مقالات

بهترین راه های ترمیم چرم مبلمان اداری

بهترین راه های ترمیم چرم مبلمان اداری

نحوه ترمیم چرم مبلمان اداری موضوع اصلی مقاله پیش رو است. چرم یکی از محبوب ترین متریال برای مبلمان اداری است، اما متاسفانه یک ایراد دارد و آن این است، که طول عمر بالایی ندارد، به خصوص اگر از آن به خوبی نگهداری نشود یا اینکه از مواد درجه پایین ساخته شود، فورا فرسوده و پوسیده می شود.

اگر روکش چرمی مبلمان اداری شما نیز خراب شده است و در فکر تعمیر آن هستید، در این مقاله با ما باشید، تا ابتدا با انواع چرم و سپس با بهترین روش های ترمیم چرم مبلمان اداری آشنا شوید.

انواع چرم مبلمان اداری

پیش از اینکه در مورد راه های ترمیم چرم مبلمان اداری صحبت کنیم، بهتر است با انواع چرم آشنا شوید، تا متناسب با نوع چرم مبلمان شرکت خود، بهترین شیوه تعمیر را انتخاب کنید.

انواع چرم مبلمان اداری عبارتند از؛

انواع چرم مبلمان اداری

·         چرم طبیعی رنگی

یکی از بهترین چرم های موجود در بازار برای مبلمان اداری، چرم طبیعی رنگی است. تفاوت این چرم با سایر چرم های طبیعی این است، که برای بالا رفتن مقاومت آن در برابر خراش و پارگی، سطح آن را با یک لایه پلیمری روکش می کنند.

·         چرم آنیلین

این نوع چرم نیز در دسته چرم های طبیعی قرار می گیرد. این چرم به علت قیمت و حساسیت بالا به ندرت در مبلمان اداری استفاده می شود. این چرم فاقد لایه محافظتی بر خلاف چرم طبیعی رنگی است؛ از این رو در برابر نور طول عمر کمی دارد.

البته چرم آنیلین بسیار منعطف می باشد؛ از این رو در مقابل پارگی و خراش مقاومت بسیار زیادی دارد. نوع دیگر این چرم، نیمه آنیلین نام دارد، که با لایه رنگ نازک برای افزایش مقاومت این چرم در مقابل نور روکش شده است.

بیشتر بخوانید: لوکس ترین دکوراسیون اداری دنیا مربوط به کدام شرکت هاست؟

·         چرم مصنوعی

در این بخش از مقاله ترمیم چرم مبلمان اداری به چرم مصنوعی برای مبلمان اداری اشاره می کنیم. چرم مصنوعی به دلیل دوام بالا و قیمت مناسب محبوب ترین نوع چرم برای مبلمان اداری است.

این چرم برخلاف دو نوع قبلی در تنوع بسیار بالایی در کیفیت ساخته می شود، همین امر انتخاب و ترمیم آن را سخت می کند.‌ در زمان خرید مبلمان اداری با چرم مصنوعی آن را از فروشگاه های معتبر مانند دکومهر خریداری کنید، تا از کیفیت بالای متریال آن اطمینان داشته باشید.

روش های ترمیم چرم مبلمان اداری

در این بخش از مقاله در مورد روش های ترمیم چرم مبلمان اداری صحبت می کنیم‌. راه های مختلفی برای تعمیر پوشش چرمی صندلی های اداری وجود دارد. گاهی تعمیر آن بسیار جزئی است و در صورت داشتن ابزار مورد نیاز خودتان می توانید، ایراد آن را با صرف هزینه کم برطرف کنید.‌

اما در صورتی که چرم مبلمان ایراد بزرگی دارد، برای تعمیر آن نیاز به ابزار تخصصی دارید، از سوی دیگر هزینه خرید ابزار از سپردن آن به تعمیرکاران متخصص گران تر در می آید، بهتر است این کار را به تعمیر کاران مبلمان اداری بسپارید.

با سپردن ترمیم چرم مبلمان اداری به افراد متخصص در وقت خود صرفه جویی می کنید، از سوی دیگر نتیجه نهایی کیفیت بسیار بالاتری از تعمیر با دست خودتان را دارد؛ زیرا شما تجربه و مهارت یک فرد متخصص را در رفع ایرادهای چرم مبلمان اداری ندارید!

نحوه ترمیم چرم مبلمان اداری

در این بخش از مقاله شما را با نحوه ترمیم چرم مبلمان اداری آشنا می کنیم‌. از آنجایی که چرم متریال گران قیمت و بسیار حساسی است، باید با دیدن هر گونه خراش یا پارگی روی روکش چرمی باید فورا نسبت به تعمیر و رفع آن اقدام نمود.‌

مبلمان چرم به دلایل گوناگونی چون در معرض نور خورشید بودن، پارگی، خراش دیدگی با وسایل نوک تیز و برنده، طول عمر و استفاده زیاد، سوختگی و … فرسوده و مستهلک می شوند. برای رفع این ایرادات راه کارهای زیر را دنبال کنید؛‌

·         رفع کهنگی و فرسودگی چرم مبلمان اداری

یکی از رایج ترین ایرادهای چرم مبلمان کهنگی و پوسیدگی آن است. برای رفع این ایراد باید از متخصصین تعمیر مبلمان اداری کمک بگیرید، تا با ابزارهای مخصوص پوسیدگی چرم را برطرف کند.‌

  • پوسته پوسته شدن و ساییدگی

چرم به مرور زمان دچار ساییدگی و پوسته پوسته شدن می شود. برای ترمیم چرم مبلمان اداری از کیت های خاصی استفاده می شود.‌

رفع کهنگی و فرسودگی چرم مبلمان اداری

رفع کهنگی و فرسودگی چرم مبلمان اداری

·         خراشیدگی

در صورتی که سطح چرم مبلمان خراش دیده باشد، باید توسط روغن های مخصوص این خراشیدگی ها را محو کرد.

·         ترک و بریدگی ها

اگر سطح مبلمان چرم شما دچار ترک خوردگی و بریدگی شده است، بهترین راه تعویض کامل روکش چرمی به دست تعمیرکاران حرفه ای است. البته گاهی نیز وصله می زنند، که اگر منطقه وسیع و در معرض دید باشد، ظاهر خوشایندی ندارد.

·         رنگ پریدگی

رنگ چرم به مرور زمان از بین می رود و جلا و شفافیت روزهای اول را ندارد. اگر مبلمان چرمی شما رنگ پریده شده است، می توان به سادگی ترمیم چرم مبلمان اداری ناشی از این مشکل را انجام داد.

برای رفع این ایراد روکش چرمی مبلمان اداری باید توسط تعمیرکاران رنگ شود. در انتخاب رنگ باید دقت زیادی به خرج داد، تا با رنگ اصلی مبلمان تفاوت فاحشی نداشته باشد و طبیعی جلوه کند.

اغلب پس از پایان نگ آمیزی چرم مبلمان، برای بالا بردن مقاومت آن، یک روکش تثبیت رنگ نیز روی آن کشیده می شود.‌

  رنگ پریدگی

قیمت ترمیم چرم مبلمان اداری

در آخرین بخش از مقاله شما را با هزینه ترمیم چرم مبلمان اداری که دغدغه بسیاری از افراد است، آشنا می کنیم. در واقع نمی توان یک قیمت دقیق را برای تعمیر چرم این مبلمان بیان کرد؛ زیرا عوامل زیادی در تعیین هزینه دخیل هستند.‌

اما مهمترین دلایل تعیین کننده هزینه تعمیر به سه عامل نوع ایراد، کیفیت و نوع چرم مبلمان اداری مربوط می شود. بدیهی است که هزینه تعمیر چرم طبیعی از چرم مصنوعی گران تر می باشد، یا اینکه قیمت ترمیم یک خراشیدگی جزئی کمتر از یک پارگی وسیع است؛ از این رو نمی توان به صراحت گفت که با این مبلغ می توانید، چرم مبلمان شرکت خود را ترمیم نمایید.

البته گاهی برای تعمیر چرم مبلمان اداری نیاز به تعویض کلی رویه چرم است، که در چنین مواقعی نیز نوع و کیفیت چرم به کار رفته در قیمت نهایی تاثیر دارد. البته یک نکته را در زمان تعمیر به خاطر بسپارید، هر چند قیمت مواد با کیفیت تر گران تر تمام می‌شود، اما یک مزیت بزرگ دارد و آن طول عمر بالا است.

بیشتر بخوانید: شیوه هماهنگی اکسسوری و ست اداری رومیزی با مبلمان اداری

سخن پایانی

مقاله بهترین راه های ترمیم چرم مبلمان اداری توسط تیم فروش فروشگاه آنلاین دکو مهر نگاشته شده است، تا در زمان مواجه با مشکل در چرم مبلمان بهترین تصمیم را برای تعمیر یا خرید مجدد مبلمان چرمی بگیرید.

اگر قصد خرید مبلمان اداری چرمی را دارید، به سایت دکومهر مراجعه نمایید و مبلمان چرمی با کیفیت بالا، طراحی زیبا و قیمت مناسب را به صورت آنلاین از ما خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *