مقالات

دکوراسیون اداری سال 2023

دکوراسیون اداری سال 2023

با قدم گذاشتن در هرسال دگرگونی هایی درون دنیای مُد و ترند به وجود می آید. این نوع از تغییرات را بیش از هرچیزی درون دنیای لباس و رنگ ها می بینیم. حال دکوراسیون اداری سال 2023 چگونه پیش رفته است! دکوراسیون محیط اداری در هرسال با توجه به شرایط جامعه تغییراتی را پشت سَر می گذارد. اگر که شما می خواهید، در این مسیر گام بردارید، ابتدا باید به شرایط محیط اداری توجه داشته باشید.

ما در سالِ 2023 از دکوراسیون اداری کلاسیک به سمتِ فضاهایی دلبازتر رهسپار شده ایم. ما در طول‌ این مطلب از دکومهر موضوع دکوراسیون محیط اداری در سالی که گذر می کند، را بررسی خواهیم کرد.

سبک دکوراسیون مختلف برای فضای اداری

دکوراسیون اداری سال 2023 با سال های پیش تفاوت شایانی دارد. به همین خاطر ما در ادامه متن برخی از این سبک ها را که به شما کمک می کند، معرفی می کنیم‌؛

1.      انتخاب سبک مینیمال برای دکوراسیون اداری

این سبک، تمرکز ‌کارکنان را افزایش داده و زمینه سازِ آرامش ذهنی آن ها می شود. پس اگر که در اداره شما تمرکز و آرامش ذهنی دو رکن بسیار مهم است، سبک مینیمال را برای دکوراسیون اداری انتخاب بنمایید. برای تزئین اداره به این سبک باید از رنگ هایی خنثی استفاده کنید. همانطور که گفتیم در این روش آنچه که مهم است، ایجاد آرامش ذهنی در وجودِ شماست.

علاوه بر این ها شما باید برروی نورپردازی درست، دقّت داشته باشید. نکته بسیار مهم در سبک مینیمال که به عنوان نخستین روشِ دکوراسیون اداری سال 2023 معرفی کردیم، سادگیست. شما نباید از اکسسوری یا لوازم لوکس و گران قیمت استفاده کنید. ولی خاطر نشان شویم، که اگر محیط پيرامون شما بیش از اندازه ساده باشد، حاضرین در مدّت زمانی بسیار کوتاه خسته می شوند.

به همین خاطر استفاده از لوازم تزئینی کوچک با رنگ هایی متضاد با یکدیگر از جانبِ ما پیشنهاد می شود.

انتخاب سبک مینیمال برای دکوراسیون اداری

·         مهم ترین مزایای سبک مینیمال

ما در ادامه مهم ترین مزیت های استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون اداری سال 2023 را شرح می دهیم. لطفاً همچنان با ما همراه باشید.

در صورتی که کارمندان شما درون محیطی با آرامش روانی زیاد و بدون تزئینات آنچنانی فعالیت داشته باشند، بهتر و بیشتر برروی کارشان متمرکز می شوند. این گونه شاهدِ بازدهی و عملکرد بهتر آن ها در مدّت زمانی کوتاه خواهید بود.

در دکوراسیون اداری سال 2023 و انتخاب سبک مینیمال یک مسئله بسیار مهم وجود دارد. آن هم بیشتر شدنِ خلاقیت و نوآوری کارمندان به علّت روشن بودنِ فضای پیرامون و وجودِ آرامش است. در فضایی که تاریک بوده و صداهایی گوش خراش تولید می شود، کارمندان توانِ تمرکز کردن نخواهند داشت.

علاوه بر دو مورد نام برده شده در دکوراسیون مینیمال محیط پیرامون شما بازتر خواهد بود. با خالی بودنِ بعضی از قسمت ها شما احساسِ راحتی بیشتری داشته و دیرتر احساس خستگی می کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین راه های ترمیم چرم مبلمان اداری

2.      انتخاب سبک صنعتی برای دکوراسیون اداری

مثل سبک هایی دیگر که برای دکوراسیون اداری وجود دارد، این سبک دکوراسیون اداری سال2023  دارای المان هایی خاص است. گاهی اوقات ممکن است، شما سبک صنعتی را با المان در معرض نور بشناسید! استفاده از تیر چوبی، دیوارهایی از جنس آجر، سقف هایی بلند بالا و کفِ از جنس بتن، محیطی دلباز تنها برخی از مهم ترین مشخصات سبک صنعتی می باشد.

یک محیط دلباز؟ دکوراسیون این محیط ها واقعاً سخت است؟ پس چه کنیم! آیا امکان پذیر است؟ این محیط بزرگ را با چه لوازمی کامل کنیم؟ ممکن است، این سؤال ها و بسیاری از سؤالات دیگر ذهنِ شما را به خود درگیر کند! استفاده از صندلی یا مبل هایی بزرگ، قفسه و کابینت هایی بلند و بزرگ، چراغ هایی غول پیکر مختص این فضاست. به عبارتی شما باید از اکسسوری هایی بلند و بزرگ درون این محیط استفاده کنید. حتی میز اداری شما باید عظیم الجثه باشد!

قطعاً رنگِ مناسب برای استفاده در دکوراسیون اداری سال 2023 به سبک صنعتی ذهن شما را به خود درگیر کرده است. درست است! رنگ هایی تیره بهترین انتخاب از جانب شما خواهد بود! مشکی، نوک مدادی یا قهوه ای. علاوه بر این رنگ ها شما می توانید، دیگر رنگ های گرم را هم مورد استفاده قرار بدهید و هیچ مشکلی ندارد.

در واقع استفاده شما از لوازم بزرگ و رنگ هایی تیره و گرم باید به قدری باشد، که پول و قدرت را به مراجعه کنندگان القاء کند. این مهم ترین نکته در استفاده از سبک صنعتی در دکوراسیون اداری می باشد، که باید بدان توجه شود.

3.      انتخاب سبک روستیک برای دکوراسیون اداری

گویا این سبک دکوراسیون اداری سال 2023 بین سبک هایی به نامِ صنعتی و مینیمال (که در قسمت بالا هردو را بررسی کردیم.) قرار گرفته است. در این سبک سادگی یا القاء پول و سرمایه داری به چَشم نمی خورد. بلکه در این سبک تلفیق محیط روستایی با فضای کار هدف اصلیست. در چنین روشی المان ها یا از جنس چوب است، یا خاک رُس و سنگ هایی ریز و درشت!

شما با انتخاب سبک روستیک برای دکوراسیون اداری دیگر پابند طراحی محیط اداری با دکوراسیون مدرن نخواهید بود. تمامی وسایل و تجهیزات به کار رفته از جانب شما باید جنسی از مواد طبیعی داشته باشد. چوب، سنگ، خاک رُس، صندلی اداری چوبی، استفاده از چرم یا پارچه بهترین گزینه هاست.

شما چه سبک روستیک را انتخاب کرده باشید، چه مینیمال یا صنعتی را باید خلاقانه و با ذوق فضا را بی آرایید. قسمت بندی محیط اداری به ویژه در سبک هایی چون صنعتی نقش بسیار مهمی دارد. شما باید از گیاهان طبیعی و گل ها در سبک دکوراسیون اداری سال 2023 روستیک استفاده بنمایید.

انتخاب سبک روستیک برای دکوراسیون اداری

نکات مهم که در دکوراسیون اداری به شما کمک می کند

ما در این قسمت به مهم ترین نکاتی که می تواند، در دکوراسیون اداری به شما کمک کند، اشاره می کنیم. پس شما می توانید، برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با ما همراه شوید؛

1.      یک محیط کاملاً خلاقانه برای دکوراسیون اداری

شما باید در انتخاب اکسسوری ها برای دکوراسیون اداری سال 2023 نهایت دقّت عمل را داشته باشید. البته در ابتدا لازم است، سبک مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. با این کار قدم در راه اصلی برمی دارید! در چیدمان یک دکوراسیون به سبک زیبا تنها انتخاب ارکان مهم نیست! شما باید این اعضاء را به بهترین نحو در کنار یکدیگر بچینید. اینجاست که استعداد شما شکوفا می شود.

استفاده از خلاقیت به شما در هرچه زیباتر شدنِ محیط کمک می کند. شما می توانید، در المان ها تغییر ایجاد کنید! پس در انتخاب گل و گیاهان، گلدان آن ها، پرده یا میز، صندلی ها و مبلمان، فرش، اکسسوری ها، و… تغییر ایجاد کنید. مثلاً می توانید، از میزهای با قابلیت تغییر در ارتفاع به جای انواعِ معمولی استفاده نمایید، پس خلاق باشید! تا جایی که می توانید.

2.      استفاده از دیوار کاذب در دکوراسیون اداری

در صورتی که شما دارای یک فضای باز و بزرگ می باشید، پارتیشن بندی انجام بدهید. این کار می تواند، حس خوبی را به شما القاء کند. بهره گیری از دیوار کاذب در دکوراسیون اداری سال 2023 با توجه به سبک چیدمان انتخاب خواهد شد. خیالتان راحت باشد! زیرا دیوار کاذب دارای مدل هایی مختلف است. شما می توانید، از دیوار کاذب چوبی، فلزی، شیشه ای، حتی انواعِ ثابت یا متحرک استفاده نمایید.

3.      از گیاهان زیبا استفاده کنید

وجود گیاهان متعدد به آرامش ذهنی هر انسانی کمک خواهد کرد. بسیاری از شماها پس از سپری کردنِ روزی خسته کننده سعی می کنند، به دِل طبیعت رهسپار بشوند. شما می توانید، طبیعت را به محیط کاری خود بیاورید. در واقع گیاهان مختلف قسمتی جدای ناپذیر از دنیای معماری محسوب می شود.

اگر که ما بخواهیم، جایگاه طبیعت را در دکوراسیون اداری تعیین کنیم، در برخی از سبک ها گیاهان نقش مهمی دارند. ما یک سبک را که در دکوراسیون اداری سال 2023 بررسی کردیم، سبک روستیک بود. در این سبک گیاهان از اهمیت شایانی برخوردار است. اکثر المان های موجود در این سبک، برگرفته از دِل طبیعت می باشد.

البته شما امکانِ استفاده از المان هایی را نیز دارید، که از جنسِ طبیعت است. مثل؛ شاخه ای از درخت، تنه ای از درخت و…! وجودِ گیاهان متنوع در محیط کار حتی خانه به شما کمک خواهد کرد، تا هوایی پاکیزه را به ریه های خود راه بدهید. علاوه بر این ها برروی روحیه شما تأثیر گذاشته و باعث می شود، انگیزه‌تان برای ادامه کار افزایش پیدا کند.

در بینابین دکوراسیون اداری سال 2023 یک سبک به نامِ دکوراسیون سبز دیده می شود. در این سبک درون فضای اداری به وفور گیاهان به چشم می خورد. از سویی رنگی که کاربرد به سزایی دارد، سبز می باشد. مثلاً دیوارها با رنگ سبز آراسته شده و مبلمان با پارچه سبز مخملی تهیه می شود. علاوه بر این ها باغ هایی کوچک درون فضای اتاق یا تراس تشکیل می شود.

4.      استفاده از رنگ هایی مناسب در دکوراسیون اداری

یکی دیگر از اصول مهم در طراحی و دکوراسیون اداری سال 2023 استفاده از رنگ هایی مناسب می باشد. انتخاب رنگِ مناسب برای دکوراسیون اداری به سبک انتخابی شما بستگی دارد. رنگ میز، مبلمان، دکوراسیون بسیار حائز اهمیت بوده و رنگ ها مستقیماً بازدهی کارمندان را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر که سبک مینیمال را انتخاب نموده اید، رنگ هایی چون؛ مشکی، خاکستری، سفید، قهوه ای و… را به کار ببرید.

حال در سبک روستیک امکانِ استفاده از رنگ هایی مختلف وجود دارد و کمتر شما را در محدودیت قرار می دهد. البته در انتخاب رنگ دکوراسیون روستیک باید به گل، گیاهان و پرندگان و دیگر عناصر موجود در طبیعت توجه کنید. پُر کاربردترین نوع رنگ ها که در سبک روستیک مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ هایی شاد و روشن است.

حال در سبک دکوراسیون اداری سال 2023 نوعِ صنعتی از رنگ هایی تیره بیشتر استفاده می شود. البته گاهاً رنگ هایی تند مثل نارنجی هم دیده می شود. بهتر است، تم سبز را از خاطر نبریم. در این سبک نیز اکثراً از رنگ سبز و گاهاً قهوه ای استفاده می شود.

 

  استفاده از رنگ هایی مناسب در دکوراسیون اداری

سخن آخر

ما در طول این مطلب از خود در دکومهر به معرفی دکوراسیون اداری سال 2023 پرداختیم. حال چهار سبک را هم به صورت جداگانه بررسی کردیم. (سبک مینیمال، روستیک، صنعتی و تم سبز!) البته مهم ترین نکاتی که در این زمینه باید رعایت بشود، را هم بررسی کردیم. شما با تکیه بر نکات گفته شده می توانید، انگیزه کارمندان را برای ادامه کار افزایش بدهید. مطمئن باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *