مقالات

راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد

راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد

یکی از مشاغل و حرفه‌ های پردرآمد در طی سالیان اخیر ، حرفه دکوراسیون مشاغل و شرکت‌ ها می‌ باشد . در زمینه دکوراسیون شرکت‌ ها ، یکی از ارکان بسیار اساسی و مهم در طراحی داخلی ، صندلی‌ و میزهای هر اداره است . در صورت خرید و انتخاب میز و صندلی استاندارد می‌ توان به دو هدف دست یافت .

هدف اول جلوه زیبا در دکوراسیون داخلی و هدف دوم در راستای سلامت کارمندان و کسانی است که ، از این میز و صندلی‌ ها استفاده می‌ کنند . به همین دلیل ممکن است شما نیاز به راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد پیدا نمائید .

 

استفاده از صندلی استاندارد اداری

 

بهره مندی از اصول و راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد ، از بسیاری جهات دارای اهمیت ویژه ای است . نشستن‌ های طولانی مدت پشت صندلی غیر استاندارد و نامرغوب ، باعث وارد شدن بیش از فشار حد به کمر و ستون فقرات فرد می‌شود که ، این مورد عوارض جبران نا پذیری را ، برای فرد در پی خواهد داشت .

به همین دلیل لزوم استفاده از یک صندلی استاندارد ، مرغوب ، با کیفیت و دارای حالت آرگونومیک نیز ، از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است . همچنین ، استفاده از صندلی بدون کیفیت و فاقد حالت استاندارد باعث کاهش عملکرد و بهره وری فرد خواهد شد .

لزوم پیروی از راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد ، آنجا به اوج خود می رسد که ، فرد با استفاده از صندلی های غیر استاندارد دچاری مشکلات حرکتی و اسکلتی مربوط به ستون فقرات و مهره های کمر می شود . تمامی این مشکلات جبران ناپذیر تنها با استفاده از یک صندلی استاندارد ، قابل پیشگیری است .

بیشتر بخوانید: مزایای میز کار گروهی چیست ؟

مشخصات صندلی اداری استاندارد

 

یک صندلی اداری استاندارد ، باید دارای ویژگی های به خصوصی باشد . راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد برای اطلاع از ویژگی های یک صندلی استاندارد اداری مفید خواهد بود . برخی از ویژگی‌ ها و مشخصات یک صندلی اداری استاندارد به شرح زیر می‌ باشند ؛

 

  • قابلیت چرخش : یک صندلی استاندارد اداری ، بایستی دارای ویژگی چرخیدن به دور محور خود را ، باشد . در ضمن ، بهترین درجه برای چرخش یک صندلی اداری ۳۶۰ درجه است .
  • ارتفاع صندلی : ارتفاع یک صندلی اداری از سطح زمین باید چیزی حدود ۴۰ سانتی‌ متر الی ۵۳ سانتی‌ متر باشد . نکته دیگر در مورد ارتفاع صندلی ، قابلیت تنظیم ارتفاع آن است . صندلی‌ های استاندارد به وسیله اهرم پنوماتیک قابل تنظیم ارتفاع می باشند .
  • کیفیت جنس صندلی : مهم ترین نکته از راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد مربوط به جنس آن است . صندلی‌ های اداری در جنس‌ های فوم ، چرم و با فرم استیل و یا چوبی در بازار یافت می شوند . هنگام خرید یک صندلی استاندارد اداری باید جنسی با کیفیت مرغوب تهیه کنید .
  • پشتی و تکیه گاه صندلی : پشتی و تکیه‌ گاه یک صندلی استاندارد اداری و نشیمن آن بایستی قابلیت و اهرم تنظیم زاویه را ، داشته باشد . در غیر این صورت این زاویه باید از یک زاویه استاندارد پیروی کند تا ، مشکلی برای ستون فقرات کارمند ایجاد نکند .

مشخصات صندلی اداری استاندارد

 

نکات مهم در هنگام خرید صندلی اداری

 

اولین نکته از راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد ، دقت به جنس و روکش صندلی است . جنس روکش صندلی استاندارد اداری باید ضد تعریق باشد . برخی از صندلی‌ها دارای نوعی پشتی هستند که ، به مرور زمان پوسته پوسته و خراب می‌ شود . این نوع صندلی مرغوب نبوده و مطابق با اصول استاندارد ساخته نشده است .

از دیگر نکات مهم و کلیدی هنگام خرید صندلی دقت به اهرم آن است . صندلی اداری استاندارد باید دارای اهرم پنوماتیک باشد . تنها در این صورت است که ، فشاری به ستون فقرات و مهره‌ های کمر کارمند وارد نخواهد شد . همچنین ، به راحتی بتوان ارتفاع صندلی را ، در حالت استاندارد قرار داد .

سایر نکات مهم راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد ، دقت به کیفیت ، جنس و منطبق بر اصول آرگونومیک بودن صندلی اداری می‌ باشد . بسیاری از افراد قیمت صندلی را ، به عنوان فاکتور کلیدی در خرید صندلی قرار می دهند . در این صورت ممکن است با خرید یک صندلی غیر استاندارد ، ناچار به هزینه مجدد گردند .

بیشتر بخوانید: خرید میز مدیریتی

انواع صندلی های اداری

 

در این بخش از مطلب راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد ، به معرفی چند مدل متفاوت از انواع صندلی و میزهای اداری خواهیم پرداخت . افراد ، وابسته به نیاز خود و همچنین ، با در نظر گرفتن فضای داخلی شرکت و اداره خود ، می توانند یکی از انواع صندلی های زیر را ، خریداری نمایند ؛

 

  • صندلی مدیریتی : این نوع صندلی از پارچه‌ های مرغوب ، چرم با کیفیت و یراق آلات و فریم های استیل ناب ساخته می‌ شود . این صندلی دارای چرخ و اهرم پنوماتیک بوده و همچنین عرض آن از عرض استاندارد یک صندلی پیروی می‌ کند .
  • صندلی کارمندی : این نوع صندلی برای استفاده روزانه کارمندان طراحی و ساخته می شود . بنابراین ، بایستی دقیقا طبق اصول آرگونومیک و استاندارد ساخته شوند تا ، آسیبی به مهره های کمر و سلامت کارمندان وارد نکند .
  • صندلی کنفرانس : این نوع صندلی برای سالن های جلسات و یا کنفرانس استفاده می شود . به دلیل نشستن های طولانی و زمان زیاد استفاده از صندلی کنفرانس باید دارای پشتی و کمری مناسب جهت این امر باشند .

 

تا ، این قسمت از مطلب راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد با انواع صندلی های استاندارد ، ویژگی ها و موارد کاربرد آن ها آشنا شدیم . قیمت این نوع صندلی ها بسته به کیفیت و جنس آن ها متفاوت است . هنگام خرید پیشنهاد می شود از برندهای مطرح مانند دکومهر خرید کنید .

انواع صندلی های اداری

 

کلام آخر

 

با پیروی از راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد ، می توان میز و صندلی های استاندارد و مرغوب را ، برای شرکت و یا اداره خود خریداری کنید . مجموعه دکومهر از برندهای بسیار مطرح در زمینه تولید و طراحی انواع میز و مبلمان اداری است .

این شرکت شعار خود را ، مبنی بر کیفیت خدمات و مرغوبیت محصول بنا نهاده است . کلیه محصولات این مجموعه از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و منطبق با اصول و استانداردهای جهانی طراحی ، ساخته و روانه بازار می شوند . جهت مشاهده کاتالوگ محصولات و اطلاع از قیمت به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید: تاثیر صندلی مدیریتی بر افزایش تمرکز مدیران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *