مقالات

رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری

رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری

در این مقاله شما را با رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری آشنا خواهیم کرد. انتخاب و ترکیب رنگ ها در دفتر کار همیشه از تصمیمات بسیار مهم و اساسی است. طیف های رنگی مختلف در واقع نه تنها بر طراحی و زیبایی ظاهری تأثیر می گذارد، بلکه می تواند بر بهره وری محیط کار و روحیه کارکنان نیز تأثیر بگذارد.

انتخاب رنگ و هماهنگ ‌کردن رنگ ها در محیط های اداری نیاز به دانش بالایی در ارتباط با رنگ ها و طراحی داخلی محیط اداری دارد. در این مقاله از سایت دکومهر با ما باشید، تا با رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری آشنا شوید.‌

 اهمیت رنگ برای دکوراسیون دفاتر کار

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری به دلایل متعددی اهمیت زیادی دارد. همه ما می دانيم که رنگ در بالا بردن بهره وری کارکنان از یک سو و جذب مشتریان شرکت ها تأثیر به سزایی دارد.‌

طبق تحقیقات انجام گرفته، رنگ به شدت بر ادراک و نگرش ما نسبت به اتفاقات اطرافمان تأثیر می گذارد. حتی با مشاهده مداوم یک رنگ خاص روحیه انسان نیز تغییر می کند. بنابراین، رنگ دفتر کار بر توانایی تمرکز، فکر و همچنین بهره وری کارکنان تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، برای برخی از شرکت ها، رنگ تصویر برند را برجسته می کند و باعث افزایش شناخت و اعتماد مشتریان به کسب و کار شما می شود. در زمان انتخاب رنگ به هدف و نوع فعالیت شرکت خود فکر کنید، آیا به دنبال محیطی آرام برای تمرکز کارکنان هستید، یا قصد طراحی محیطی را دارید، که خلاقیت کارمندان شکوفا شود!

بحث انتخاب رنگ برای محیط کار یک بحث بسیار پیچیده است، که نمی توان به طور سطحی و تنها بر حسب سلیقه و زیبایی یک رنگ را برگزید. پس در طراحی دکوراسیون ادره کار باید با کمک طراحان داخلی رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری را انتخاب کنید.‌

 

اهمیت رنگ برای دکوراسیون دفاتر کار

بهترین رنگ ها برای دکوراسیون محیط اداری

وقتی در مورد رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری صحبت می کنیم ، قبل از هر چیز باید به ماهیت ان شرکت و دفتر فکر کنیم. بسته به کاری که افراد در آنجا انجام خواهند داد، می‌توانیم با قاطعیت بیشتری سبک دکوراسیون و رنگ‌های آن را انتخاب کنیم. به عنوان مثال، اگر یک موسسه حقوقی باشد، رنگ‌ها آرام‌تر و خنثی‌تر بهترین گزینه هستند و اعتماد و محرمانگی بیشتری را منتقل می‌کنند.

نکته بسیار مهم دیگر این است که به سلیقه مشتریان شرکت فکر کنید، به خصوص اگر دفتر به طور مکرر بازدید کننده دارد. اگر در دفتر کاری خود اغلب با مشتریان محافظه کارتر و محتاط تر سر و کار دارید، استفاده از رنگ های زنده و مدرن مناسب نیست.

در این بخش از مقاله شما را با بهترین و رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری آشنا خواهیم کرد. این رنگ ها عبارتند از؛

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         رنگ سفيد

رنگ سفید از رنگ های کاملا خنثی است و با همه چیز هماهنگ می شود.‌ اگر این رنگ با المان و مبلمان طلایی و مشکی همراه باشد، پیچیدگی را به افراد منتقل کند.

سفید اگر با مبلمان زرد و مشکی همراه باشد، مدرن به نظر می رسد. البته نمی توان به تمام مفاهیم ترکیب های سفید و سایر رنگ ها اشاره کرد؛ زیرا بسیار گسترده است و در بسیاری دفاتر کار ما با یک کفپوش و دیوار سفید رنگ مواجه می شویم‌.

اگر می خواهید یک دفتر کار کلاسیک داشته باشید، می توانید رنگ سفید را در المان های مختلف مانند دیوار، مبلمان، وسایل تزئینی و … به وفور به کار ببرید.‌

اگر فضای اداری مدرن می خواهید ، از رنگ سفید روی دیوارها استفاده کنید و از دیگر رنگ ها مانند آبی، سبز، زرد و … برای دیگر عناصر استفاده کنید، برعکس این قضیه نیز صدق می کند.‌

·         مشکی

مشکی نیز در دسته رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری جا می گیرد، حس اقتدار را به بیننده منتقل می کند. مشکی به دفتر کار شما ظاهری مدرن، سخت گیرانه و مدرن می بخشد.

یک نکته را در انتخاب رنگ مشکی باید به کار ببرید، آن این است که، این رنگ باید در محیط های پر نور با نور طبیعی انتخاب شود، در غیر اینصورت محیط بسیار تاریک و سنگین می شود.

 

مشکی

·         خاکستری

رنگ خاکستری از رنگ های خنثی است و در سال های اخير استفاده از آن در دکوراسیون اداری و خانگی ترند شده و با استقبال خوبی روبرو شده است. خاکستری در طیف های مختلفی وجود دارد و به خوبی با سایر رنگ ها هماهنگ می شود و برای دفتر کاری با هر ماهیتی از پزشکی گرفته تا آی تی ایده آل است.

خاکستری را بهتر است، در دیوار و کف پوش به کار بگیرید و مبلمان را از رنگ های متناسب با آن مانند زرد، ابی، سفید و … انتخاب کنید. خاکستری بدون شک یک رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری است‌.

·         آبی

رنگ آبی از رنگ های آرام بخش است، که در بسیاری از فضاهای اداری که آرامش کارکنان و مشتریان اهمیت دارد مانند مراکز درمانی از این رنگ بهره گرفته می شود، در مراکزی که تمرکز کارکنان نیز اهمیت بالایی دارد، استفاده از رنگ آبی انتخابی معقولانه است.

رنگ آبی در طیف های مختلفی وجود دارد، که با توجه به ماهيت دفتر کار خود یک طیف رنگی را انتخاب کنید، اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید تا دفتر شما فضایی سرد به خود نگیرد.‌

·         زرد

رنگ زرد نیز به علت ویژگی های خاصی که به دفتر کار می بخشد، یک رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری است‌. این رنگ برای محیط های سرد و کم نور عالی است، همچنین برای دفاتری که خلاقیت سر لوحه کار آنهاست، نیز بسیار ایده ال می باشد. همانطور که در مورد سایر نیز صحبت کردیم، اگر زرد روی تمام دیوارها و اشیاء استفاده شود، به مرور چشم‌ها را خسته می‌کند و زیبایی خود را از دست می دهد، پس رنگ های متناسب با این رنگ را انتخاب کنید و به اندازه متناسب به کار بگیرید. رنگ زرد به خوبی با رنگ های سفید، سیاه، خاکستری و قهوه ای ترکیب می شود.

·         سبز

رنگ سبز یک رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری با توجه به هویت شرکت است. جنبه مثبت این رنگ این می باشد، که به تعادل محیط، کاهش احساسات، تسهیل استدلال صحیح و گسترش آگاهی و درک کمک می کند. از سوی دیگر، این رنگ نیز به بینندگان آرامش می دهد و می تواند باعث خواب آلودگی، خستگی یا تحریک پذیری شود!

توصیه کارشناسان دکومهر این است، که از رنگ سبز در حد اعتدال و هوشمندی استفاده کنید. اگر تجارت شما با سلامتی، طبیعت یا سرمایه گذاری مرتبط باشد، رنگ بسیار خوبی است.

 

     سبز

·        نارنجی

رنگ نارنجی یک رنگ پویا است، که به طور کلی در مشاغل مرتبط با خلاقیت و ارتباطات استفاده می شود. از آنجایی که این رنگ بسیار قوی و تند است، ترجیحا آن را فقط روی صندلی ها، اشیا تزئینی و برخی جزئیات دکوراسیون استفاده کنید.

·        قهوه ای

رنگ قهوه‌ای بی شک یک رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری است‌، که با تمام سبک ها، فعالیت ها و رنگ ها هماهنگ می شود. قهوه ای را می توان در طیف های مختلفی استفاده نمود، فقط در استفاده از آن زیاده روی نکنید، تا محیطی خسته کننده، به فضا نبخشد.

سخن پایانی

امیدواریم که در این مقاله از کارشناسان سایت دکومهر با رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای اداری آشنا شده باشید. فروشگاه انلاین دکومهر انواع تجهیزات اداری را در طیف رنگ های مختلف و زیبا متناسب با دکوراسیون شما با کیفیت بالا عرضه می کند. برای مشاهده محصولات اداری این فروشگاه به سایت دکومهر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *