مقالات

تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی

تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی

در این مقاله به بیان تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی خواهیم پرداخت. میز های کار یکی از اصلی ترین تجهیزات در دفاتر و ادارات به حساب می آیند و نظم و جلوه زیبایی به فضای کاری می بخشند. در گذشته نه چندان دور میز کامپیوتر و میز کارمندی تفاوت زیادی نداشتند.

اما امروزه در طراحی آن ها از خلاقیت و نوآوری زیادی استفاده شده است. در تولید آن ها از متریال های متنوع با رنگ های مختلف بهره می برند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خصوصیات این دو محصول تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

ویژگی های میز کامپیوتر

در این بخش از مقاله تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی ابتدا به معرفی میز کامپیوتر می پردازیم. زمانی که رایانه ها وارد محیط کار شدند، برای آن ها میز هایی ساده طراحی کردند. این میز ها شامل ؛ قفسه هایی برای قرار دادن کیس، چاپگر و اسکنر و میز کشویی برای صفحه کلید و ماوس بودند.

به طور کلی مدت زمان طولانی همه این میز ها به همین شکل و با رنگ های مختلفی تولید می شدند. اما امروزه تولید کنندگان با بهره گیری از تکنولوژی تغییراتی در شکل، سایز، ابعاد، نوع متریال و طراحی آن ایجاد کرده اند. این محصول به طرح های ساده، مدرن و پیچیده در دسترس کاربران می باشد.

میز های ساده برای کار کردن با رایانه های همراه ( لپ تاپ، تبلت ) و میزهای ویژه ای که فضایی برای مخفی سیم کشی کابل ها و کیس وبا نور کافی برای پس زمینه طراحی شده اند. این محصول با ابعاد بزرگ تری برای قرار گرفتن لوازم جانبی رایانه نیز طراحی شده است.

روی میز های بزرگ به راحتی می توانید دو نمایشگر، اسکنر، چاپگر، کیبورد و ماوس را قرار داده و استفاده کنید. این میز ها با تنوع و طرح های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شوند، که شما می توانید مطابق با نیاز خود آن را خریداری نمایید. تا این بخش از مقاله تا حدودی تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی بیان کردیم.

ویژگی های میز کامپیوتر

ویژگی های میز کارمندی

در ادامه مقاله تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی به توضیحاتی درباره میز کارمندی اشاره می کنیم. میز های کارمندی از جنس چوب بوده و غالبا ادارات و شرکت های خصوصی از آن بهره می برند. این محصول ظاهر کوچک و ساده تری داشته و دارای یک کمد کوچک و چند کشو در داخل میز هستند.

در کنار این میز فضای مخصوصی طراحی شده، تا کارمندان بتوانند وسایل شخصی خود را در آن جای دهند، تا از به هم ریختگی محیط جلوگیری شود.

کارمندان به دلیل سر و کار داشتن با پوشه و پرونده ها با محدودیت فضا مواجه هستند و تنها برای یک لپ تاپ بر روی این میز جای دارند. در رابطه با تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی باید بگوییم که این میز صرفا یک کارایی ساده داشته و تنها از آن در محیط اداری استفاده خواهند کرد و قابلیت های آن محدود می باشد.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری

تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی

در این قسمت از مقاله توضیحات کاملی درباره تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی ارائه می دهیم. این دو محصول با توجه به کاربرد و ظاهر شان تفاوت های بارزی دارند، که توجه شما را به آن ها جلب می کنیم؛

  • این دو میز از نظر صفحه رویی کاملا متفاوت هستند. میز کارمندی رویه ای کاملا صاف و مستطیل شکل داشته تا برگه ها و پرونده ها به خوبی روی آن قرار بگیرند. در صورتی که قسمتی از رویه میز کامپیوتر بلند تر از بقیه قسمت ها است، تا نمایشگر را بر روی آن قرار دهند. برای این که کاربر هنگام نگاه کردن به آن سر و گردنش تحت فشار نباشد.
  • دیگر تفاوت این دو محصول ابعاد آن ها می باشد. میز های کار به دلیل استفاده طولانی مدت کارمندان باید مطابق با شرایط ارگونومی بدن تولید شوند. یک میز استاندارد کامپیوتر با عرض ۷۵ سانتیمتر و ارتفاع ۷۶ سانتیمتر و عمق رویه میز ۶۵ سانتیمتر ساخته می شود.

چنانچه به میز بزرگ تری نیاز دارید، میز هایی با عرض و عمق بیشتر نیز در دسترس شما قرار دارند. میز کارمندی استاندارد با ارتفاع بین ۷۵ تا ۸۰ سانتیمتر و عرضی حدودا ۱۲۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر و عمق آن ۴۵ تا ۸۰ سانتیمتر تولید می شود. برای خرید هر کدام از این دو محصول شرایط ارگونومی و استاندارد را در نظر بگیرید.

  • یکی دیگر از تفاوت های قابل ذکر این دو میز امکانات به کار رفته در آن می باشد. همان طور که قبلا گفته شد، میز کارمندی دارای چند کشو و محفظه وسایل است.

ولی میز کامپیوتر به خاطر داشتن قطعات متحرک کشو ندارد. بخش های مختلفی برای لوازم جانبی همچون ؛ کیس، چاپگر و اسکنر و میز کوچک متحرکی برای صفحه کلید و ماوس داشته و همچنین سوراخ هایی برای عبور دادن سیم و کابل ها در آن تعبیه شده است.

  • یکی دیگر از تفاوت هایی که می توانیم به آن اشاره کنیم. مقدار فضای اشغالی این دو محصول است. میز کامپیوتر نسبت به میز کارمندی فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد. اگر محدودیت فضا ندارید، و برای انجام کار هایتان به کامپیوتر و لوازم جانبی آن نیازمندید، میز کامپیوتر گزینه مناسب تری می باشد.
  • میز کامپیوتر با ابعاد مختلفی تولید می شود، و قابلیت آن را دارد که به عنوان میز کارمندی نیز استفاده شود. اما شما نمی توانید از میز کارمندی به جای میز کامپیوتر استفاده کنید. زیرا برای قرار دادن رایانه و لوازم جانبی آن فضای کافی ندارید.

در این مقاله به توضیح درباره تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی پرداختیم، تا شما بهترین گزینه برای دیزاین محیط کاری خود انتخاب کنید.

تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی

سخن پایانی

در این مقاله به طور مفصل در رابطه با تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی صحبت کردیم. میز های کامپیوتر با طرح های ساده، کلاسیک و مدرن با ابعاد مختلفی در دسترس کاربران می باشند. که می توان از آن ها به جای میز کارمندی نیز بهره برد. اما میز های کارمندی ساده بوده و برای محیط های کاری با محدودیت فضا مناسب هستند. شما می توانید، هر دو میز را با کیفیت بسیار بالا از دکومهر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *