مقالات

برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم؟

برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم؟

برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم؟ بسیاری از افرادی که به طور تمام وقت یا موقت در خانه با لپ‌تاپ و کامپیوتر کار می کنند، با این پرسش مواجه می شوند.

بسیاری از افراد به غلط تصور می کنند، چون در خانه فعالیت‌ های اداری شان را انجام می دهند نیاز به صندلی خاصی ندارند و می توانند کار خود را روی صندلی ناهار خوری، مبل، تخت خواب و … انجام دهند. متاسفانه این کار به مرور گردن، ستون فقرات، شانه های آنها آسیب های جبران ناپذیری می رساند.

اگر شما نیز به صورت دورکاری در خانه کار می کنید، باید حداقل تجهیزات ایده ال مانند صندلی را داشته باشید. در این مقاله با ما باشید تا به شما بگوییم بهتر است برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم؟

ضرورت انتخاب صندلی مناسب برای دورکاری

در نخستين بخش از مقاله پیش از اینکه به پرسش برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم؟ پاسخ دهیم شما را با ضرورت انتخاب صندلی مناسب برای فریلنسرها آشنا می کنیم.

در سال های اخیر با رشد تکنولوژی و روی کار آمدن شبکه جهانی اینترنت افراد می توانند از نقاط مختلف جهان به یکدیگر وصل شوند و با هم کار کنند.

با شیوع کووید 19 و آغاز دوره قرنطینه دورکاری در منزل از طریق کامپیوتر گسترش یافت و بسیاری افراد ساعات اداری را در خانه پشت رایانه شخصی می گذراندند. در حال حاضر حتی با پایان یافتن دوره کووید بسیاری از افراد مانند برنامه نویسان، سئوکاران، طراحان سایت، محتوا نویسان و … به صورت دورکاری در خانه کار می کنند.

از آنجایی که این افراد ساعات زیادی را برای انجام کارهای خود باید پشت لپ تاپ یا رایانه بگذرانند، باید در خانه یک محیط اداری را شبیه سازی کنند و تجهیزات مناسبی مانند صندلی و میز را برای خود تهیه کنند.

استفاده از صندلی نامناسب آسیب های زیادی را به مهره های گردن، ستون فقرات، مچ و آرنج دست این افراد می رساند؛ از این رو خرید صندلی اداری مناسب برای دور ماندن از این صدمه ها الزامی است.

علاوه بر این اگر صندلی مناسب را انتخاب کنید، بهره وری کاری شما نیز بالاتر می رود و بدون اینکه احساس خستگی کنید، کار خود را با کیفیت بهتر و سرعت بالاتری انجام می دهید.

حال که با اهميت صندلی مناسب برای کارهای اداری در خانه آشنا شدید، در ادامه مطلب با ما باشید تا پاسخ پرسش برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم؟ را برای شما روشن کنیم.

ضرورت انتخاب صندلی مناسب برای دورکاری

چگونه یک صندلی مناسب برای دورکاری انتخاب کنیم؟

در این بخش از مقاله برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم؟ شما را با ویژگی ها و معیارهای انتخاب یک صندلی ایده آل برای دورکاری آشنا می کنیم. در زمان انتخاب صندلی برای دورکاری نکات زیر را در نظر بگیرید؛

 

چگونه یک صندلی مناسب برای دورکاری انتخاب کنیم؟

·         ارگونومی

مهمترین ویژگی یک صندلی ایده آل برای دورکاری ارگونومی بودن آن است؛ زیرا بر سلامت ما تأثیر می گذارد. استفاده از یک صندلی ارگونومیک صدمات ناشی از کار را کاهش می دهد و با پشتیبانی از گردن، آرنج، سر و ستون فقرات از آسیب رساندن به آنها جلوگیری می‌کند. شیب، عمق و ارتفاع صندلی های ارگونومی را متناسب با اندام خود می توانید به راحتی تنظیم کنید.

·         جنس صندلی

از دیگر نکات مهمی که در این بخش از مقاله برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم، باید به آن بپردازیم، جنس صندلی است. این صندلی ها از متریال مختلفی ساخته می شوند، که چرم طبیعی یا مصنوعی محبوب ترین آنها هستند. البته چرم در کنار مزایای بی شمار معایبی چون قیمت بالا، تعرق و جذب سرما و گرمای محیط را دارد.

صندلی های پارچه ای نیز تنوع رنگ و طرح بالایی دارند، روی آنها در هر دمایی احساس راحتی می کنید، قیمت مقرون به صرفه ای دارند، اما تمیز کردن انها کار آسانی نیست!

·         نشیمنگاه صندلی

یک معیار مهم دیگر که در این بخش از مقاله برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم، به آن می پردازیم توجه به نرمی یا سفتی نشیمنگاه است. میزان سختی و نرمی آن به جنس و چگالی فوم و اسفنج به کار رفته در آن بستگی دارد. یک صندلی ایده آل باید سفتی و نرمی متناسبی داشته باشد. اگر صندلی خیلی نرم باشد، بدن در آن فرو می رود و اگر بیش از حد سفت باشد، سبب درد و احساس ناراحتی هنگام نشستن خواهد شد.

نکته مهم دیگری که در رمان بررسی نشیمنگاه صندلی برای دورکاری باید با آن توجه کنید، ارتفاع آن است. نشیمنگاه خیلی بلند باعث ایجاد فشار و اختلال در گردش خون می شود.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         تکیه گاه صندلی

در ادامه این مبحث از مقاله برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم، شما را با معیار دیگری آشنا می کنیم و آن توجه به تکیه گاه و پشتی صندلی است. پشتی صندلی عنصر بسیار مهمی است، که بر ارگونومی آن تأثیر می گذارد. تکیه گاهی که به‌ طور کامل کمر و شانه ها را حمایت می کند، بهترین انتخاب هستند. ارتفاع پشتی صندلی بستگی به راحتی فرد در هنگام نشستن دارد.

·         دسته های صندلی

در پایان این مبحث از مقاله برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم، در مورد معیاری دیگری صحبت می کنیم و آن توجه به نوع و قابلیت تنظیم دسته های صندلی است. این معیار در درجه اول به عادات کاری فرد و نحوه نشستن او پشت رایانه بستگی دارد‌.

اگر برای کار با رایانه مجبورید زیاد به جلو خم شوید، به نحوی که آرنج تان روی میز قرار گیرد، دسته های صندلی برای شما ضروری نیستند. اما افرادی که ترجیح می دهند به عقب تکیه داده و فقط دستان خود را روی صفحه کلید کامپیوتر قرار دهند، قطعا به دسته های قابل تنظیم و متناسب با بدن خود نیاز دارند.

 

دسته های صندلی

سخن پایانی

امیدوارم که مقاله برای دورکاری از چه صندلی استفاده کنیم؟ از تيم فروش فروشگاه آنلاین دکومهر برای شما سودمند بوده باشد. این فروشگاه انواع تجهیزات اداری از جمله صندلی مناسب برای دورکاری را در تنوع بالایی عرضه می کند.

تمام محصولات این سایت از برند های معتبر تهیه شده، کیفیت بالایی دارند و با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می شوند‌. اگر برای خرید این صندلی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، کارشناسان سایت دکومهر می توانند به شما کمک کنند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *