مقالات

در طراحی دفتر کار خانگی از این اشتباهات اجتناب کنید!

در طراحی دفتر کار خانگی از این اشتباهات اجتناب کنید!

در طراحی دفتر کار خانگی دقت به چندین مورد و نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا، به این ترتیب بتوان سلامت جسمی و ستون فقرات خود را، تضمین نمود. در این میان برخی از اشتباهات رایج در دکوراسیون دفتر خانگی وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

در طی سال های اخیر و با توجه به رویدادهای جهانی، دنیای تجارت به سمت و سوی دور کاری و کارهای ریموت پیش رفت. به گونه ای که، اکثر کسب و کارها اقدام به استخدام افرادی از راه دور و یا ریموت نمودند. به همین دلیل، شاهد گسترش ایجاد دفاتر کار خانگی بوده ایم.

 

دقت به نورپردازی کافی در دفتر کار خانگی

در اولین بخش از مبحث طراحی دفتر کار خانگی به اصلی ترین نکته در طراحی میز کار و دفتر کار خانگی می پردازیم. نورپردازی از مهم ترین نکاتی است که، به هنگام راه اندازی یک کسب و کار خانگی باید به آن توجه ویژه نمود تا، سلامت چشمان خود را، به بهترین وجه ممکن تامین نماییم.

تامین نور طبیعی در دفتر کار خانگی از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است. به همین دلیل طراحان دکوراسیون پیشنهاد می کنند تا، محل قرار گیری میز کار خود را، نزدیک به پنجره و نور طبیعی قرار داد. به این ترتیب، قادر به بهره گرفتن از نور طبیعی محیط خواهید بود.

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که، میز کار و سیستم کامپیوتری شما دقیقا رو به روی پنجره و نور شدید آفتاب نباشد تا، از کاهش کنتراست درون سیستم جلوگیری به عمل آید. تنها در این صورت است که، می توان هم از نور طبیعی بهره گرفت و هم سلامت چشمان خود را، تضمین نمود.

 

استفاده از صندلی غیر استاندارد در دفتر کار خانگی

از دیگر گزینه های بسیار مهم و کلیدی در طراحی دفتر کار خانگی تهیه صندلی استاندارد و مطابق با اصول آرگونومیک است. اشتباه رایجی که، اکثر افراد در طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی خود مرتکب می شوند استفاده از صندلی های غیر استاندارد است.

صندلی اداری مورد استفاده در دفتر کار خانگی بایستی از اصول آرگونومیک پیروی کند. ضمن این که، وضعیت ستون فقرات فرد را، به خوبی و در بهترین حالت ممکن نگه دارد. تنها در این صورت وضعیت ستون فقرات و مهره های کمر افراد سالم خواهد ماند.

صندلی مناسب برای سالن کار خانگی باید در وضعیتی باشد که، فرد احساس ناراحتی و سفتی بیش از حد در صندلی و پشتی پشت سر خود نکند. همچنین، این صندلی نباید حالت راحتی داشته باشد تا، فرد بیش از اندازه هم شود و قادر به قرار دادن صحیح دستان خود بر روی میز نباشد.

برای داشتن وضعیت صحیح و استقرار مناسب و صحیح ستون فقرات بر روی صندلی پیشنهاد می شود از یک پشتی نرم و یا بالشتک مناسب استفاده کنید. در طراحی دفتر کار خانگی فضای کافی برای صندلی در نظر بگیرید. از نشستن در حالت قوز کردن جدا بپرهیزید تا، به مرور زمان وضعیت ستون فقرات شما پشت صندلی تغییر حالت ندهد.

استفاده از صندلی غیر استاندارد در دفتر کار خانگی

 

طراحی پس زمینه و بک گراند مناسب برای دفتر کار خانگی

بسیاری از افراد در طراحی دفتر کار خانگی توجهی به فضای بک گراند و یا زمینه پشت سر خود نمی کنند. در این صورت به هنگام برقراری تماس های کاری ویدیویی و یا ویدیو کال ها دچار مشکلاتی با این بک گراند خواهند شد. مشتریان و صاحب نظران به هنگام برقراری تماس ویدیویی انتظار یک دفتر کار حرفه ای را، دارند.

به همین دلیل ممکن است و به منظور جلب توجه موشکافانه مشتریان و سایر همکاران بهتر است فضای پشت سر میز کار خود را، به بهترین شکل ممکن طراحی و دیزاین نمایید. طراحی دفتر کار خانگی و پس زمینه باید به گونه ای باشد که، به هنگام استراحت تمرکز شما را، از ادامه کار سلب نکند.

در نظر گرفتن فضای کافی برای تحرک در دفتر کار خانگی

اگر تصمیم به طراحی دفتر کار خانگی دارید حتما باید فضایی را، برای تحرک کافی در نظر بگیرید. نشستن های طولانی مدت و بی تحرکی علاوه بر کاهش شدید راندمان و بازدهی کاری شما، منجر به وارد شدن آسیب های جدی روحی و روانی و به ویژه جسمی به شما خواهد شد.

از لحاظ علمی و نکات پزشکی نشستن های طولانی بیش از نیم ساعت الی نود دقیقه منجر به ایجاد تبعات جبران ناپذیری برای فرد می گردد. در صورتی که، دفتر کار خانگی شما فضای کافی برای پیاده روی مختصر ندارد؛ هر نیم ساعت پوزیشن و حالت نشستن خود را، تعویض نمایید.

در غیر این صورت از اتاق محل کار خود خارج شده مدتی قدم بزنید و با رعایت قانون طلایی سه بیست دقیقه به فضای کاری خود باز گردید. به این ترتیب، علاوه بر اینکه برای طولانی مدت در یک محیط بسته محبوس نخواهید شد؛ بلکه از کار کردن در دفتر کار خانگی لذت نیز خواهید برد.

 

استفاده مداوم از لپ تاپ در دفتر کار خانگی

طراحی دفتر کار خانگی باید به گونه ای باشد که، علاوه بر لپ تاپ قادر به استفاده از یک مانیتور ثابت و بزرگ دیگر نیز باشید. استفاده طولانی مدت از لپ تاپ به هیچ وجه مناسب نمی باشد وباعث وارد شدن صدمات جدی به چشم و خستگی مفرط این عضو از بدن می گردد.

استفاده مداوم از لپ تاپ علاوه بر چشم باعث خشک شدن و آرتروز گردن نیز می گردد. اگر در دفتر کار خانگی خود مانیتور دیگری ندارید پیشنهاد میگردد لپ تاپ خود را، بر روی کارتن و یا جسمی قرار دهید تا، ارتفاع آن کاملا در تناسب با کردن و چشمان شما قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

استفاده از توپ های ورزشی برای نشستن در دفتر کار خانگی

گاهی اوقات مشاهده می شود که، برخی از افراد در طراحی دفتر کار خانگی، برای نشستن از توپ های ورزشی استفاده می کنند که، این امر بسیار کار غیر اصولی و بیهوده ای می باشد. این توپ ها مناسب ورزش بوده و برای نشستن های طولانی مدت کاملا نامناسب می باشند.

در اثر استفاده بی رویه از این توپ ها شاهد ایجاد تبعات بسیار جبران ناپذیری برای کمر، گردن و شانه ها خواهیم بود. بهتر است حتما بودجه ای را، برای خرید صندلی استاندارد و مطابق اصول آرگونومیک صرف کنید تا، سلامت جسم خود را، تضمین نمایید.

استفاده از توپ های ورزشی برای نشستن در دفتر کار خانگی

کلام پایانی

طراحی دفتر کار خانگی باید مطابق با اصول دکوراسیون و طراحی داخلی فضای کاری صورت گیرد. در غیر این صورت اگر فضای کار خانگی توسط فرد آماتور صورت گیرد شاهد ایجاد مشکلاتی برای فرد شاغل در آن فضای کار خانگی خواهیم بود.

مجموعه دکومهر در راستای رفع این مشکلات اقدام به ارائه مشاوره های برای طراحی فضای کار خانگی نموده است. علاوه بر این امر، شما قادر به تهیه کلیه ست ها و مبلمان اداری با کیفیت و مرغوب جهت دفتر کار خانگی خود از این مجموعه خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *