مقالات

تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک یک موضوع بسیار مفصل و گسترده است ، که در این مقاله سعی داریم این دو سبک محبوب را از زوایای مختلف با هم مقایسه می کنیم . اگر شما نیز قصد خرید و طراحی دفتر کار خود را دارید و میان این دو سبک سر در گم شده اید ، در این مقاله با ما باشید تا ویژگی ها و تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک آشنا گشته و انتخاب برای شما راحت تر شود .

آشنایی با مبلمان اداری مدرن

در نخستین بخش از مقاله پیش از اینکه به تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک بپردازیم ، شما را با ویژگی های مبلمان هر سبک به طور جداگانه آشنا می کنیم ، تا درک تفاوت ها برای شما راحت تر باشد .

همانگونه که از نام مدرن بر می آید ، یک سبک جدید و معاصر می باشد ، که امروزه این سبک بسیار محبوب و پر طرفدار شده ؛ زیرا این سبک بسیار ساده ، کارآمد ، زیبا و شیک است . در سبک مدرن راحتی و سادگی جایگزین مبلمان و عناصر تجملی شده است .

مبلمان اداری مدرن در واقع بر مینیمال بودن تاکید دارند ، اغلب در ابعاد کوچک ، وسایل چند کاره و جمع و جور طراحی و تولید می گردند ؛ از این رو در دفاتر کوچک بسیار از آنها استقبال می شود .

آشنایی با مبلمان اداری مدرن
آشنایی با مبلمان اداری کلاسیک

سبک کلاسیک از قدیمی ترین سبک های طراحی و دکوراسیون در جهان است ، که با ویژگی های تجملی ، رسمی ، شیک و خاص خود شناخته می شود و با گذشت سال ها همچنان طرفداران متعصب خود را دارد . در این سبک به تزئینات و عناصر مکمل بسیار اهمیت داده می شود ؛ از این رو یک سبک بزرگ و حجیم است ، حتی اگر ابعاد بزرگی نداشته باشد به دلیل تزئینات و المان های جانبی بسیار بزرگ به نظر می رسند و مناسب دفاتر کوچک نیستند .

مبلمان اداری کلاسیک با رنگ های تیره ، تزئینات زیاد و سایز بزرگ به سادگی از مبلمان اداری مدرن تشخیص داده می شود ، اما تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک به این سه مورد ختم نمی شود ، در ادامه مقاله با ما باشید ، تا ویژگی های این دو را به طور کامل بررسی کنیم .

بیشتر بخوانید: تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟

مبلمان اداری کلاسیک و مدرن چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

در مطالب بالا شما را به صورت کلی با این دو سبک آشنا نمودیم . در این بخش از زوایای مختلف این دو سبک محبوب را با هم مقایسه می کنیم ، تا پی به تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک از جنبه های گوناگون ببرید .

1.      طراحی ، تولید و جنس

مبلمان کلاسیک اداری اغلب از متریال طبیعی مانند چوب و چرم ساخته می شوند ، در ساخت این مبلمان از چوب طبیعی درختانی مانند راش ، صنوبر ، بلوط و … و چرم طبیعی بهره گرفته می شود . البته در سال های اخیر به دلیل هزینه ساخت بالا ، حفاظت از طبیعت و حقوق حیوانات بیشتر از چرم مصنوعی و چوب صنعتی برای ساخت مبلمان اداری کلاسیک استفاده می شود . مبلمان کلاسیک با وجود متریال مصنوعی همچنان زیبایی و اصالت خود را حفظ نموده است .

مبلمان اداری مدرن از متریال های مختلفی چون استیل ، ام دی اف ، پی وی سی و ‌… ساخته می شود . در واقع در این سبک از متریالی بهره گرفته می شود ، که قیمت نهایی ساخت محصولات گران تمام نشود ، از سوی دیگر روی این تجهیزات قرار نیست تزئینی اضافه شود ، پس شکل پذیری متریال مهم نیست .

طراحی مبلمان اداری بسیار متنوع و انتزاعی است و فقط از شکل های دایره ای و چهار گوش قدیمی پیروی نمی کند . در این سبک مبلمان به شکل پیچیده و زیبایی طراحی می شوند ، به نحوی که از روی ظاهر می توان به راحتی به تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک پی برد .

مبلمان اداری کلاسیک و مدرن چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

2.      قیمت

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم ، قیمت متریال مبلمان کلاسیک بسیار گران تر از مبلمان مدرن است ، از سوی دیگر تزئینات اضافه شده به این مبلمان نیز بر هزینه آن می افزاید . مبلمان اداری مدرن در مقایسه با سبک کلاسیک با قیمت ارزان تری عرضه می شود .

3.      تنوع رنگ

عمده ترین تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک در تنوع رنگ و دامنه طیف رنگ هایی است ، که در این سک ها استفاده می شود . مبلمان اداری کلاسیک اغلب از رنگ های قهوه ای در تناژ مختلف و متمایل به تیره تولید می شوند ، در مقابل مبلمان اداری مدرن رنگ های بسیار روشن و متنوعی دارند .

بیشتر بخوانید: خرید میز کارمندی

4.      کیفیت ، کارآمدی و دوام

نمی توان در یک مقایسه کلی گفت ، که یک سبک کیفیت و دوام بالاتری نسبت به دیگری دارد ؛ زیرا عوامل مختلفی مانند کیفیت متریال اولیه ، طراحی ، مونتاژ و … در این امر دخیل اند . امروزه با وجود تولید کنندگان متعدد ، محصولات این دو سبک در کیفیت متفاوتی تولید می گردند .

اما اگر بخواهیم از این جنبه به بررسی تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک بپردازیم ، باید گفت که مبلمان اداری کلاسیک با چوب و چرم طبیعی دوام و کیفیت بالاتری از مبلمان اداری مدرن دارند .

کیفیت ، کارآمدی و دوام

5.      استفاده بهینه

در آخر به تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک بر اساس استفاده بهینه می پردازیم . طراحی مبلمان اداری بسیار خلاقانه تر و کاربردی تر است ، مبلمان اداری مدرن با قفسه ها و کشوهای متعدد ، میز کار گروهی و … تولید می شوند ، که علاوه بر عدم اشغال فضا ، عدم خرید تجهیزات جداگانه ، وسایل کار هر کارمند را در دسترس او قرار می دهد ، در واقع یک میز اداری مدرن چند کاره است .

مبلمان اداری سری کلاسیک ، به صورت میز کار ، قفسه ها و کمدهای های جداگانه و … طراحی می شوند ، که هر یک فضای زیادی را به خود اختصاص داده ، از سوی دیگر وسایل در دسترس کارمندان نیستند !

سخن پایانی

در این مقاله که توسط کارشناسان فروش فروشگاه اینترنتی دکومهر نگاشته شده است ، سعی بر این داشتیم که به طور کامل تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک را برای شما بررسی کنیم ، تا با شناخت ویژگی های هر یک انتخاب آگاهانه تری داشته باشید .‌

فروشگاه آنلاین دکومهر انواع مبلمان اداری کلاسیک و مدرن را با کیفیت بالا و طراحی زیبا و با قیمت مناسب به اقصی نقاط ایران عرضه می دارد .‌

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی ارزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *