مقالات

تاثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او

تاثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او

در این مقاله به بررسی تاثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او می پردازیم‌. امروزه راه های بسیاری برای جذب، تعامل با مشتری و بازاریابی کالاها و خدمات وجود دارد، یک راه غیر مستقیم ولی بسیار تأثیر گذار طراحی و دکوراسیون محیط شرکت هاست.

دکوراسیون شرکت نشان دهنده ماهیت و میزان موفقیت شرکت شماست. مشتری با ورود به شرکت یک احساس خوب یا منفی را درک می کند، که در توافق یا شرکت شما تاثیر زیادی دارد. در این مقاله با ما باشید، تا تاثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او و روش های آن آشنا شوید.

دکوراسیون اداری چگونه بر مشتریان تاثیر می گذارد؟

دفتر کار شما نمادی از هویت و مجموعه کاری شماست. مشتری پیش از برخورد با کارمندان، مدیر و آگاهی از جزئیات خدمات نخست دفتر شما را رویت می کند و یک تصور کلی از مجموعه شما در ذهن اش نقش می بندد.‌

تاثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او بسیار زیاد است، شما با نمایش هویت شرکت در یک طراحی داخلی ایده آل می توانید احساسات مثبت را در مشتری تقویت کنید.

طراحی داخلی و دکوراسیون اداری خوب در زمانی که در بازار خدمات فعالیت می کنید، اهمیت بسیار بالایی در جذب مشتریان و اعتماد آنها به شما دارد.

حضور در شرکت شما باید به مشتری احساس خوبی دهد، البته باید تصور درستی از برند شما و هویت شرکت نیز به دست آورد. با طراحی ایده آل محیط اداری مشتری اطمینان می یابد، که وارد مکان مناسبی شده و آماده بستن قرداد است.

روش های مختلفی برای دکوراسیون و طراحی شرکت وجود دارد، که از طریق آنها می توان بر احساسات مشتری پیش از هر گونه مذاکره ای اثر گذاشت، در ادامه مقاله تأثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او به بررسی این روش ها می پردازیم.

 

    استفاده از گیاهان طبیعیدکوراسیون اداری چگونه بر مشتریان تاثیر می گذارد؟

نحوه طراحی و دکوراسیون اداری در جذب مشتری

هر شرکتی در پی این است، که به خوبی با مشتريان خود ارتباط برقرار کند و این ارتباط از طریق نقاط تماس مختلف از جمله دفتر شرکت و تاثیری که بازدیدکنندگان از دیدن آن به دست می آورند، حاصل می شود.

در دکوراسیون اداری فقط لوکس و شیک بودن کفایت نمی کند، بلکه طراحی آن باید یک حاوی یک پیام برای بازدید کنندگان باشد و کلیتی از کسب و کار شما به دست آورند.

روش های مختلفي برای طراحی داخلی محیط اداری وجود دارد، که در این بخش از مقاله تأثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او، شما را با این روش های موثر آشنا می کنیم. این روش ها عبارتند از؛

·         انعکاس هویت شرکت

در زمان دکوراسیون اداری به سراغ مدها یا سبک‌های تزئینی که هیچ گونه سنخیتی با برند و هویت شرکت شما ندارند، نروید‌. برای مثال اگر شرکت شما یک دفتر ارائه دهنده فناوری های نوین است، باید ظاهری مدرن داشته باشد و دکوراسیون نیز نشان دهنده خلاقیت و نو آوری باشد.

اگر برای چنین کسب و کاری یک دکوراسیون کلاسیک با رنگ های تیره را انتخاب کنید، یک اشتباه بزرگ در جذب مشتری خواهید داشت؛ زیرا هویت شرکت شما و فضای آن هیچ گونه تناسبی با هم ندارند‌.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         انتخاب مبلمان

در این بخش از مقاله تأثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او، شما را با یکی از عناصر مهم در دکوراسیون اداری آشنا می کنیم‌، این عنصر مهم مبلمان است. این یکی از نکات اساسی برای تعامل کارکنان و درک مثبت مشتری می باشد.

در زمان انتخاب مبلمان فقط نباید به ظاهر و زیبایی آن توجه کنید، بلکه تناسب آن با فعالیت شرکت و ارگونومی بودن آن بر زیبایی ارجحیت دارد.

‌ انتخاب مبلمان ارگونومی برای کارکنان این تصور را در ذهن مشتری ایجاد می کند، که مدیر مجموعه برای راحتی و رفاه کارکنان خود ارزش قائل است و در اینجا صمیمت و احترام زیادی میان کارکنان وجود دارد و یک مکان قابل اعتماد برای سرمایه گذاری است‌‌.

·         انتخاب رنگ

در ادامه این مبحث از مقاله تأثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او، شما را با نحوه انتخاب رنگ ها و اهمیت آن بر احساسات مشتری آشنا می کنیم. همه ما در مورد تأثیر روانشناسی رنگ ها بر روحیه افراد مطالب زیادی شنیده ایم، پس از این موضوع غافل نشوید و با توجه به ماهیت کسب و کار خود، رنگ هایی را انتخاب کنید که احساس خوشایندی را در نظر بازدیدکنندگان به وجود آورد.

در انتخاب رنگ باید تعادل را رعایت کنید؛ زیرا افراط و تفریط تأثیر منفی در رسیدن شما به هدف دارد. رنگ های خنثی را با رنگ هایی که با آنها هارمونی دارند به عنوان رنگ اصلی و مکمل انتخاب کنید.

همچنین در انتخاب رنگ اندازه فضا را در نظر بگیرید، اگر دفتر کوچک است رنگ های روشن را توصیه می کنیم. برای شرکت های کلاسیک رنگ های تیره مانند قهوه ای انتخاب ایده الی است؛ زیرا اعتبار و جدیت را نشان می دهند، فقط برای اینکه فضای سنگینی ایجاد نکنید از رنگ های روشن نیز به عنوان رنگ مکمل استفاده کنید.

اگر شرکت شما خدمات نوآورانه و خلاقانه را ارائه می دهد، رنگ های نارنجی، سبز و زرد را به شما پیشنهاد می دهیم، البته این رنگ ها را با رنگ های خنثی و هماهنگ با آنها برای جلوگیری از یکنواختی به کار ببرید.

·         استفاده از گیاهان طبیعی

در این بخش از مقاله تأثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او شما را با نقش گیاهان در دکوراسیون اداری آشنا می کنیم‌. گیاهان طبیعی بسیار زیبا هستند و انرژی مثبتی در فضا ایجاد می کنند. برای زیباتر وموثر تر کردن دکوراسیون خود از گیاهان متناسب با محیط شرکت استفاده کنید، تا به زودی پژمرده نشوند و مراقبت آسانی داشته باشند.

·         نورپردازی دفتر کار

انتخاب نور نکته مهم دیگری است، که در مبحث پایانی مقاله تاثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او، در مورد آن صحبت می کنیم‌. نورهای زرد رنگ محیط را دنج تر می کنند، اما اگر محیط کم نور باشد، تمرکز را پایین می آورد، بهترین
انتخاب برای این محیط ها نورهای سفید است، اما احساس سردی به محیط می دهند، بهتر است از این نورها در ترکیب با هم استفاده کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که مقاله تأثیر دکوراسیون اداری بر روی مشتری و احساسات او از کارشناسان فروش سایت دکومهر برای شما سودمند بوده باشد. اگر برای تکمیل دکوراسیون خود نیاز به خرید تجهیزات اداری خاص و با کیفیت دارید، به فروشگاه آنلاین دکومهر مراجعه نمایید. همچنین مشاورین ما در زمینه دکوراسیون محیط نیز مشاوره های لازم را به شما می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *