مقالات

تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران

تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران

تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران شرکت ، امری کاملا بدیهی و روشن است . طراحی خاص و ویژه این صندلی به مدیران یک شرکت امکان تمرکز ، نظارت و مدیریت یک شرکت و گروه کاری را ، می بخشد . در واقع ، این امر به وسیله یک صندلی و میز مدیریتی استاندارد امکان پذیر است .

وظایف مدیریتی و نظارتی و همچنین ، داشتن قدرت تصمیم گیری فی البداهه در مواقع خاص نیازمند حفظ تمرکز مدیران هر شرکتی می باشد . به همین دلیل ، در این مطلب به بررسی تاثیر صندلی و میزهای اداری بر قدرت تصمیم گیری و تمرکز مدیران می پردازیم .

بیشتر بخوانید: بهترین صندلی برای فضاهای کوچک

صندلی مدیریتی چیست ؟

 

صندلی مدیریتی یکی از ارکان اساسی و مهم درون هر شرکت به شمار می رود . با ورود به فضای اختصاصی و یا اتاق مدیر یک شرکت ، صندلی مدیریتی اولین آیتمی می باشد که ، به چشم فرد می آید . اهمیت این صندلی ناشی از تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران است .

صندلی مدیریتی نوعی صندلی است که ، دارای پشتی ، نشیمنگاه ، اهرم پنوماتیک و چرخ می‌ باشد . جنس این صندلی از مواد مرغوب و متریال بسیار با کیفیت مانند چرم مرغوب ، یراق آلات با کیفیت و فریم استیل و یا چوبی در نظر گرفته می گردد .

صندلی مدیریتی حتی الامکان بایستی بر اساس اصول استاندارد طراحی و ساخته شود . همچنین ، این صندلی باید به شکلی طراحی شود که ، مناسب نشستن و استفاده برای ساعات طولانی باشد . تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران با اطلاع از این ویژگی ها ، بیشتر قابل لمس خواهد بود .

صندلی مدیریتی چیست ؟

 

ویژگی های استاندارد یک صندلی مدیریتی چیست ؟

 

در ادامه مبحث تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران به بررسی ویژگی های یک صندلی مدیریتی استاندارد خواهیم پرداخت . این نوع صندلی از مواد و متریال با کیفیت ساخته شده و باعث افزایش تمرکز مدیر یک شرکت می شود . برخی از ویژگی های یک صندلی استاندارد مدیریتی به شرح زیر هستند ؛

  • پشتی محکم و قوی : یک صندلی مدیریتی طراحی شده بر اساس اصول استاندارد ، بایستی دارای یک پشتی و تکیه گاه محکم باشد . همچنین ، تکیه گاه صندلی مدیریتی باید بر اساس اصول آرگونومیک ساخته شود . تنها ، در این صورت است که ، این صندلی پشتیبان مناسبی برای یک مدیر خواهد بود .
  • ویژگی قابل تنظیم بودن : یک صندلی مدیریتی استاندارد باید طوری ساخته شده باشد که ، یک مدیر بتواند به راحتی آن را ، تنظیم کند . برای مثال ارتفاع و میزان درجه چرخش صندلی مدیریتی خود را ، متناسب با نیاز روز تنظیم کند .
  • متریال مرغوب : تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران کاملا به جنس آن صندلی بستگی دارد . برای مثال پشتی یک صندلی مدیریتی و نشیمنگاه آن باید کاملاً استاندارد و از جنس پارچه و فوم مرغوب باشد . در غیر این صورت میزان خستگی و ناراحتی در بدن مدیر را ، افزایش می‌ دهد .
  • طراحی آرگونومیک : طراحی آرگونومیک یعنی سازش با انحنا و قوس کمر و نحوه نشستن یک فرد می‌ باشد . بنابراین ، یکی از ویژگی‌ های حائز اهمیت صندلی مدیریتی ، منطبق بر اصول طراحی آرگونومیک بودن است .
  • طراحی مدرن : بدون شک داشتن یک طراحی مدرن ، شیک و زیبا برای یک صندلی مدیریتی را ، نباید از یاد برد . یک صندلی مدیریتی باید علاوه بر ، ایمن ، محکم و قوی بودن از شکلی زیبا و جذاب بهره ببرد تا ، در طراحی داخلی اتاق مدیریت نیز ، نقش خود را ، به بهترین شکل ایفا کند .
  • راحت بودن : مهم ترین ویژگی صندلی مدیریتی راحت بودن آن است . تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران زمانی ممکن است که ، صندلی مدیریتی راحت باشد . مدیر با نشستن بر روی این صندلی احساس راحتی و عدم فشار بر کمر و ستون مهره ها را ، احساس نماید .

 

ویژگی های استاندارد یک صندلی مدیریتی ، در افزایش میزان راحتی ، تمرکز و سلامت مدیر یک شرکت نقش بسزایی دارند . زیرا ، یک مدیر ممکن است ساعت های طولانی از این صندلی استفاده کند . در بخش بعدی از این مبحث به بررسی تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران خواهیم پرداخت .

 

کمک به افزایش تمرکز و آسایش مدیران

 

صندلی های مدیریتی به دلیل داشتن چند ویژگی ، قادر به افزایش تمرکز مدیران هستند . تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران ناشی از همین ویژگی ها می باشد . در ادامه این مبحث به بیان و معرفی مختصری از این ویژگی ها و خصوصیات می پردازیم ؛

 

  • اصول استاندارد آرگونومیک : صندلی مدیریتی استاندارد ، به مدیران امکان نشستن های طولانی مدت را ، بدون ایجاد خستگی و ناراحتی برای ستون فقرات را ، می دهند . داشتن قوس و انحنای مناسب در ناحیه کمر و پشتی مناسب برای حفظ حالت گردن باعث افزایش تمرکز مدیران می شود .
  • استحکام بالا : از دیگر دلایلی که ، می توان برای تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران ذکر نمود ، استحکام این نوع صندلی است . استحکام صندلی مدیریتی به مدیران امکان راحتی و آسایش و تمرکز بر کارهای روزانه را ، می‌ دهد .
  • چرخش آزادانه : داشتن محور چرخشی برای یک صندلی مدیریتی منطبق بر اصول استاندارد ، از ویژگی‌ های بسیار مهم آن است . داشتن ویژگی چرخش برای یک صندلی مدیریتی به مدیر امکان چرخش در ۳۶۰ درجه را ، می‌ دهد . بدین صورت ، صندلی مدیریتی باعث افزایش تمرکز در مدیر می‌ گردد .
  • ایمنی : صندلی مدیریتی استاندارد و منطبق بر اصول ایمنی ، با حفظ کردن سلامت جسمی یک مدیر ، بر افزایش عملکرد و بهره وری و همچنین ، افزایش تمرکز و قدرت تصمیم گیری وی اثری کاملا مثبت و تائید شده خواهد گذاشت .
  • سلامت جسم : صندلی مدیریتی ساخته شده بر اساس استاندارد ، باعث حفظ سلامت دست و پاهای مدیران می شود . از ایجاد گزگز و کاهش گردش خون ، به دلیل نشستن های طولانی مدت و نامناسب ، پیشگیری می کند .

 

کمک به افزایش تمرکز و آسایش مدیران

 

کلام پایانی

 

تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران بر کسی پوشیده نیست . هر چند میز و صندلی‌های مدیریتی متفاوت متنوع و بسیاری در بازار موجود می‌ باشند ، اما برای خرید یک صندلی مدیریتی استاندارد و منطبق بر اصول آرگونومیک بایستی از برندهای معتبر و شناخته شده در این زمینه خرید نمود .

مجموعه دکومهر برند شناخته شده و معتبر در زمینه طراحی و ساخت مبلمان اداری و استاندارد و همچنین ، منطبق بر اصول آرگونومیک است . جهت مشاهده کاتالوگ محصولات این برند به وب سایت دکومهر مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید: قیمت صندلی ارگونومیک در سال 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *