مقالات

بهترین مواد پاک کننده پارکت اداری را بشناسید

بهترین مواد پاک کننده پارکت اداری را بشناسید

در مقاله پیش رو شما را با بهترین مواد پاک کننده پارکت آشنا می کنیم. از آنجا که پارکت از کف پوش های بسیار حساس و گران قیمت محیط های اداری و خانگی است، در نگهداری و تمیز کردن آن باید وسواس زیادی را به خرج دهیم و همانند سایر کفپوش ها نمی توان از هر مواد شیمیایی یا طبیعی برای تمیز کردن آن استفاده نمود.

مواد طبیعی و غیر طبیعی زیادی وجود دارد، که با استفاده از آنها می توانید لکه ها و گرد وغبار را از پارکت اداری بزدایید و آن را براق و درخشان کنید. در این مقاله با ما باشید تا بهترین مواد پاک کننده پارکت را به شما معرفی کنیم.

بهترین مواد پاک کننده طبیعی و غیر طبیعی برای تمیز کردن پارکت اداری

پارکت یکی از کف پوش های شیک، بادوام و گران بهاست، که برای پوشاندن کف بخش های مختلف فضاهای اداری استفاده می گردد.‌ پارکت های اداری اغلب به دلیل رفت و آمد زیاد با کفش به سرعت کثیف و آلوده می شوند، که ظاهر نازیبا و ناخوشایندی را به دفتر کار شما می بخشد؛ از این رو باید به دنبال بهترین مواد پاک کننده پارکت اداری باشید، تا به بهترین نحو این کف پوش را تمیز کمند و هیچ گونه آسیبی به آن نرسانند.

بهترین مواد برای تمیز کردن پارکت، پاک کننده های طبیعی هستند، بدون اینکه آسیبی به آن وارد کنند، به آن جلا می بخشند، البته این مواد نیز باید پس از طی مدت زمان معین از سطح پارکت خشک شوند، تا رطوبت ناشی از آنها به این کف پوش حساس آسیبی نرساند.

در این بخش بهترین مواد پاک کننده پارکت را به شما معرفی می کنيم. این مواد عبارتند از؛

 

بهترین مواد پاک کننده طبیعی و غیر طبیعی برای تمیز کردن پارکت اداری

·         سرکه

سرکه یکی از مواد طبیعی بسیاری قوی و موثر برای پاک کردن انواع سطوح از جمله پارکت اداری است. سرکه علاوه بر تمیز کردن سطح چوبی آن را ضد عفونی نیز می کند و انواع قارچ، کپک، لکه های روغن و … را پاک می کند، از سوی دیگر هیچ گونه آسیبی به پارکت اداری نمی زند.

برای پاک کردن کفپوش پارکت با سرکه که به عنوان یکی از بهترین مواد پاک کننده پارکت شناخته می شود، کافی است یک چهارم لیوان را درون یک طرف اب ریخته و یک قاشق غذا خوری صابون کاستیل هم به آن اضافه کنید و این مواد را با خوبی با هم ترکیب کنید.‌

 

حال با یک دستمال نرم این ترکیب را روی پارکت اداری بمالید، تا همه کثیفی ها از بین بروند. بلافاصله پس از کشیدن این محلول، یک دستمال نرم و خشک بردارید و کفپوش را خشک کنید، تا هیچ گونه نم و رطوبت روی پارکت به جا نماند.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         آب گرم

یکی از بهترین مواد پاک کننده پارکت ساده و در دسترس آب گرم است. اگر هر گونه لکه ای اعم از؛ رنگ، چربی و … روی پارکت نشست، فورا آب را گرم کنید و یک دستمال نرم را درون ظرف آب قرار دهید و روی لکه بکشید، تا بر طرف شود، سپس با دستمال خشک آن را به خوبی خشک نمایید. با این کار لکه ها ماندگار نخواهند شد و نیاز به مواد تمیز کننده و صدف وقت زیاد ب ای پاک کردن لکه ها ندارید.‌

البته در صورتی که لکه های پارکت قدیمی است، نمی توان از آب گرم برای پاک کردن آنها بهره گرفت، اما یک ماده ایده ال برای تمیز کردن روزمره پارکت است.

·         صابون کاستیل

یکی از بهترین مواد پاک کننده پارکت که در دسته پاک کننده های غیر طبیعی جا می گیرد، صابون کاستیل است. این صابون علاوه از بین بردن لکه ها و کثیفی ها سطح پارکت را براق و درخشان می کند. برای تمیز کردن سطح پارکت اداری با این ماده کافی است، در یک ظرف آب دو قاشق غذا خوری صابون کاستیل بریزید و آن را هم بزنید و منتطر بمانید تا محلول یک دستی به وجود بیاید.‌

سپس این محلول را روی سطح پارکت پخش کنید، تا لکه ها از بین بروند و در پایان بدون هیچ گونه تاملی سطح پارکت را با یک دستمال نرم خشک نمایید. پایان کار برای شما شگفت انگیز است، کف پارکت اداری براق و درخشان خواهد شد.‌

    صابون کاستیل

چای سیاه

شاید برای شما عجیب باشد که چای سیاه در دسته بهترین مواد پاک کننده پارکت قرار گرفته است، اما باید گفت که چای خاصیت پاک و ضدعفونی کنندگی دارد و قادر به پاک کردن لکه های سطح پارکت بدون آسیب رساندن به آن است.

برای تمیز کردن پارکت اداری با چای نخست باید چای را طبق عادت روزمره مان دم کنیم. پس از دم کشیدن چای زمانی که چای هنوز داغ است، یک دستمال را به چای آغشته کنید و روی لکه های پارکت بمالید، سپس بدون هیچ گونه معطلی با یک دستمال دیگر سطح پارکت اداری را باید خشک کنید. حتما به این نکته دقت کنید، که نمی توان چای را به مدت زمان زیادی توان روی سطح پارکت نگه داشت؛ زیرا سبب تغییر رنگ آن خواهد شد!

·         ترکیب روغن و سرکه

یکی از بهترین مواد پاک کننده پارکت ترکیبی از روغن و سرکه است، که در کنار اینکه لکه ها را پاک می کند، به سطح آن درخشندگی می بخشد.‌

برای تمیز کردن سطح پارکت اداری ی با این روش یک پیمانه روغن گیاهی ترجیحا زیتون را با یک لیوان سرکه ( می توان از آب لیمو ترش هم استفاده نمود)، ترکیب کنید. پیش از این کار نخست سطح پارک را جارو کنید، تا تمام گرد و غبارها از سطح آن زدوده شود، سپس یک دستمال آغشته به روغن و سرکه را روی سطح پارکت اداری بکشید. سرکه آلودگی ها را از بین می برد و روغن نیز سبب درخشندگی و نرمی پارکت خواهد شد.‌

·         یخ

در صورتی که روی پارکت اداری روغن، ادامس، شمع و … چسبیده باشد، یخ یکی از بهترین مواد پاک کننده پارکت برای جدا کردن این مواد از سطح کف پوش است. چند بار یخ را روی این مواد بکشید، سپس با استفاده از یک شی نوک تیز ( نه چندان تیز که به سطح پارکت آسیب برسد)، آدامس، شمع و… را به آرامی از سطح پارکت جدا کنید. پس از برداشته شدن لکه شمع، آدامس و … با یکی از موادی که در بالا معرفی کردیم، سطح را پاک کنید.

·         استون

در صورتی که جوهر خودکار و موادی از این قبیل روی سطح پارکت ریخته شود، استون یکی از بهترین مواد پاک کننده پارکت است. دستمال را به مقداری استون آغشته کنید، آن را روی بکشید، البته در استفاه از این ماده باید بسیار احتیاط کنید؛ زیرا باعث تغییر رنگ پارکت اداری خواهد شد.‌

·         مواد شوینده مخصوص پارکت

به غیر از مواد نامبرده، می توانید از مواد شیمیایی مخصوص پارکت البته در تعداد دفعات کم نیز استفاده کنید؛ زیرا استفاده مکرر و نادرست سبب تورم و تغییر رنگ پارکت خواهد شد.

در زمان استفاده حتما دستورالعمل های روی محلول شیمیایی را با دقت مطالعه و انجام دهید، تا صدمه ای با سطح پارکت نرسد.

 

مواد شوینده مخصوص پارکت

سخن پایانی

مقاله بهترین مواد پاک کننده پارکت اداری را بشناسید، توسط کارشناسان فروش سایت دکومهر نوشته شده است. هدف مجموعه فروشگاه آنلاین دکومهر یک محیط اداری تمیز، زیبا و کارآمد است؛ از این رو علاوه بر عرضه محصولات اداری شیک، زیبا و راحت، به شما در نگهداری از این لوازم و تمیز کردن محیط اداری نیز کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *