مقالات

تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی

تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی

شرکت ها و ادارات به واسطه تنوع فعالیت از میزها و صندلی های متفاوتی استفاده می کنند. از جمله این نوع میزها و صندلی ها می توان به صندلی مدیریتی و کارشناسی اشاره کرد. این دو نوع صندلی دارای تفاوت ها و وجوه تشابه متعددی با یکدیگر هستند.

در نظر داریم که، در این مبحث به بررسی تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی با یکدیگر بپردازیم و نتیجه را به سمع و نظر شما برسانیم. در صورتی که نیاز دارید به تفاوت این دو نوع میز با یکدیگر پی ببرید تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

 

صندلی کارشناسی چه نوع صندلی می باشد؟

پیش از اقدام به بیان تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی، ویژگی ها و مشخصات میز کارشناسی را بررسی خواهیم نمود تا، بتوان به ارائه تفاوت این صندلی با نوع مدیریتی آن پرداخت. صندلی کارشناسی در دسته صندلی های اداری طبقه بندی می شود که مختص کارشناسان و افرادی همچون طراحان یک شرکت می باشد.

این صندلی هرچند که دارای ابعاد متفاوتی می باشد ولی کم از لحاظ اندازه نسبت به صندلی مدیریتی کوچکتر می باشد. این ویژگی باعث شده است تا، طراحان و کارشناسان به طرز راحت تری قادر به استفاده از صندلی کارشناسی خود باشند و بر روی امور و وظایف خود تسلط بیشتری داشته باشند.

از ویژگی های بسیار اساسی که، این صندلی باید برخوردار باشد؛ می توان به رعایت اصول آرگونومی و استاندارد صندلی های کارشناسی اشاره کرد. کارشناسان به واسطه وظایف متعدد و حساس باید از صندلی های استاندارد و مناسب استفاده نمایند.

 

صندلی مدیریتی چه نوع صندلی می باشد؟

تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی در ابعاد مختلف آن ها می باشد. صندلی مدیریتی در عین حال که، بزرگ و جادار است؛ باید راحتی و آسایش مدیران را فراهم نماید. یک مدیر به واسطه نشستن بر روی صندلی مدیریتی بایستی قدرت تسلط بر روی کلیه نواحی میز مدیریتی را داشته باشد.

صندلی های مدیریتی نسبت به سایر انواع صندلی اداری از قیمت بیشتری برخوردار هستند. علت این تفاوت قیمت بین این نوع صندلی و سایر صندلی ها ویژگی ها و مزایای صندلی مدیریتی است که باعث برتری آن نسبت به مابقی صندلی ها شده است.

صندلی مدیریتی از اجزای متفاوتی تشکیل شده است که، باعث راحتی مدیران به هنگام نشستن بر روی آنها می شود. این صندلی ها دارای پشتی نشیمنگاه عریض و جادار دسته چرخ و همچنین تکیه گاه برای ناحیه سر می باشند. پشتی این صندلی ها دارای حالت توری است که به منظور جلوگیری از تعریق کمر مدیران استفاده می شود.

 

صندلی مدیریتی چه نوع صندلی می باشد؟

تفاوت های عمده صندلی های مدیریتی و کارشناسی

تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی از چندین جهت قابل بررسی و ارزیابی است این صندلی ها به واسطه ویژگی های متنوعی که دارا هستند با یکدیگر متفاوت می باشند در ادامه به چند مورد از تفاوت این دو نوع صندلی اشاره شده است؛

 

  • تفاوت در ابعاد: همان گونه که، پیش از این نیز اشاره شد تفاوت اصلی و عمده صندلی های مدیریتی و کارشناسی در ابعاد آنها می باشد. صندلی های مدیریتی بزرگتر جادارتر و در ابعاد بزرگتر تولید می شوند.

البته برخی از شرکت های تولید کننده مبلمان اداری اقدام به تولید صندلی های کارشناسی و مدیریتی با قابلیت سفارشی سازی می کنند به این ترتیب که شما ابعاد مورد نظر خود را برای انواع صندلی ها می دهید و آنها صندلی مورد نظر شما را تولید می نمایند.

  • راحتی صندلی ها: یک تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی در راحتی این صندلی ها می باشد. صندلی مدیریتی از فوم بیشتر و با کیفیت بیشتری تولید می شود در این صندلی از یک جایگاه ویژه و پشتی برای ناحیه سر و گردن استفاده می شود.

به همین دلیل صندلی مدیران دارای راحتی و نرمی بیشتری است و مدیران با نشستن بر روی صندلی های مدیریتی احساس خستگی نخواهند کرد.

  • کیفیت صندلی ها: تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی در کیفیت این دو نوع صندلی می باشد برای مثال صندلی مدیریتی به واسطه میزبان بودن مدیران شرکت های دیگر بایستی دارای کیفیت و راحتی فراوانی باشد به همین دلیل متریال اولیه صندلی مدیریتی باید از نوع مرغوب تهیه شود.

 

با کسب اطلاعاتی در رابطه با تفاوت انواع صندلی های مدیریتی و کارشناسی می توان به طرز بهتری نسبت به تصمیم گیری برای خرید هر یک از این صندلی ها اقدام نمود. در صورتی که برای اتاق مدیریت نیاز به یک صندلی دارید و تعداد مشتریان و قراردادهای کاری شما با شرکت های بزرگ است؛ حتما صندلی مدیریتی با کیفیتی تهیه نمایید.

هر چند که، تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی به راحتی قابل درک است ولی صندلی های مدیریتی را درون هر فضایی نمی توان استفاده کرد. این صندلی ها به دلیل ابعاد و حجم بزرگ درون اتاق های کوچک قابل استفاده نیستند و بایستی آنها را با سایر انواع صندلی های اداری جایگزین کنید.

پیش از این اشاره شد که، یک تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی در راحتی و آسایش نشستن بر روی آنها می باشد. اما این امر بدان معنی نیست که، صندلی های کارشناسی دارای راحتی کافی نیستند. امروزه صندلی های کارشناسی جهت افزایش تمرکز و دقت کارمندان بر روی وظایف روزمره از متریال بسیار با کیفیت تهیه می شوند.

به این ترتیب، یک طراح و یا کارشناس درون شرکت با نشستن بر روی صندلی کارشناسی با کیفیت و مرغوب که دارای ویژگی های استاندارد و ارگونومیک است؛ می تواند بر روی کار خود وقت و دقت بیشتری صرف کند. این گونه، به افزایش راندمان کاری خود کمک شایانی می کند.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

قیمت صندلی های مدیریتی و کارشناسی

از دیگر تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی می توان به قیمت این دو نوع صندلی اشاره کرد. صندلی های مدیریتی به واسطه ویژگی ها و ساختارهای خاصی که دارند از قیمت بیشتری برخوردار هستند. فوم، یراق آلات و تجهیزات به کار رفته در تولید صندلی مدیریتی از نوع بسیار با کیفیت تهیه می شود.

همچنین به منظور افزایش استحکام پایه ها و قطعات فلزی و چرخ های صندلی مدیریتی از نوع با دوام و دارای طول عمر زیاد انتخاب می شوند. در صورت استفاده از چرم در تولید صندلی های مدیریتی از چرم با کیفیت استفاده می شود.

قیمت صندلی های مدیریتی و کارشناسی

کلام پایانی

تفاوت صندلی مدیریتی و کارشناسی در چند مورد است که، باعث تفاوت ویژگی ظاهری و ساختاری در این دو صندلی شده است. هر یک از انواع صندلی های مدیریتی و کارشناسی در شرکت برای افراد خاص و در جایگاه های خاصی استفاده می شوند.

در حال حاضر صندلی های مدیریتی و کارشناسی فراوانی با برندهای مختلفی در بازار یافت می شوند. ولیکن، برند دکومهر توانسته است که، بخش اعظمی از بازار فروش این صندلی ها را، به خود اختصاص دهد علت این امر کیفیت تک و منحصر به فرد این برند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *