مقالات

تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟

تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟

اگر شما نیز نمی دانید که تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟ در این مقاله با ما همراه شوید ، تا نخست به صورت جداگانه شما را با این دو آشنا کنیم ، سپس به مقایسه این دو بپردازیم . تفاوت میان این دو میز بسیار گسترده بوده و از جنبه های مختلف از ظاهر گرفته تا کاربرد با هم تفاوت دارند .

اگر شما نیز در حال مجهز کردن دفتر اداری خود هستید ، در مقاله تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟ با ما همراه شوید ، تا پی ببرید که کدام یک از دو برای دفتر کار شما مناسب تر است .

آشنایی با میز منشی

همانگونه که در مقدمه نیز بیان کردیم ، پیش از اینکه به پرسش تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟ پاسخ دهیم . شما را با این دو میز به طور جداگانه آشنا می کنیم . میز منشی یکی از مبلمان اداری قدیمی است ، که در مطب پزشکان ، شرکت ها و اداره های مختلف بارها آن را دیده ایم .

این میز برای منشی که مسئول پاسخ دهی با مشتریان و هماهنگ کردن قرارها و ویزیت ها می باشد ، طراحی شده است . این میز در دو سبک کلاسیک و مدرن ساخته می شود ، که با توجه به سبکی که در آن ساخته شده است ، به صورت ساده یا همراه با کشو ، قفسه و کمد طراحی شده باشد .

میز منشی منحصرا در اختیار منشی است و هیچ کاربردی برای مشتریان یا مراجعه کنندگان ندارد . در صورتی که مراجعه کنندگان قصد پر کردن فرم را داشته باشند ، از دیگر میزهای سالن اداری باید استفاده نمایند .‌

آشنایی با میز منشی

آشنایی با میز کانتر

در این بخش از مقاله تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ، شما را با میز کانتر آشنا می کنیم . میز کانتر نوع دیگری از میزهای اداری است ، که در بخش پذیرش هتل ها ، بانک و بیمارستان قرار می گیرد . این میز ویژگی های خاصی خود را دارد و از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با میز های اداری دارد .

میز کانتر به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم شده است .‌ در بخش داخلی تجهیزات مختلف کارمندان مانند رایانه ، چاپگر ، اسناد و … قرار می گیرد ، در بخش خارجی نیز محلی برای پر کردن فرم توسط مشتریان تعبیه شده است .

میز کانتر ارتفاع بلندتری از سایر میزهای اداری دارد ، اغلب به صورت یکپارچه طراحی و توسط پارتیشن به چندین بخش تقسیم می شود . در ادامه مقاله با ما باشید تا به پرسش تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟ پاسخ دهیم .

آشنایی با میز کانتر

میز کانتر و میز منشی چه تفاوتی با هم دارند ؟

تا به اینجای مطلب که با میز منشی و کانتر آشنا شده اید ، حتما تا حدی پی برده اید ، که تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ، در این بخش از مطلب به طور گسترده به بررسی تفاوت های این دو از جنبه های مختلف می پردازیم .‌ مهم ترین تفاوت های این دو شامل موارد زیر می شود ؛

·          سایز

اصلی ترین تفاوت میز کانتر و میز منشی در ابعاد آنها به خصوص ارتفاع است ، به نحوی که با دیدن ظاهر می توان این دو میز را از هم تشخیص داد . میز منشی ارتفاعی مشابه با سایر میزهای اداری دارد ، ارتفاع استاندارد برای این میز ها حدود یک متر است .

میز کانتر ارتفاع بسیار بلندتری از میزهای اداری دارد ، مشتریان به راحتی نمی توانند تجهیزات یا کارمند را مشاهده کنند . این میزها ارتفاعی بین 90 تا 150 سانتی متر دارند و مشتری در حالت ایستاده هم پشت آن احساس راحتی می کند ، کارمند نیز از صندلی ارگونومیک و قابل تنظیم برای نشستن پشت این میزها استفاده می کند .

در ادامه این مبحث از مقاله تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟ باید به تفاوت این دو بر اساس طول و عرض اشاره کرد . میز منشی در مقایسه با کانتر عریض تر بوده ولی طول کمتری از آن دارد ، دلیل آن نیز این است که میز منشی متعلق به یک نفر است ، اما کانتر برای چندین نفر طراحی شده است .

بیشتر بخوانید: خرید میز کارمندی ارزان

·          کاربرد

در این بخش از مقاله تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟ به بررسی تفاوت این دو بر اساس کاربرد می پردازیم .‌ همانگونه که در بخش آشنایی با میز منشی نیز بیان کردیم ، منشی مسئول هماهنگی ، نوبت دهی و پاسخ گویی به مراجعه کنندگان است ، اغلب نیاز با تجهیزات خاصی به غیر از رایانه یا تلفن ثابت ندارد .

کارمندانی که از میز کانتر استفاده می کنند ، با توجه به محل خدمت خود خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می دهند و به تجهیزات و اسناد زیادی برای انجام کارهای خود نیاز دارند .

تا به اینجای مطلب با دو تفاوت کانتر و میز منشی آشنا شدیم ،‌ در ادامه مقاله با ما باشید ، تا بیشتر دریابید که تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟

·          طراحی

در آخرین بخش برای پاسخ دهی به سوال تفاوت کانتر و میز منشی در چیست ؟ تفاوت اين دو را از جنبه طراحی بررسی می کنیم . میزهای منشی طراحی خاصی ندارند و اغلب شبیه به میز تحریرهای اداری طراحی و تولید می شوند . البته با توجه به سبک مدرن یا کلاسیک دفتر کار ، در طرح های مختلفی دیده می شود ، اما اغلب از چهارچوب میز های معمولی خارج نمی شود .

طراحی میز کانتر بسیار متنوع و پیچیده است ، که با توجه به محلی که در آن نصب می شود ، شکل منحصر به فردی به خود می گیرد .‌ گاهی روی دیواره های این میز فضایی برای فرم ها و دیگر لوازم طراحی می شود ، که بسیار کارآمد بوده و حس خوبی در مشتری ایجاد می کند .

میز کانتر و میز منشی چه تفاوتی با هم دارند ؟

سخن پایانی

فروشگاه آنلاین دکومهر از فروشگاه های معتبر و پیشگام در زمینه فروش انواع تجهیزات اداری از جمله میز منشی و کانتر اداری می باشد . محصولات این فروشگاه از بهترین برندها تامین شده و تنوع بسیار بالایی در طرح ، رنگ و سبک دارند . برای مشاهده محصولات اداری متنوع و با کیفیت به سایت دکومهر مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید: بهترین سبک میز و مبلمان اداری مناسب دفتر کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *