مقالات

دفاتر اداری مدرن چگونه از حواس پرتی کارمندان جلوگیری می کند؟

دفاتر اداری مدرن چگونه از حواس پرتی کارمندان جلوگیری می کند؟

امروزه به دلیل موقعیت جغرافیایی ساختمان های اداری اکثر فضای کسب و کارها و شرکت ها کوچک بوده و به منظور استفاده بهینه از فضاها کارمندان از یک مساحت مشخص و نسبتاً کوچک استفاده می کنند. این امر مشکلاتی از قبیل حواس پرتی کارمندان را به دنبال دارد.

با پیدایش رشته ای تحت عنوان طراحی فضای کسب و کار و دفاتر اداری امروزه اغلب دفاتر اداری مدرن به منظور پیشگیری از حواس پرتی کارمندان تمهیداتی اندیشیده اند. مسئله حفظ و کنترل تمرکز حواس در کارمندان بسیار حائز اهمیت است که، در نظر داریم در این مطلب در رابطه با این موضوع به صحبت بپردازیم.

پارتیشن اداری راه حل افزایش تمرکز کارمندان

امروز در دفاتر اداری مدرن به منظور افزایش تمرکز حواس کارمندان از پارتیشن های اداری استفاده می شود. پارتیشن های اداری نوعی صفحات جداساز هستند که، هم به صورت متحرک و هم به صورت ثابت به کار گرفته می شوند.

این صفحات جداساز به دو صورت تک جداره و دوجداره نیز تولید شده و بسته به فضای کاری می توانید یکی از این دو طرح متفاوت را تهیه نمایید. پارتیشن ها دارای مصارف مختلفی هستند که عمده ترین مصرف و کاربرد آنها استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد.

امروز اکثر طراحان به منظور استفاده بهینه از فضای داخلی یک اداره و یا شرکت از پارتیشن ها استفاده می کنند. این پارتیشن ها دارای یک مورد کاربرد بسیار ایده آل و مهم دیگری هستند که توسط طراحان فضای داخلی برای این مزیت بیشترین کاربرد را دارند.

مزیت مهم پارتیشن های اداری که طراحان در طراحی دفاتر اداری مدرن از آن استفاده می کنند قابلیت پیشگیری از پخش صدا می باشد. در واقع این پارتیشن های اداری به نوعی عایق صوتی عمل کرده و فضای آرامی را برای کارمندان مهیا می کنند.

محصول پیشنهادی: میز کار گروهی

انواع پارتیشن های اداری برای استفاده در دفاتر اداری

پارتیشن های اداری در انواع و مدل های بسیار متفاوت و متنوعی تولید می شوند. از این روی اکثر طراحان جهت استفاده از این پارتیشن ها هیچگونه محدودیتی نداشته و متناسب با طرح و فضای مد نظر قادر به انتخاب یکی از انواع مختلف پارتیشن های اداری هستند.

بنا به قدرت عایق بندی بسیار بالای پارتیشن ها طراحان معمولاً از این پارتیشن ها جهت کاهش سر و صدای محیط اداری استفاده می کنند. پارتیشن های اداری برای استفاده در دفاتر اداری مدرن در چندین مدل مختلف تهیه و تولید می شوند از جمله موارد مختلف پارتیشن می توان به انواع زیر اشاره کرد؛

 

  • پارتیشن های تک جداره
  • پارتیشن های دو جداره
  • پارتیشن های شیشه ای
  • پارتیشن های ام دی اف

 

که از این پارتیشن ها دارای خصوصیات و ویژگی های بسیار منحصر به فردی می باشد که افراد بسته به نیاز خود می توانند یکی از انواع مختلف آنها را خرید نمایند. در ادامه از این مطلب به بررسی هر یک از این پارتیشن ها پرداخته شده است.

انواع پارتیشن های اداری برای استفاده در دفاتر اداری

 

پارتیشن های اداری تک جداره

دفاتر اداری مدرن به منظور استفاده بهینه از فضای داخلی از انواع مختلف پارتیشن های تک جداره با طرح و رنگ های مختلف استفاده می کنند. پارتیشن ها معمولاً دارای تنوع متریال هستند و از متریال اولیه ای همچون چوب، پی وی سی، ام دی اف و شیشه تولید شده اند.

پارتیشن های اداری تک جداره ممکن است به علت نوع ساختار توانایی عایق بندی مناسب صدا را نداشته باشند. این نوع پارتیشن ها تنها مناسب جداسازی فضاها و تقسیم بندی آن به چندین بخش کوچک می باشند. استفاده از پارتیشن های تک جداره در فضاهای اداری معمولاً به منظور تقسیم بندی فضای داخلی صورت می گیرد.

 

پارتیشن های اداری دو جداره

دفاتر اداری مدرن به منظور تقسیم بندی فضاهای داخلی و همچنین عایق بندی صداها و اصوات گوناگون در اداره ها از پارتیشن های اداری دوجداره استفاده می نمایند. این گونه پارتیشن ها نیز همانند پارتیشن های تک جداره از متریال اولیه متنوعی تولید می شوند.

این گونه پارتیشن های دوجداره نیز از لحاظ متریال اولیه از موادی همچون پی وی سی، چوب، ام دی اف، شیشه و غیره تولید می شوند. اکثر طراحان داخلی از این گونه پارتیشن ها با مواد اولیه مختلف در فضاهای متفاوت استفاده می کنند تا نوعی تناسب و هماهنگی مابین محیط اداری ایجاد نمایند.

 

پارتیشن های اداری شیشه ای

طراحان تمایل به استفاده از پارتیشن های اداری شیشه ای در دفاتر اداری مدرن دارند. پارتیشن های شیشه ای در دو مدل متنوع فریم دار و فریم لس وجود دارند. در این صفحات جداساز که از جنس شیشه تولید می شوند جهت ایجاد خصوصی می توان از پرده های کرکره ای استفاده کرد.

مزایای پارتیشن های شیشه ای علاوه بر ایجاد نوعی عایق بندی مستحکم صدا و جلوگیری از عبور و مرور اصوات در محیط کاری ایجاد امکان برقراری ارتباط چشمی بین همکاران است. با استفاده از پرده های کرکره ای می توان در این پارتیشن ها حریم خصوصی کارمندان را رعایت نمود.

 

مزایای استفاده از پارتیشن های اداری در دفاتر مدرن

به کار گیری پارتیشن های اداری در دفاتر اداری مدرن با مزایای فراوانی برای شرکت ها و صاحبان مشاغل همراه است. در صورتی که، مشاغل از این گونه پارتیشن ها برای فضاهای اداری خود استفاده کنند؛ می توانند به راحتی از مزایای بی نظیر این پارتیشن ها که به شرح زیر هستند بهره مند شوند؛

 

  • اولین مزیت پارتیشن های اداری حفظ حریم خصوصی و ایجاد یک فضای منحصر به فرد برای کارمندان است. این امر به افزایش سطح تمرکز و حواس کارمندان کمک شایانی می کند.
  • مدیریت بهتر فضا به وسیله پارتیشن های اداری متحرک کاملاً امکان پذیر است. کارمندان در صورت نیاز به ایجاد یک فضای جداگانه و حریم شخصی می توانند از این پارتیشن ها استفاده کنند. همچنین در صورت عدم نیاز به وجود پارتیشن می توانند آن را تغییر جهت داده و فضا را کاملاً گسترده تر نمایند.

نصب انواع تخته های وایت برد و یا سایر تخته های مد نظر برای پارتیشن ها امکان پذیر بوده و از این جهت کارمندان می توانند از قابلیت پارتیشن های متحرک استفاده کنند.

  • در دفاتر اداری مدرن به وسیله پارتیشن های اداری می توان از ایجاد هرگونه آلودگی صوتی پیشگیری نمود و به افزایش تمرکز و حواس کارمندان کمک شایانی کرد. زیرا، پارتیشن ها نوعی عایق صوتی قوی و محکم به شمار می روند.

هنگامی که، کارمندان در فضایی محصور به پارتیشن های اداری قرار بگیرند؛ دیگر آلودگی های صوتی همچون مکالمه تلفنی سایر همکاران مزاحم آنان نخواهد شد.

کلام پایانی

دفاتر اداری مدرن به واسطه انجام دادن برخی تمهیدات خاص از جمله به کارگیری پارتیشن های مختلف اداری قادر به تامین فضای کاری مناسب جهت تمرکز بیشتر کارمندان می باشند. به واسطه پارتیشن های اداری می توان تمرکز بیشتر کارمندان را افزایش داد.

شما پارتیشن های اداری مختلف و متنوع با متریال با کیفیت را می توانید از مجموعه دکومهر تهیه نمایید. این مجموعه یکی از برندهای پیشرو در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات و مبلمان اداری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *