مقالات

دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان

دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان

میزهای اداری یکی از مهمترین اجزای مبلمان اداری به شمار می روند، در این مطلب قصد داریم به دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان بپردازیم. همانطور که می دانید میزهای اداری دارای ویژگی های خاصی هستند، که از آن ها به شکل اختصاصی در سازمان، شرکت ها استفاده می شود. در حالت کلی میزهای اداری به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، که از آن ها با عنوان میزهای کارمندی، میزهای اداری یاد می شود. در اینجا قصد داریم به بررسی این تفاوت ها بپردازیم. برای درک بیشتر این موضوع با ما همراه باشید.

میز مدیریت چیست؟

برای آشنایی با دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان لازم است، بدانید که میز مدیریت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ میزهای مدیریتی از طراحی خاصی برخوردارند، در سبک های مدرن و کلاسیک وجود دارند. این نوع میزها را اغلب با استفاده از متریال های با کیفیت مانند چوب مرغوب تولید می کنند.

در مقابل میزهای کارمندی قرار دارد، میزهای کارمندی به تعداد زیادی در محیط های کارمندی وجود دارند. این مدل میزهای اداری دارای تنوع بالایی هستند، می توانید آن ها را در جنس های مختلفی مشاهده کنید. همه ی کارکنان شرکت ها می توانند از میزهای کارمندی استفاده کنند. این نوع میزها را بر اساس نیاز کارمندان طراحی می کنند. یکی از مهمترین مواردی که در هنگام طراحی این میزها مورد توجه قرار می گیرد، راحتی در استفاده می باشد. با توجه به اینکه کارمندان مدت زیادی قرار است از این میزها استفاده کنند، لازم است طراحی اصولی داشته باشند. این امر به عنوان یکی از مهمترین دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان می باشد.

میز مدیریت چیست؟

تفاوت میز مدیریت با دیگر کارمندان

یکی از مهمترین دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان که می توانیم به آن اشاره کنیم، ابعاد این میزها است. در حالت کلی استانداردی را که برای ابعاد میزهای کارمندی، در هنگام طراحی در نظر می گیرند 120 تا 160 سانتی متر می باشد. در حالی که میزهای مدیریتی به شکل معمول از میزهای کارمندی بزرگتر هستند، اغلب ابعاد آن ها از 160 سانتی متر شروع می شود. در برخی موارد مشاهده می شود، که میزهای مدیریتی حتی در ابعاد دو متری هم ارائه شده اند. البته نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد، تناسب این میزها با دکوراسیون و فضای دفتر کار مدیریتی می باشد.

در ادامه بحث دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان باید به این نکته اشاره کنیم، طراحی میزهای کارمندی ممکن است، به صورت ال متحرک باشد. این نوع میزها معمولا در ساختار خود سه کشو و یک محل برای نگهداری کیبورد و کیس کامپیوتر دارند.

اما درباره طراحی میزهای مدیریتی باید بگوییم در صورتی که از طراحی ال ثابت برخوردار باشند، به چهار کشو مجهز هستند، اما در طراحی میزهای مدیریتی به شکل ال متحرک طراحی شده اند، دارای ساختار متفاوتی هستند و بخش هایی مانند صفحه، پنل، پایه ها و ….. به همراه پنج کشو برخوردار هستند. یکی از مهمترین آیتم هایی که در میزهای مدیریتی بسیار مورد توجه قرار می گیرد، موضوع زیبایی آن ها می باشد.

از دیگر دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان تفاوت آن ها در قیمت می باشد. با توجه به اینکه میزهای مدیریتی دارای طراحی منحصر به فرد، خاص هستند، در مقایسه با میزهای کارمندی از جنس متفاوتی برخوردار می باشند، قیمت آن ها طبیعتا از میزهای کارمندی گرانتر می باشد.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

نکات مهم در هنگام انتخاب میز مدیریتی

در ادامه موضوع دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان قصد داریم، به نکات مهمی که در هنگام میزهای مدیریتی مطرح است اشاره کنیم. یکی از مهمترین فاکتورهایی که در زمان انتخاب میز مدیریتی مطرح می شود، این است که قرار است چه فردی با چه بازه ی سنی از آن استفاده کند. همچنین مخاطبان این شرکت در رنج سنی جوان قراردارند یا میانسال هستند. در صورتی که بیشتر مخاطبان شما در شرکت گروه سنی جوان تشکیل می دهند، بهتر است میزهای مدیریتی با طراحی مدرن و ساده را انتخاب کنید. شرکت هایی که اکثر مخاطبان آن ها افراد میانسال هستند، می توانند از میزهای مدیریتی کلاسیک استفاده کنند. این نوع میزها دارای اصالت و پیچیدگی های خاص خود در طراحی می باشند.

دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان از لحاظ جایگاه

یکی از اساسی ترین دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان از لحاظ جایگاه می باشد. همانطور که ی دانید جایگاه مدیر با کارمندان متفاوت است. بنابراین هر شرکت یا سازمان به شکل طبیعی از تعداد زیادی کارمند و یک مدیر تشکیل شده اند. با توجه به نقش رهبری مدیر در سازمان ها و به عنوان کسی که مدیریت مجموعه را بر عهده دارد، لازم است که دکوراسیون و اجزای اتاق او با دیکر کارمندان تفاوت داشته باشد.

با توجه به این موضوع یکی از دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان موضوع جایگاه و موقعیت در شرکت یا سازمان می باشد. بنابیراین نتیجه می گیریم این انتخاب می تواند بر اساس سلسله مراتب اداری می باشد.

در برخی موارد نیز علت تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان جضور افراد سرشناس در دفتر مدیریت است. در حالت کلی از اتاق مدیریت برای بستن قرار دادهای مهم و جلسات کاربردی استفاده می شود، بنابراین دور از ذهن نیست که از لحاظ دکوراسیون با محل کار کارمندان دارای تفاوت باشد. به این دلیل که در جلسات دو نفره ای که معمولا در اتاق مدیریت انجام می گیرد، این موارد تاثیر زیادی بر مخاطبان بر جای می گذارد.

دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان از لحاظ جایگاه

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم که دلایل تفاوت میز مدیریت با میز دیگر کارمندان از لحاظ جایگاه را برای شما به شکل اجمالی مورد بررسی قرار دهیم. حال که با این دلایل آشنا شده اید، لاطم است به این نکته اشاره کنیم، که مهمترین پارامتر در هنگام انتخاب میز مدیریت هماهنگی آن با دیگر بخش های دکوراسیون اداری می باشد. بنابراین در هنگام خرید این آیتم باید نهایت دقت را داشته باشید.

برای انتخاب مناسب می توانید از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. گروه دکو مهر به عنوان یکی از تولید کنندگان معتبر در زمینه مبلمان اداری می تواند راهنمایی های لازم را پیش از خرید در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *