مقالات

تفاوت های مبلمان مهمان و اداری

تفاوت های مبلمان مهمان و اداری

در چند دهه اخیر انواع مبلمان برای راحتی و نشستن افراد ساخته شده‌اند که هر کدام ویژگی یا خصوصیات مخصوص به خود را دارند.

آشنایی با تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری به خریداران کمک می‌ کند تا بهترین مبل را برای محل کار یا منزل تهیه کنند. در زمان‌ های قدیم تفاوت زیادی بین مبلمان اداری و مهمان نبود ولی امروز تفاوت‌ های زیادی بین این دو نوع مبل وجود دارد.

به همین دلیل نیاز است تا شما نوع مناسب را برای محل مورد نظر خریداری کنید. در ادامه این قسمت مهم‌ترین تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری را برای شما شرح می‌ دهیم.

 

مبلمان اداری چه خصوصیاتی دارند؟

قبل از مشخص کردن تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری بهتر است در ابتدا از خصوصیات و ویژگی‌ های این مبلمان اطلاع پیدا کنید. شاید تصور کنید که مبلمان اداری تنوع بالایی ندارند و امروزه فقط چند مدل ساده از آنها وجود دارد.

در پاسخ باید بگوییم که این چنین نیست و امروز مبلمان متنوع و بی‌نظیری برای اتاق کنفرانس، اتاق کارکنان، سالن انتظار، اتاق رئیس و…. ساخته شده است.

همچنین مبلمانی که در مطب‌ های پزشکی، مدارس و بانک‌ها قرار دارند، جزء مبل‌ های اداری هستند که هر کدام راحتی، رنگ بندی، کیفیت ساخت، ظاهر و متریال‌ های مخصوص به خود را دارند.

مبلمان اداری معمولاً با میز کارمندی یا صندلی اداری عرضه می‌ شود. از مهمترین خصوصیات و مشخصات این مبلمان می‌ توان به راحتی زیاد، استحکام بالا برای استفاده‌ های طولانی مدت، ساده بودن و نداشتن تزیینات اضافه، وزن نسبتا سبک برای جابجایی مداوم و…. اشاره کرد.

مبلمان اداری چه خصوصیاتی دارند؟

مبلمان مهمان چه خصوصیاتی دارند؟

در کنار اهمیت اطلاع از تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری، آشنا شدن با خصوصیات مبلمان منزل یا همان مبلمان مهمان نیز مهم است.

معمولاً مبلمان مهمان دارای رنگ‌ های شادتر و تزیینات شلوغ‌تری هستند. همچنین این مبلمان در طرح‌ های متنوع‌تری مانند مبلمان سلطنتی، مبلمان کلاسیک، مبلمان فوتون، مبل‌ های مدرن و… طبقه بندی می‌شوند.

به طور کلی مبلمان مهمان به دلیل اهمیت فراوانی که در دیزاین و افزایش زیبایی و جذابیت خانه دارد، در مدل‌ های مختلف با پارچه‌ هایی با جنس‌ های گوناگون دوخته می‌ شوند.

محصول پیشنهادی: میز کار گروهی

مهمترین تفاوت مبلمان اداری و مهمان

اکنون زمان آن رسیده است که تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری را برای شما شرح دهیم؛ این تفاوت‌ها عبارت است از:

 

مهمترین تفاوت مبلمان اداری و مهمان

1. مبلمان مهمان و اداری از نظر رنگ بندی با یکدیگر متفاوت هستند.

از مهمترین تفاوت این دو نوع مبل می‌ توان به رنگ بندی آنها اشاره کرد. معمولاً مبلمان اداری رنگ‌ های سنگین‌تر و تیره‌تری دارند.

تیره بودن رنگ مبلمان اداری به این دلیل است که زود کثیف نشوند و لکه نگیرند اما مبلمان مهمان دارای رنگ‌ های متنوعی بوده و بیشتر افراد رنگ شاد آن را انتخاب می‌ کنند.

2. طرح های مبل اداری و مهمان با یکدیگر متفاوت است.

از دیگر تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری می‌ توانیم به طرح آنها اشاره کنیم. در بیشتر مواقع برای محیط‌های رسمی از جمله ادارات از مبل‌هایی با طرح‌های ساده و یک دست استفاده می‌ شود.

این مبلمان معمولا به صورت ساده و معمولی هستند تا مراجعه کنندگان احساس راحتی داشته باشند. علاوه بر این، مبلمان اداری ساده به راحتی با هر محیطی ست می‌ شوند. در مقابل، مبلمان مهمان طرح‌ های گوناگونی داشته و خریداران می‌ توانند آن را با رنگ پرده یا رنگ دیوارهای خود ست کنند.

3. جنس مبلمان مهمان و اداری با یکدیگر فرق دارد.

از دیگر موارد مهم و حائز اهمیت، جنس مبلمان اداری و مهمان است که با یکدیگر تفاوت اساسی دارند. در بیشتر مواقع مبلمان اداری از پارچه‌ های چرم تهیه شده‌اند تا طول عمر بالایی داشته باشند و بتوان به راحتی آنها را تمیز کرد.

اما کمتر کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقه به خرید مبل چرمی برای منزل داشته باشد. معمولاً مبلمانی که برای منزل استفاده می‌ شوند جنس‌ های نرم و لطیف داشته و پارچه آنها با پارچه مبلمان اداری متفاوت است.

4. وزن مبلمان اداری با وزن مبلمان مهمان تفاوت زیادی دارد.

در اغلب مواقع مبلمان اداری نسبت به مبلمان منزل یا همان مهمان از وزن سبک‌تری برخوردار هستند. سبک بودن وزن مبلمان اداری باعث شده است تا جابجایی و حمل و نقل آنها به راحتی انجام گیرد. در بیشتر مواقع مبلمان مهمان که شامل مبلمان کلاسیک یا سلطنتی است، از وزن زیادی برخوردار می باشد.

اما مبلمان اداری به گونه‌ای هستند که حتی یک نفر نیز می‌ تواند آنها را جابجا کند که این مورد از اصلی‌ترین تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری است.

علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری در ماندگاری و عمر آنها است. به طور کلی ماندگاری این دو نوع مبل بستگی به کیفیت ساخت، برند تولید کننده و استحکام متریال‌ های استفاده شده در تولید آنها دارد.

اما بسیاری از خریداران عنوان کردند که معمولاً مبلمان اداری از ماندگاری بالاتری برخوردار هستند. ممکن است مبلمان مهمان به دلیل ساخته شدن از اسفنج ضخیم پس از مدتی، کیفیت اولیه خود را از دست بدهد. اما ضخامت مبلمان اداری یا صندلی‌ های مدیریتی کمتر بوده به همین دلیل از ماندگاری بالاتری برخوردار است.

نکات مهم هنگام خرید انواع مبلمان اداری و مهمان

پس از آنکه از تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری اطلاع پیدا کردید بهتر است هنگام خرید به نکات و موارد زیر توجه داشته باشید:

  • هنگام خرید مبلمان اداری بهتر است همراه آن یک ست اداری زیبا و لاکچری نیز خریداری کنید تا زیبایی محیط کار شما بیشتر شود.
  • از کیفیت ساخت و سالم بودن مبلمان اطمینان پیدا کرده و سپس این محصولات را خریداری کنید.
  • اگر می‌ خواهید انواع مبلمان اداری را با میز مدیریت لاکچری به صورت آنلاین سفارش دهید، بهتر است در ابتدا از فروشنده در مورد ابعاد و جنس آن سوال کرده و سپس سفارش خود را نهایی کنید.

نکات مهم هنگام خرید انواع مبلمان اداری و مهمان

سخن پایانی

در صورتی که می‌ خواهید بهترین مبلمان اداری را با تنوع بی‌نظیر، قیمت مناسب و کیفیت عالی سفارش دهید، می‌ توانید از طریق صنایع چوبی دکومهر اقدام کنید.

مجموعه ما دارای بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در حوزه فروش انواع میز و صندلی‌ های اداری است که شما می‌ توانید برای شغل خود آنها را خریداری کنید.

در صورتی که پس از اطلاع از تفاوت‌ های مبلمان مهمان و اداری می‌ خواهید انواع صندلی اداری، نیم ست اداری، مبلمان چرم اداری و یا میزهای مدیریتی را خریداری کنید، مجموعه ما بهترین محصولات را به شما عرضه می‌ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *