مقالات

بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری

بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری

در سالیان اخیر مسئله دکوراسیون و طراحی فضای داخلی ادارات به یک مسئله بسیار مهم تبدیل شده است . این امر باعث ایجاد برخی اصول و استاندارد های اساسی در این حیطه گردیده است . با رعایت این اصول و استانداردها می‌ توان سلامت کارکنان و کارمندان خود را ، تامین نمود . یکی از این نوع اصول‌ استاندارد طراحی ، مربوط به ارتفاع میز می‌ باشد . به همین دلیل ، در نظر داریم تا ، در این مطلب به بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری بپردازیم . تا ، انتهای این مطلب همراه ما باشید تا ، با این اصول آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: اهمیت و مزایای پشتی طبی برای صندلی اداری

ویژگی ها و ابعاد استاندارد میزهای اداری به چه صورت است ؟

 

در ابتدای مبحث بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری به بیان ویژگی های استاندارد برای میزهای اداری می پردازیم . لازم به ذکر است ، ابعاد استاندارد برای کلیه میزهای اداری یکسان می‌ باشد . دلیل وجود میزهای اداری در ابعاد متفاوت ، به علت تفاوت در کاربردهای این نوع میزها به شمار می رود .

برای مثال ، یک میز مدیریتی لازم است از جهت ابعاد ، بزرگتر از میز اداری کارمندان باشد . دلیل این امر نیز ، دسترسی راحت مدیر به وسایل مختلف مانند ، وسایل الکترونیکی ، فایل‌ ها ، سیستم و رایانه است . دلیل دیگر این اختلاف در ابعاد ، تفاوت مقام مدیریت با سایر کارکنان است که ، باید به وسیله یک میز متفاوت نمایان شود .

با اطلاع از ویژگی‌ ها و ابعاد استاندارد برای میزهای اداری ، به راحتی می‌ توان یک میز اداری استاندارد در ابعاد متناسب با کارمندان خود انتخاب و خریداری نمود . در بخش بعدی از مبحث بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری به بررسی ابعاد میز کارمندی خواهیم پرداخت .

 

ابعاد استاندارد میز اداری کارمندی به چه صورت است ؟

 

در ادامه مبحث بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری به بررسی ابعاد استاندارد و مناسب برای میزهای اداری کارمندی نیز ، می پردازیم . هنگام خرید یک میز اداری برای کارمندان لازم است ارتفاع میز استاندارد باشد . زیرا ، در غیر این حالت ارتفاع میز از قد کارمند کمتر و یا بیشتر خواهد بود .

در این صورت ، فرم بدن از حالت عادی خود خارج می‌شود و باعث ایجاد مشکلات عضلانی و حرکتی در برخی نواحی مانند کمر و گردن و حتی دست‌ ها برای کارمند می‌ گردد . به طور معمول ارتفاع یک میز اداری کارمندی را ، حدود ۷۵ الی ۸۵ سانتی‌ متر در نظر می‌ گیرند .

این ابعاد برای افراد بالغ با قد تا ، ١٨۵ سانتی متر بسیار متناسب خواهد بود . اما باز هم ممکن است این ابعاد برای برخی افراد مناسب نباشند . در این صورت باید از میزهای کارمندی با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده کرد . بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری برای خرید یک میز با ارتفاع استاندارد بسیار حایز اهمیت است .

 

ابعاد استاندارد میز اداری کارمندی به چه صورت است ؟

بررسی ابعاد استاندارد میز های مدیریتی

 

باید گفت بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری و همچنین ، میزهای مدیریتی در هنگام خرید این نوع میزها بسیار مهم و در اولویت نسبت به سایر موارد قرار دارد . هرچند که ، میزهای مدیریتی از لحاظ ابعاد بزرگتر از سایر میزهای کارمندی هستند . با این وجود ، میزهای مدیریتی نیز ، باید دارای ابعاد استاندارد باشند .

حداقل ارتفاع استاندارد برای میز مدیریتی باید ۷۰ سانتی‌ متر در نظر گرفته شود . پیشنهاد می شود قبل از اقدام به خرید میز مدیریتی از قد مدیر و یا فرد استفاده کننده از میز ، مطلع شوید . در این صورت به شکل بهتری قادر به خرید یک میز مدیریتی در حجم و ابعاد مناسب خواهید بود .

در رابطه با ابعاد استاندارد میز های مدیریتی ، این نوع میزها داری عرض حداقل ٨٠ سانتی متر و حداکثر یک و نیم متر می باشند . طول این مدل میز نیز ، حداقل ١۶٠ سانتی متر است . در برخی از مواقع ، طول میزهای مدیریتی به سه متر نیز ، می رسد .

دلیل این حجم از ابعاد میزهای مدیریتی ، دسترسی راحت و آسان مدیران به تمامی قسمت های میز است . وسایل الکترونیکی ، رایانه و سایر فایل های اداری در دسترس مدیر باید باشند . به وسیله بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری و مدیریتی می توان میزهای اداری خود را ، از نوع استاندارد خریداری نمود .

نکات مهم و حائز اهمیت در خرید میزهای اداری

 

پس از بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری ، به هنگام خرید این نوع میزها باید به برخی نکات نیز دقت نمود . سلامت کارمندان یک شرکت ، به عوامل متعددی از جمله میزهای استاندارد آن شرکت بستگی دارد . در صورت نشستن و استفاده از میز و صندلی های غیر استاندارد ، کارمندان با مشکلاتی روبرو خواهند شد .

میزهای غیر استاندارد مشکلات سلامتی جدی از جمله مشکلات ستون فقرات ، کمر درد ، آرتروز گردن و غیره برای کارمندان به وجود می آورند . به وسیله رعایت برخی از نکات مهم در هنگام خرید مبلمان و میزهای اداری می توان تا ، حدود زیادی از این مشکلات پیشگیری نمود ؛

 

  • ارتفاع میز : یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید میز اداری دقت به ارتفاع و ابعاد آن است . ارتفاع میز اداری نباید از ٧۵ سانتی متر کم تر باشد . در غیر این صورت ، فرد مجبور به خم شدن بر روی میز خواهد شد .
  • شیب سطح : به غیر از بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری در هنگام خرید ، لازم است تا ، به شیب سطح میز نیز توجه نمایید . میز اداری بهتر است شیبی حدود ١٠ الی ١۵ درجه را ، دارا باشد . در غیر این صورت گردن و شانه افراد استفاده کننده از میز ، با مشکلات جدی روبرو خواهند شد .
  • نحوه قرار گیری پشت میز : نحوه قرارگیری پشت میز اداری باید به گونه‌ ای باشد که ، کف پا کاملاً مماس با زمین باشد همچنین ، آرنج‌ ها باید کاملاً بر روی سطح میز قرار بگیرند . تنها با رعایت این استانداردها می‌ توان از ایجاد مشکلات جدی سلامتی برای کارمندان پیشگیری نمود .
  • ابعاد میز : به هنگام بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری ، از طول و عرض میز غافل نشوید . طول میز باید به گونه ای باشد که ، مانع از عبور و مرور آزادانه افراد در فضای داخلی اتاق ها و سالن ها نگردد .نکات مهم و حایز اهمیت در خرید میزهای اداری

 

کلام آخر

 

بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری یکی از موارد بسیار مهم قبل از اقدام به خرید میز و مبلمان اداری است . با اطلاع از استانداردها و ابعاد متناسب میزهای اداری می‌ توان میزهای استاندارد و متناسب با کارمندان خود را ، خریداری نمود .

جهت خرید میز و مبلمان اداری استاندارد و مطابق با اصول آرگونومیک ، می توانید به مجموعه دکومهر مراجعه کنید . کلیه تولیدات این برند بر اساس اصول و ابعاد استاندارد طراحی و تولید می گردند . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: قیمت میز کارشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *