مقالات

دیوار کاذب در دکوراسیون اداری

دیوار کاذب در دکوراسیون اداری

در محیط اداری توجه به دکوراسیون زیبا و جذاب از اهمیت شایانی برخوردار است. درست است، در بعضی از مشاغل وجودِ فضای باز برای تفکرات عمیق تر مهم می باشد. ولی در برخی از موارد بهره گیری از دیوار کاذب در دکوراسیون اداری می تواند، گزینه ای ایده آل باشد. این دیوارها مصنوعی بوده و جنس هایی متنوع دارد! شما می توانید، از این دیوارها به جای دیوارهای واقعی استفاده نمایید.

ما در طول این مطلب به بررسی انواع دیوارهای کاذب، ویژگی ها و موارد استفاده از آن ها می پردازیم. شما می توانید، برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با ما همراه شوید.

اصلاً دیوار کاذب به چه نوعِ از دیوارها گفته می شود؟

دیوارهای کاذب وسیله هایی هستند، که به صورت مصنوعی طراحی و ساخته می شود. شما می توانید، از آن ها به عنوان جایگزینی برای دیوار حقیقی در محیط اداری استفاده بنمایید. دیوار کاذب در دکوراسیون اداری که شما مشاهده می کنید، اغلب از موادی مختلف ساخته شده اند!

بهره گیری از این وسیله ها در محیط اداری به شدّت متداول می باشد. مدیران از آن ها برای تفکیک محیط های متنوع، تشکیل گروه کاری جداگانه و یا قضایی مطلوب برای پرسنل بهره می گیرند. علاوه بر تمامی این ها شما می توانید، از این ابزارها برای زیباسازی محیط اداری و کاری خود استفاده بنمایید. بنابراین شرکت ها در ساخت دیوار کاذب از مواد گوناگونی استفاده می کنند.

در نصب این محصولات می توان از روش هایی متنوع استفاده نمود. مثلاً در مراحل نصب از پیچ و مهره استفاده کنید. دیوار را با استفاده از چسب نصب بنمایید. و…! با توجه به انواع مختلف دیوار کاذب می توانید، فضایی زیبا و خاص در محیط کاری خود ایجاد کنید. البته شما باید به هنگام خرید دیوار کاذب در دکوراسیون اداری به یک موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید، آنهم استفاده از مواد اوّلیه باکیفیت در ساخت است.

اصلاً دیوار کاذب به چه نوعِ از دیوارها گفته می شود؟

استفاده از این دیوارها چه مزیت هایی دارد؟

دیوار کاذب به نسبت انواعِ واقعی مزیت های بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین بَر زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون محیط اداری شما می افزاید. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از آن ها، کم وزن بودنِ محصول است. این خصوصیت موجبِ بالاتر رفتنِ امنیت فضای اداری شما خواهد شد. ما در ادامه این مطلب دیگر مزیت های مربوط به دیوار کاذب را خواهیم گفت. با بیانِ این ویژگی ها شما با اطمینان خاطر بیشتر برای انتخاب دیوار کاذب در دکوراسیون اداری تصمیم‌ گیری خواهید کرد.

  • نصب آن ها با سرعت زیاد و آسان
  • قابل اجراء در طرح ها و رنگ هایی متنوع
  • استحکامی زیاد در مقابل زمین لرزه و عوامل خطرساز
  • امکانِ تغییر آن ها در مدّت زمانی کوتاه و با هزینه ای کم
  • قابل بهره گیری بدون وجودِ چهارچوب هایی ساختاری در محیط
  • امکانِ تزئین آن ها با استفاده از انواع گوناگون دیوارپوش ها، یا سنگ و کاغذ یا چوب و…!

با انواعِ دیوارهای کاذب آشنا بشوید

ساخت این نوع از دیوارها به نسبت دیوار واقعی برای استفاده در محیط اداری آسان تر خواهد بود. این نوعِ از وسیله ها با توجه به کاربردی که دارند، در مدل هایی متنوع توسطِ کارخانجات تولید می گردد. در واقع هریک از دیوار کاذب در دکوراسیون اداری مختص بخش هایی خاص است. ما در ادامه شما را با انواع متنوع این محصولات آشنا خواهیم کرد؛

بیشتر بخوانید: دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر چگونه باید باشند؟

1.      انواعِ پارتیشنی

اگر که شما دیوار کاذب پارتیشنی را انتخاب کنید، یعنی برروی ساده ترین آن دست گذاشته اید. کاری که این محصول انجام می دهد، جداسازی فضا در یک محیط اداری است. این نوعِ از وسیله ها از قسمت هایی متنوع ایجاد می شود. نخستین قسمتی که باید به شما معرفی بنماییم، رانر می باشد. این قسمت قاب پایه دیوار بوده و جنس به کار رفته در ساختِ آن فولاد است. بخش بعدی درون قاب اصلی قرار گرفته و وزن بسیار کمی دارد. نهایتاً پانل می باشد، که شکل ظاهری دیوار را ایجاد خواهد کرد.

2.      انواعِ پوششی

این قبیل از دیوارها حاوی اسکلت همچنین زیر سازی از جنس فلز می باشد. شما باید به عملکرد این دیوارها توجه کرده سپس از انواع روکش گچی بهره گیرید. پُر رنگ ترین خصوصیت دیوار کاذب در دکوراسیون اداری امکانِ استفادهِ از لایه های عایق صوتی و حرارتی است.

3.      انواعِ آکوستیک

حائز اهمیت ترین تفاوت این محصول با سایر دیوارها، در مواد اوّلیه ساخت دیوار خلاصه می شود. اگر که شما به دنبال یک عایق صوتی مناسب برای دیوارهای مشترک هستید، حتماً انواعِ آکوستیک را مورد استفاده قرار بدهید.

4.      انواعِ دکوراتیو

اگر که خواهانِ تزئین و دکور دیوار هستید، از انواعِ دیوار دکوراتیو استفاده بنمایید. علاوه بر این ها به دلیل وجودِ محیطی خالی برای گذر دیگر تجهیزات ساختمانی، انتخابی بسیار ایده آل برای دکوراسیون داخلی محیط اداری شما خواهد بود.

5.      انواعِ کاغذی

دیوارهای کاذب کاغذی از جنس کاغذ دیواری و گاهی اوقات مواد اوّلیه شبیه بدان ساخته می شود. شما می توانید، طرح ها و ایده هایی مختلف برای اجراء برروی این دیوارها انتخاب بنمایید. شما دوستان عزیز می توانید، برای به وجود آوردنِ فضاهایی جذاب و منحصر به فرد درون اداره جات آن ها را مورد بهره گیری قرار بدهید.

6.      انواعِ شیشه ای

این قبیل از دیوارهای کاذب با استفاده از پنل شیشه ای و یا ویترین از جنسِ شیشه طراحی و ساخته می شود. این نوعِ از دیوارها به منظور نورپردازی بهتر و ایجاد فضایی دل بازتر بسیار کارآمد است. شما می توانید، با استفاده از دیوار کاذب شیشه ای با سایر اتاق ها ارتباط برقرار کنید و بَر کارِ پرسنل نظارت داشته باشید.

بنابراین استفاده از دیوار کاذب در دکوراسیون اداری از نوعِ شیشه ای فضای پيرامون شما را زیباتر و شفاف تر خواهد کرد.

 

7.      انواعِ آکوردئونی

این قبیل از دیوارها، پنل هایی قابل تمدید می باشند. در واقع این نوع دیوارها به حالت بازشونده است. شما می توانید، به سهولت آن ها را تنظیم نموده و امکانِ تغییر فضاها با نیازهایی متنوع امکان پذیر است. از این نوعِ از دیوارها می توانید، درون ادارات برای تفکیک سریع فضا استفاده بنمایید.

به این نکته توجه داشته باشید، که موارد نام برده شده تنها بعضی از دیوارهای کاذب می باشد. حال شما می توانید، با توجه به سلیقه خود و هزینه ای که قصد صرفِ آن را دارید، یکی از بهترین‌شان را انتخاب نمایید.

مهم ترین کاربردهای مربوط به دیوار کاذب

یکی از مهم ترین عضو که باید در اداره جات مورد استفاده قرار بگیرد، دیوار کاذب در دکوراسیون اداری است. این نوع از محصولات در انواع مختلف و با بهره گیری از مواد اوّلیه مختلف ساخته می شود. ما در قسمت زیر به بعضی از مهم ترین کاربردهای دیوار کاذب می پردازیم. لطفاً با ما در ادامه این مطلب از دکومهر همراه باشید؛

مهم ترین کاربردهای مربوط به دیوار کاذب

1.      تفکیک فضای داخلی

شما با وجودِ چنین وسیله هایی می توانید، قسمت های مختلف یک محیط اداری را از یکدیگر جدا بنمایید. این کاربرد به شما در جداسازی فضاها و ایجاد اتاق کاری، اتاق مدیریت، محیط شخصی برای هریک از کارکنان کمک خواهد کرد.

2.      به وجود آوردنِ فضایی برای استراحت

شما می توانید، از این دیوارها برای به وجود آوردنِ محیط تفریحی و استراحت در دِل اداره ها بهره گیرید. این قسمت ها امکانِ تزئین با نورپردازی زیبا و مبلمان راحت، صندلی هایی چرمی را دارند و می تواند، به محیطی دلخواه و لذّت بخش برای استراحت پرسنل تبدیل شود.

3.      حریم خصوصی برای کارمندان

برای به وجود آوردنِ حریم شخصی و به دور از سایر کارمندان استفاده از دیوار کاذب در دکوراسیون اداری پیشنهاد می شود. وجودِ حریم خصوصی می تواند، برروی عملکرد بهتر کارکنان تأثیر بگذارد. همچنین صداها کمتر در یکدیگر می پیچد.

 

4.      زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر

با استفاده از دیوار کاذب در دکوراسیون اداری علاوه بر هرچه زیباتر کردن فضای پيرامون می توانید، برروی آن ها نقاشی یا چاپ های هنری استفاده بنمایید. با این ذوق هنری می توانید، برای هرچه زیباتر شدنِ فضای پیرامون خود تلاش کنید.

5.      بیشتر شدنِ محیط ذخیره سازی

شما می توانید، برروی دیوار کاذب استفاده شده قفسه بندی انجام بدهید. با این کار موجب بیشتر شدن محیط ذخیره سازی خواهید شد. پس با چنین تفکراتی محیط اداری شما زیباتر و منظم تر از پیش شده و انگیزه شما برای انجام کارهای خود افزایش پیدا می کند.

آنچه که معرفی شده تنها برخی از کاربرد دیوار کاذب در دکوراسیون اداری است. شما می توانید، کمی خلاقیت به خرج بدهید. آن ها را طبق سلیقه خود بی آرایید و فضایی آرامش بخش برای کار خود فراهم بنمایید.

قیمت دیوار کاذب

قیمت دیوار کاذب در ایران نوسان دارد. البته برخی از عوامل برروی قیمت این محصولات تأثیرگذار است. اگر که دیوار انتخابی از جانب شما ساده باشد، بسیار به صرفه تر خواهد بود. کیفیت آن ها می تواند، برروی قیمت اثرگذار باشد. عایق بندی آن ها برای شما هزینه هایی به همراه خواهد داشت. جنس هایی چون؛ شیشه دارای قیمت بهتری است. اگر که علاقه بسیاری به انجام قفسه بندی دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید. جهتِ نصب و اجرای دیوار کاذب در دکوراسیون اداری هزینه جداگانه از شما دریافت خواهد شد.

قیمت دیوار کاذب

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از دکومهر سعی کردیم، شما را با موضوع دیوار کاذب در دکوراسیون اداری آشنا بنماییم. همانطور که خواندید، دیوارهای کاذب دارای انواع مختلفی است. چون؛ پارتیشنی، پوششی، آکوستیک، دکوراتیو و کاغذی.

این دیوارها کاربردهایی بسیار در دِل خود جای داده است. شما می توانید، با استفاده از دیوار کاذب فضای خصوصی برای کارکنان، استفاده ای مفید از فضای پیرامون، جداسازی فضای داخلی را انجام بدهید. البته دیوار کاذب دارای کاربردهای دیگری هم می باشد، که ما در طول این مطلب بیان نکردیم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *