مقالات

دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری

دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری

یکی از جذاب‌ ترین و پرکاربردترین مواردی که امروزه در دکوراسیون اداری شاهد افزایش استفاده از آن هستیم، دیوار کاذب است. بهتر است بدانید نقش دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری به حدی پر رنگ است که امروزه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی و معماری، اهمیت ویژه‌ ای برای آن قائل هستند و برای افزایش زیبایی محیط داخلی اداری و استفاده همه جانبه از فضاهای خالی، از آن استفاده می‌ کنند.

دیوار کاذب می‌ تواند به عنوان یک فاکتور کارآمد و به روز مورد استفاده قرار بگیرد و جزء شیک‌ ترین نوع دیوارها در محیط‌ های اداری در نظر گرفته می‌ شود.

 

مزیت نصب دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری

نصب دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری می‌ تواند مزیت‌ های فراوانی داشته باشد که در ادامه مهم ترین مزایای آن را به شما معرفی می‌ کنیم:

  • دیوار کاذب در برابر سر و صدا و گرما و سرما عایق بسیار خوبی است.
  • به راحتی و در کمترین زمان نصب می‌ شود.
  • می‌ توان آن را در طرح و رنگ‌ های مختلف اجرا کرد.
  • در هر ساختمانی با هر متراژ و اندازه‌ ای امکان استفاده از آن وجود دارد.
  • مقاومت زیادی در برابر وارد شدن ضربه‌ های زیاد یا زلزله دارد.
  • می‌ توان در کمترین زمان و با هزینه کم، آن را تعمیر کرد یا تغییر داد.
  • امکان تزیین آن با انواع سنگ، کاشی، چوب و کاغذ دیواری وجود دارد.
  • می‌ توان از آن برای استفاده بهینه از فضای محیط استفاده کرد، به این صورت که با نصب دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری می‌ توان یک اتاق را به دو محیط مجزا تبدیل کرده بدون آنکه هزینه زیادی پرداخت کرد.

معرفی انواع دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری

دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری دارای انواع مختلفی است، نصب و اجرای این دیوارها نسبت به دیوارهای معمولی بسیار راحت است به همین دلیل در محیط اداری کاربردهای بیشتری نسبت به ساختمان‌ های مسکونی دارند. در ادامه با انواع دیوار کاذب آشنا می‌ شویم

  • دیوار کاذب پارتیشنی
  • دیوار کاذب پوششی
  • دیوار کاذب آکوستیک
  • دیوار کاذب دکوراتیو
  • دیوار کاذب کاغذی
  • دیوارهای آکاردئونی
  • دیوارهای شیشه‌ای

تمامی موارد ذکر شده از مصالح و متریال‌ های مختلفی تشکیل شده و هر کدام می‌ توانند استحکام و کارایی مخصوص به خود را داشته باشند. از تمامی انواع دیوار کاذب ذکر شده می‌ توان در دکوراسیون اداری استفاده کرده و جذابیت ظاهری آن را بالا برد. بهتر است قبل از نصب انواع دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری، در ابتدا در مورد آن ها تحقیق کرده تا بتوانید بهترین نوع را انتخاب کنید.

معرفی انواع دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری

مهم ترین کاربردهای دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری

دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری دارای کاربردهای مهم و گسترده‌ای است، به همین دلیل آن ها را در اندازه و شکل‌ های مختلفی تولید می‌ کنند؛ در ادامه به مهم‌ ترین کاربردهای این دیوارها اشاره می‌ کنیم:

  • سبب جداسازی فضاها از یکدیگر در اداره شده و می‌ توان از هر کدام از اتاق‌ های جداگانه برای برگزاری جلسات یا اتاق‌ های کاری استفاده کرد.
  • سبب تامین حریم خصوصی کارمندان و یا رئیس اداره می‌ شوند.
  • می‌ توان محیطی مناسب برای استراحت و تفریح کارکنان ایجاد کرد، به این صورت که می‌ توان در فضای ذکر شده مبلمان و میز ناهارخوری قرار داد.
  • سبب ایجاد و افزایش فضای ذخیره سازی و بهره‌ وری و سازماندهی بیشتر فضا می‌ شود.
  • می‌ توان به راحتی دیوار مورد نظر را با انواع عناصر و عکس‌ ها تزیین کرد و به عنوان یک عنصر هنری و زیبایی از آن استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

هزینه نصب و اجرا دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری

یکی از موضوعات مهمی که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، هزینه نصب و اجرای دیوار کاذب در دکوراسیون محیط اداری است.

بهتر است بدانید در حال حاضر شما هر نوع دیوار کاذبی که بخواهید نصب کنید، هزینه آن نسبت به دیوارهای معمولی بسیار کمتر تمام می‌ شود؛ علاوه بر این، این دیوارها به راحتی تعمیر شده و در مواقعی که نیاز باشد می‌ توانید با صرف هزینه بسیار کم آن ها را تعمیر کرده یا حتی حالت آن ها را تغییر دهید.

هزینه کلی نصب دیوار کاذب بسته به متریال استفاده شده، ابعاد و اندازه و کیفیت مصالح استفاده شده می‌ تواند متفاوت باشد و نیاز است شما قبل از نصب، در ابتدا از قیمت کلی آن ها آگاه شده تا بتوانید با خیال راحت و بر اساس بودجه شخصی، آنها را نصب و اجرا کنید.

ولی به طور کلی هزینه‌ ای که برای نصب آن ها پرداخت می‌ کنید نسبت به دیوارهای معمولی و ساده کمتر بوده و کارایی بیشتری نیز دارد.

 

در کدام قسمت ساختمان می‌ توان دیوار کاذب نصب کرد؟

یکی از مزایا و ویژگی‌ های مثبتی که دیوار کاذب دارد، این است که شما می‌ توانید آن را در هر قسمت ساختمان نصب کرده و محدودیتی وجود ندارد.

برای مثال امکان نصب دیوار کاذب در یک اتاق ۶ متری نیز وجود دارد و شما می‌ توانید آن را به دو اتاق ۳ متری تقسیم بندی کنید.

البته این قابلیت برای نصب دیوارهای معمولی کمی سخت‌تر است و نیاز به زمان و انرژی بسیار بیشتری می‌ باشد ولی دیوار کاذب به گونه‌ ای است که در تمامی مکان‌ ها می‌ توان به راحتی و در کمتر از چند روز آن را نصب کرد.

همین موضوع سبب شده است امروزه دیوار کاذب در دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه و مهمی داشته باشد و بسیاری از افراد ترجیح بدهند در محیط کاری و اداری خود برای افزایش تعداد اتاق‌ ها و پارتیشن بندی بهتر، اقدام به نصب این نوع دیوارها کنند.

در کدام قسمت ساختمان می‌ توان دیوار کاذب نصب کرد؟

سخن پایانی

یکی از موضوعات مهمی که پس از نصب دیوار کاذب باید در نظر داشته باشید، تهیه انواع میز و صندلی و قرار دادن در هر کدام از بخش‌ های تازه تاسیس است.

در صورتی که می‌ خواهید انواع میز و صندلی اداری با ابعاد و اندازه‌ های متغیر کوچک و بزرگ و جنس مرغوب و درجه یک خریداری کنید، سایت دکومهر بهترین لوازم اداری را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

مجموعه ما با داشتن بیش از ۱۰ سال سابقه، این افتخار را دارد که انواع ملزومات اداری پیشرفته و مجهز را با رنگ های متنوع و زیبا در اختیار خریداران محترم قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *