مقالات

تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی

تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی

تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی بسیار است . این دو تجهیز نتیجه ادغام تکنولوژی های متفاوتی هستند . البته اگر بخواهیم به طور دقیق تر ساختار آن ها را بررسی کنیم ، می توان گفت که صندلی ارگونومیک ، نمونه بروز صندلی های معمولی است .

غالبا از این دو تجهیز به منظور ایجاد رفاه بیشتر کارمندان در محیط های کاری استفاده می شود . هر یک از این محصولات ، تاثیرات به خصوصی بر سلامت افراد می‌ گذارند . خرید صندلی بایستی متناسب با نیاز مجموعه صورت گیرد .

اگر بین انتخاب صندلی ارگونومیک یا صندلی معمولی ، گیج و سردرگم شده اید ، مقاله ما را از دست ندهید .

بیشتر بخوانید: تاثیرات بهبود بخش صندلی طبی در درمان کمردرد

ویژگی صندلی ارگونومیک

مقاله تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی ، ابعاد مختلفی از این دو محصول را بررسی می کند . در این قسمت ، ما درباره ویژگی های بارز صندلی ارگونومیک توضیح می دهیم .

صندلی ارگونومیک از بروز ترین مدل های این محصول در بازار است . این تجهیز برتر بر اساس ارگونومی بدن انسان طراحی می شود . با انتخاب این محصول می توانید برای همیشه از کمر درد های عذاب آور خداحافظی کنید .

مطابقت با اصول ارگونومی ، مهم ترین تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی است . از ویژگی های منحصر به فرد این صندلی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • طراحی مناسب :

صندلی ارگونومیک باید به گونه ای طراحی شود ، که در هر حالتی از کاربر حمایت کند . این طراحی شامل فضای کافی برای جا به جایی خود و پشتی قابل تنظیم و سفتی کمری است .

  • قابلیت تنظیم :

صندلی ارگونومیک باید دارای اجزای قابل تنظیم باشد ، تا بتوان آن را به اندازه و نیاز کاربر تنظیم کرد . قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی ، ارتفاع پشتی ، عرض صندلی و … از ویژگی های بکر این نوع صندلی ها است .

  • پشتی :

پشتی ارگونومیک باید دارای پشتی منحنی با قوس های قابل تنظیم باشد . پشتی علاوه بر تصحیح فرم نشستن شما ، از ناحیه گردن و کمر حمایت می کند .

  • محدوده حرکت :

صندلی ارگونومیک ، حالت های فرد را محدود نمی کند . افراد می توانند با بهره گیری از این محصول آزادانه جا به جا شوند . این قابلیت شامل چرخش 360 درجه ، تنظیم چرخش و قفل قابلیت های صندلی است .

  • مواد با کیفیت :

صندلی ارگونومیک باکیفیت در برابر سایش و پوسیدگی مقاومت هستند . علاوه بر این باید دارای پوشش های نرم باشند ، تا فرد در طولانی مدت خسته نشود ‌.

خصوصیات این تجهیز را می توان به عنوان تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی نیز در نظر گرفت . غالبا از انواع این محصول در محیط های اداری استفاده می شود .

ویژگی صندلی ارگونومیک
خصوصیات صندلی معمولی

در این بخش از مقاله تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی ، به معرفی خصوصیات بارز صندلی های معمولی می پردازیم . صندلی معمولی از محصولات مهم در صنعت مبلمان است ، که در مکان‌ های مختلفی مانند خانه‌ ها ، دفاتر کار، رستوران‌ ها و ترمینال ‌ها کاربرد دارد .

این نوع از محصولات به شکل های مختلفی به بازار عرضه می گردند . به منظور ایجاد راحتی برای افراد در هنگام نشستن طراحی می شوند . از جمله خصوصیات مهم صندلی معمولی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی :

نوع طراحی اصلی ترین تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی است . صندلی‌ های معمولی به صورتی طراحی می‌ گردند ، که فرد در هنگام نشستن راحت باشد .

  • ساختار :

صندلی‌ های معمولی معمولاً از چوب ، فلز و پلاستیک ساخته می‌ شوند . هر کدام از این مواد ساختاری متفاوت دارند ، که بر اساس نیاز های کاربران و مکان استفاده مورد استفاده قرار می‌ گیرد . ساختار این محصول بسیار قوی و مستحکم است .

  • صندلی حرکتی :

برخی از صندلی ‌های معمولی دارای عملکرد حرکتی هستند . به طور معمول بر روی چرخ‌های کوچکی قرار دارند که امکان حرکت و جابجایی راحت در محیط را فراهم می‌ کنند .

  • کیفیت بالا :

این محصول بسیار باکیفیت و مستحکم می باشد . این نوع از تجهیزات توانایی تحمل وزن هایی با بیش از 200 کیلوگرم را دارند ‌. از این رو در بیشتر مکان های عمومی استفاده می شوند .

تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی تنها مربوط به تکنولوژی ساخت آن ها نیست . این دو محصول تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند .

خصوصیات صندلی معمولی

تفاوت های ساختاری صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی

تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی به شما کمک می کند ، تا متناسب با نیاز مجموعه ، بهترین نوع این محصول را سفارش دهید . این نوع از تجهیزات نقش ویژه ای بر سلامت شما دارند .

در انتخاب صندلی ، تنها به قیمت محصول توجه نکنید ، بلکه وجه تمایز آن را با محصولات مشابه بازار ارزیابی نمایید . تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی از مباحث پرطرفدار در صنعت بزرگ مبلمان است .

این مبحث دو محصول پرطرفدار در بازار را توضیح می دهد . از تفاوت های ساختاری این دو صندلی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • طراحی انعطاف پذیر :

صندلی ارگونومیک با توجه به نحوه استفاده از آن و قابلیت انتقال وزن بدن طراحی می شود . این صندلی تناسب بیشتری با وزن و ارگونومی بدن افراد دارد . برخلاف صندلی های معمولی می توان از انواع آن در طولانی مدت نیز استفاده کرد .

  • پشتی قابل تنظیم :

تنظیم پشتی از ویژگی های اصلی صندلی های ارگونومیک است . این قابلیت به کاربر اجازه می دهد ، تا متناسب با فرم بدنش ، ارتفاع پشتی را تنظیم کند . این قابلیت تنها مختص صندلی های ارگونومیک است .

  • حمایت از دستگاه های بدن :

صندلی ارگونومیک از ویژگی هایی مانند حمایت از طبیعت قوس دست و گردن و کمر می پوشاند . این ویژگی منحصر به فرد ، حالت نشستن شخص را تصحیح می کند .

  • کیفیت بالا :

هر دو نوع صندلی با بهره گیری از متریال هایی در خلوص بالا تولید می گردند . در صندلی های ارگونومیک برخلاف تجهیزات معمولی از پارچه های نرم و نسوز استفاده می کنند ، تا در شرایط نامطلوب محیطی تهدیدی برای سلامت افراد نباشند .
موارد فوق تنها تفاوت صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی نیست . این دو محصول ، صنعت مبلمان را با دو وجه متفاوت نمایش می دهند .

تفاوت های ساختاری صندلی ارگونومیک و صندلی معمولی

سخن پایانی

دکومهر از بزرگ ترین تولید کنندگان میز و صندلی اداری است . با مراجعه به شعب های فروش و وب شرکت می توانید با رعایت شرایطی آسان ، این محصول را در کیفیت های بالا سفارش دهید .

بیشتر بخوانید: نکاتی برای پیشگیری از کمر درد هنگام کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *