظورمان تاثیری است ، که رنگ های مبلمان و صندلی بر دکوراسیون می گذارند .

رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی ساختمان تاثیر قابل توجهی دارد . این تاثیر نه تنها روی ظاهر فضا ، بلکه روی حس و حال و احساسات افراد نیز دیده می شود ، در ادامه به برخی از رنگ های مختلف و تاثیرات آنها می پردازم :

  • رنگ های آبی و سبز : این رنگ ها باعث آرامش و احساس استراحت می شوند و برای اتاق های استراحتی و اتاق خواب مناسب می باشند .
  • رنگ های قرمز و نارنجی : این رنگ ها به افراد احساس انرژی و هیجان می دهند . بنابراین ، برای فضاهایی که در آن جا فعالیت های گروهی انجام می شود ، مثل سالن های پذیرایی و تالار ها بسیار مناسب می باشند . همچنین ، از این رنگ ها در ایجاد جذابیت خاصی به دکوراسیون می دهد ‌.
  • رنگ های طبیعی مانند قهوه ای : این رنگ ها علاوه بر ایجاد حس آرامش ، به فضا حس گرمی و صمیمیت می دهند . بنابراین ، برای اتاق های نشیمن یا اتاق مهمانی بسیار مناسب می باشند . دقت در انتخاب رنگ مبل باعث شده ، تا سلیقه ی زیبای شما در ذهن افراد حاضر در محیط ثبت شود .
  • رنگ های سفید و خاکستری : این رنگ ها برای ایجاد رفع استرس ، ایجاد آرامش و رفع تنش فوق العاده هستند و حضورشان فضایی راحت پر از راحتی را ایجاد می کند . از طرفی ، با کمک این رنگ ها ، دیگر رنگ ها در فضا برجسته تر به نظر می رسند و تمام جزئیات محیط جلب توجه می کنند ‌.

موارد بالا تنها تعداد محدودی رنگ هستند ، اما به خوبی ثابت شد ، که دقت در انتخاب رنگ مبل و توجه به نوع رنگ چه تاثیری بر دکوراسیون می گذارد . البته توصیه می شود ، همیشه به سراغ یک رنگ نروید و از ترکیب رنگ ها لذت ببرید و فضای زیبا و فوق العاده را ایجاد کنید .

 

تاثیر رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی

نکات مهم جهت انتخاب رنگ مبلمان

برای دقت در انتخاب رنگ مبل و گزینش بهترین رنگ ، لازم بوده ، تا به سراغ نکات و تکنیک هایی بروید . انتخاب رنگ مبلمان جزء تصمیمات مهم در دکوراسیون داخلی فضاها است و لازم بوده ، با کاغذ دیواری ، پرده ها و فرش ها سازگاری داشته باشد . در ادامه ، تعدادی از نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان را بررسی می کنیم ؛

  1. مطالعه رویکرد رنگی : رنگ‌ها در کنار هم معنا می‌شوند ، شما باید رنگ‌ها را به خوبی بشناسید و بدانید که چه رنگ‌هایی با هم تناسب دارند و تضاد میان چه رنگ‌هایی جذاب است . شناخت رنگ ها و کشف روابط میان آنها می‌تواند ایده‌های زیادی را در اختیارتان قرار دهد ، تا بتوانید یک رنگ فوق العاده را برای مبلمان تهیه کنید .
  2. رنگ پایه فضا : اگر فضا شما رنگ پایه ای مشخص دارد ، رنگ مبلمان را بر اساس این پایه انتخاب کنید و از ترکیبات مشابه بهره ببرید . این کار باعث ایجاد هماهنگی و انسجام در دکوراسیون می شود . دقت در انتخاب رنگ مبل جلوه ی فضا را تحت تاثیر قرار خواهد داد ‌.
  3. انتخاب بر اساس فرم و استایل مبلمان : استایل و فرم مبلمان نیز می تواند معیار خوبی برای انتخاب رنگ باشد . برای مثال ، در استایل کلاسیک و شیک ، رنگ های تیره و گرم اغلب استفاده می شوند ، در حالی که در استایل مدرن و امروزی ، از رنگ های روشن و شاد استفاده می کنند .
  4. تأثیر رنگ بر احساسات : رنگ ها به طور مستقیم بر احساسات و حالت روحی تأثیر می گذارند . رنگ های زنده مانند قرمز و نارنجی احساسات پرشوری ایجاد می کنند ، رنگ های طبیعی مانند سبز و آبی آرامش و صلح را تقویت می کنند ، و رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای روحیه صمیمی و محافظه کاری را القا می کنند .

قبل از انتخاب رنگ مبلمان ، احساسات و مواردی که می خواهید در فضا القا شود را در نظر بگیرید . برای دقت در انتخاب رنگ مبل ، حتما به مدل و سبک مبلمان بایستی توجه کنیم .

  1. برآورد روشنایی فضا : رنگ مبلمان باید با میزان روشنایی فضا هماهنگی داشته باشد . اگر اتاق شما دارای نور کافی است ، می توانید از رنگ های تیره تر استفاده کنید تا فضا را گرم و صمیمی تر نشان دهند . اما اگر اتاق دارای نور کمی است ، بهتر است از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید تا فضا را پرنورتر نشان دهید .
  2. آزمون رنگ در فضا : قبل از خرید مبلمان ، بهتر است نمونه های رنگی را در فضای خود آزمایش کنید . روشنایی ، ابعاد و سایر عوامل محیطی ممکن است تأثیری در شکل گیری رنگ داشته باشند . برای دقت در انتخاب رنگ مبل حتما این تست ساده را انجام دهید .

شاید این گونه فکر کنید ، که انتخاب مبلمان وابسته به یک سری قوانین است و اجازه استفاده از سلیقه و نظر شخصی با محدودیت مواجه است . اما چنین نیست ، با کمی دقت در انتخاب رنگ مبل می‌توانید سلیقه خود را در انتخاب معلمان دخالت دهید و یک دکوراسیون شیک با بهره‌بندی از مبلمان زیبا را برای خود ایجاد نمایید .

نکات مهم جهت انتخاب رنگ مبلمان

تاثیر رنگ کوسن بر جلوه مبل ها

در ادامه مبحث دقت در انتخاب رنگ مبل به رنگ کوسن‌ها نیز اشاره خواهیم نمود ، کوسن عضو جدا نشدنی مبلمان است و بسیاری از افراد از تضاد رنگ‌ها میان کوسن و مبلمان استفاده می‌کنند و با این خلاقیت باعث زیباتر شدن فضای داخلی دکوراسیون خود خواهند شد . موارد زیر بیان کننده تاثیر رنگ کوسن بر جلوه مبل ها خواهد بود ؛

  1. تأثیر رنگ بر تعادل و هماهنگی : رنگ کوسن می تواند به تعادل در فضا کمک کند . با انتخاب رنگ های سازگار با رنگ پایه مبلمان ، می توان حالتی هماهنگ و اتحادیه بین مبلمان و کوسن ها ایجاد کرد که به آرامش و صمیمیت فضای داخلی کمک می کند . از این رو دقت در انتخاب رنگ مبل ، صرفا به مبلمان اشاره ندارد و گاهی کوسن را مد نظر قرار می دهد .
  2. تأثیر رنگ بر اندازه و ظاهر فضا : استفاده از رنگ های روشن بر روی کوسن تاثیری بر جلوه مبلمان داشته و میزان بزرگی و کوچکی فضا را تحت تاثیر قرار می دهد . باید گفت که ، رنگ های تاریک مبلمان را کوچکتر نشان می دهند و این گونه القا می کنند ، که فضا و محیط کوچک است .
  3. خنثی کردن اثر منفی رنگ ها مبلمان : شاید با خود فکر کنید که منظورمان از این نکته چه چیزی است ، بعضی از افراد بیشتر به سراغ مبلمان با رنگ‌های تیره می‌روند ، چرا که این رنگ‌ها لکه پذیری بسیار کمی دارند و دیرتر کثیف می‌شوند .

برای آنکه رنگ تیره فضا را تحت تاثیر قرار ندهد و از اثرات منفی آن بکاهیم ، می‌توانیم کوسن‌ها را با رنگ روشن انتخاب کنیم ، به گونه‌ای که یک تضاد زیبا و جذاب بین رنگ مبلمان کوسن ایجاد شود . از این رو برای دقت در انتخاب رنگ مبل باید حتماً به کوسن‌ها نیز توجه کنیم .

کوسن‌ها به عنوان لوازم جانبی مبلمان شناخته می‌شوند و در محیط‌های مسکونی بیشتر شاهد استفاده از آن ها هستیم . می‌توانید با بهره‌مندی از آنها یک ترکیب رنگی زیبا برای مبلمان خود ایجاد کنید و جلوه فضا و دکوراسیون داخلی را تا حد زیادی بالا ببرید .

تاثیر رنگ کوسن بر جلوه مبل ها

کلام آخر

با دقت در انتخاب رنگ مبل می‌توانیم از مبل‌ها به عنوان یک امتیاز و نکته مثبت در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم ، زمانی که افراد از درب ساختمان وارد می‌شوند اولین چیزی که توجهشان را جلب می‌کند رنگ اجسام و وسایل داخل محیط است .

زمانی شما می‌توانید میهمان خود را شگفت زده کنید ، که هارمونی رنگ‌ها را بشناسید و با ترکیب یک رنگ فوق العاده با یک مبلمان زیبا ، محیطی صمیمی ، شیک و صد البته پر از انرژی مثبت را ایجاد کنید . با مراجعه به فروشگاه بزرگ دکومهر شما می‌توانید ، مبلمان را در رنگ‌ها مدل‌های متفاوت تهیه نمایید .

بیشتر بخوانید: خرید میز کارگروهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *