مقالات

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟

یکی از پرسش های رایج در زمان طراحی داخلی فضاهای اداری این است، که دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟ از آنجایی که این اتاق نقش زیادی در وجهه شرکت و دفاتر کار دارد، دکوراسیون آن باید با اصول خاصی اجرا شود. در این اتاق شرکا و مشتریان با مدیر به صحبت می نشینند و گاهی نیز جلسات کوچکی با کارمندان در اتاق مدیریت برگزار می شود.

این اتاق جایی است، که موفقیت شرکت را به مخاطبان خود القا می کند؛ از این رو دکوراسیون آن باید با سایر اتاق ها متفاوت باشد و علاوه بر القای حس قدرت و موفقیت شرکت حس گرمی و راحتی را نیز به مراجعه کنندگان القا کند.‌

اگر شما نیز علاقه مند به موضوع دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد، هستید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.‌

نحوه دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

اتاق مدیریت یکی از مهمترین بخش های محیط های اداری است، که باید دکوراسیونی متمایز از سایر فضاهای کارکنان داشته باشد و اقتدار و موفقیت شرکت را نشان دهد.

اگر می خواهید بدانید که دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟ به رنگ ها، نحوه نورپردازی، مبلمان و … توجه کنید، البته تمام‌ این عناصر باید متناسب با این فضا و ماهیت شرکت باشد. در زمان طراحی اتاق مدیریت باید موارد زیر را با کار ببرید؛

·         محل

نخستین موردی که در پاسخ به پرسش دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟ به آن اشاره می کنیم تعیین محل اتاق مدیریت است. در برخی از دفاتر مدیران در یک اتاق مجزا با کارکنان و مهمانان خود در ارتباط هستند، اما برخی دفاتر کار مدیران به طور مستقیم و بی واسطه روی همه کارکنان خود نظارت دارند‌.

با این حال نحوه نظارت مدیر بر کارکنان خود به هر نحوی که باشد، باید جایگاه او به افراد حاضر در شرکت القا شود. اگر قرار است محل مدیریت در یک دفتر کار با فضای باز طراحی شود، باید در راس اتاق و فاصله ای مناسب با کارمندان باشد.

·         رنگ

دومین موردی که در پاسخ پرسش دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟ آن را مطرح می کنیم، رنگ اتاق است.

رنگ از عناصر اصلی در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت می باشد. محبوب ترین رنگ ها برای این فضا خاکستري، سیاه، قهوه ای و سفید هستند. از آنجایی که در این اتاق فعالیت ها بر حول مشورت، صحبت و تمرکز است و نیازی به فعالیت زیاد و بالا بردن بهره وری نیست، این رنگ ها بهترین انتخاب می باشند.

البته رنگ های لگوی شرکت را نیز می توان با این رنگ ها ترکیب نمود. همچنین عناصر مانند مبلمان، دیوار، اشیا تزئینی، منسوجات و … نباید یک رنگ باشد؛ زیرا محیط اتاق خسته کننده و کسل خواهد شد، از رنگ های متناسب با رنگ اصلی برای وسایل اتاق مدیریت استفاده کنید.

·         سبک‌

سبک اتاق یکی دیگر از موارد مهمی است، که در پاسخ پرسش دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد، نمی توان آن را نادیده گرفت. به طور کلی سبک اتاق مدیریت مانند همانند فضاهای دفتر کار است. امروزه دفاتر کار در دو سبک اداری و مدرن هستند، که انتخاب هر یک به هدف شرکت و سلیقه مالک شرکت بستگی دارد. فعالیت شرکت نقش اصلی را در انتخاب سبک آن دارد، برای مثال اگر شرکت شما خدمات مربوط به فناوری روز دنیا را ارائه می دهد، قطعا انتخاب سبک کلاسیک انتخاب شایسته ای نیست و باید سبک مدرن را انتخاب کنید.

انتخاب سبک بر نورپردازی، انتخاب المان های تزیینی، منسوجات، رنگ و نوع مبلمان تأثیر می گذارد. برای اجرای هر سبک در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت با ویژگی های آن به خوبی آشنا شوید و هیچ گاه این دو سبک را با هم تلفیق نکنید.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         تجهیزات و مبلمان

نکته مهم دیگری که در پاسخ به پرسش دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟ به آن‌ می پردازیم، انتخاب تجهیزات و مبلمان است.

پیش از انتخاب مبلمان و تجهیزات نخست این سوال را از خود بپرسید، قرار است در این اتاق چه فعالیت هایی انجام شود، آیا این اتاق فقط محلی برای انجام فعالیت های اداری مدیر است یا جلسات و پذیرایی از مهمانان نیز در آن جا بر گزار می شود؟ آیا اسناد مهم شرکت در این اتاق نگهداری می شود یا دفتر یک آرشیو جداگانه دارد؟ با توجه به ماهیت این اتاق مبلمان و تجهیزاتی چون قفسه، کمد، مبلمان پذیرایی و … را متناسب با سبک دفتر مدیر انتخاب نمایید.

نکته دیگری که در مورد مبلمان باید رعایت کنید این است، که میز و صندلی مدیر باید در راس اتاق باشد و از سایر میزهای اتاق ابعاد بزرگ تری داشته باشد، تا هر کس با ورود به اتاق بدون شناخت مدیر متوجه جایگاه او شود‌.

·         نورپردازی

در این بخش در پاسخ پرسش دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟ به نحوه نورپردازی این فضا اشاره می کنیم. نورپردازی نقش مهمی در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت دارد. با توجه فعالیت هایی که در این اتاق انجام می گیرد، باید نوع نورپردازی را انتخاب کرد. برای این فضا می توان از انواع نورپردازی سقفی یا دیواری در ترکیب با نور طبیعی استفاده نمود‌.

·         مساحت اتاق مدیریت

مورد مهم دیگری که در پاسخ پرسش دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟ باید به آن اهمیت داد، توجه به مساحت آن است. اگر دفتر مدیر کوچک است، برای بزرگ جلوه دادن آن از مبلمان کوچک، پنجره های قدی، قفسه های توکار با درب کشویی، رنگ های روشن و نور پردازی مناسب استفاده کنید. در صورتی که اتاق مدیر بزرگ باشد محدودیتی در چیدمان آن ندارید، اما سایز تمام عناصر باید متناسب با سایز اتاق باشد.

    مساحت اتاق مدیریت

سخن پایانی

امیدواریم که مقاله دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟ از کارشناسان فروش سایت دکومهر برای شما سودمند باشد. اگر قصد خرید مبلمان اداری برای اتاق مدیریت را دارید، به فروشگاه آنلاین دکومهر مراجعه نمایید و از محصولات متنوع، با کیفیت، شیک و زیبای این فروشگاه دیدن کنید.

اگر برای خرید هر یک از تجهیزات و مبلمان اداری نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، کارشناسان فروش این فروشگاه تمام راهنمایی های لازم را به شما می دهند، تا انتخابی ایده آل و متناسب با فضای خود را داشته باشید. ‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *