مقالات

صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک

صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک

در هر دو مشاغل حضوری و دورکاری یکی از ارکان اساسی مورد استفاده ، صندلی می‌ باشد . یک کارمند در هر دو صورت دورکاری و حضوری ، روزانه تعداد ساعات زیادی از روز خود را ، بر روی صندلی می‌نشیند . به همین دلیل این صندلی باید بر طبق اصول آرگونومیک ساخته شده باشد . صندلی کارمندی باید بتواند از ایجاد خستگی بیش از اندازه درون جسم کارمند به علت عدم تحرک ، پیشگیری نماید . صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک این مزیت را ، به همراه دارد . در این مطلب به بررسی این نوع صندلی و ویژگی های آن خواهیم پرداخت .

بیشتر بخوانید: بهترین برند صندلی مدیریت

صندلی آرگونومیک کارمندی چیست ؟

 

یک صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک نوعی صندلی است که ، بر اساس ساختار و ویژگی‌ های فیزیکی بدن انسان ساخته و طراحی شده است . این نوع صندلی با قوس کمر انسان هماهنگ بوده و فرورفتگی‌ ها و برجستگی‌ های کمر انسان را ، به بهترین شکل ممکن پوشش می‌ دهد .

یک کارمند به طور روزانه حداقل ۸ ساعت از عمر خود را ، پشت صندلی کارمندی می‌ گذراند . به همین دلیل ، این صندلی باید علاوه بر ، مراقبت از سلامت جسم کارمند باید بتواند به افزایش بهره‌ وری و تمرکز وی کمک کند . کارمند با نشستن پشت صندلی اداری بایستی احساس راحتی مطلق نماید .

تمامی این موارد و انتظارات تنها توسط صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک امکان پذیر می شود . بنابراین ، خرید یک صندلی کارمندی و آرگانومیک اهمیت دادن به سلامت کارمندان خویش است .

 

ویژگی های یک صندلی کارمندی آرگونومیک چیست ؟

 

یک صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک باید دارای برخی ویژگی ها و خصوصیات خاصی باشد تا ، تواند سلامتی کارمندان را ، فراهم نماید . علاوه بر این ، یک صندلی کارمندی آرگونومیک می‌ تواند از ایجاد مشکلات اسکلتی و حرکتی در کارمندان جلوگیری کرده و همچنین ، از خستگی زودرس پیشگیری نماید .

صندلی آرگونومیک بایستی به بهترین شکل از سلامت کمر کارمند محافظت نماید . داشتن قوس متناسب با قوس کمر کارمند از ویژگی‌ های بسیار مهم یک صندلی آرگونومیک است . از دیگر ویژگی‌ های بسیار حائز اهمیت برای صندلی آرگونومیک ، داشتن پد پشتی برای محافظت از گردن است .

صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک ، دارای ویژگی توزیع وزن در کلیه نواحی و به طور یکسان است . به این ترتیب علاوه بر ، پشتیبانی از جسم کارمند احساس خستگی را ، تا حد ممکن کاهش می‌ دهد . همچنین ، از دیگر ویژگی‌ های این نوع صندلی ، کاهش فشارهای وارده در اثر نشستن‌ های طولانی مدت می‌ باشد .

دسته‌ های صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک ، از مهمترین قسمت های این صندلی به شمار می‌ روند . این دسته‌ ها باید بر اساس اصول استاندارد طراحی و نصب شوند . تنها در این صورت می باشد که ، کارمند در صورت احساس خستگی می‌ تواند مدتی از فشار وارد شده بر ساعد و مچ دست خود بکاهد .

این نوع صندلی با داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع می تواند به کاهش فشار بر زانوی کارمند کمک شایانی نماید . کارمند می‌ تواند به راحتی ارتفاع آن را ، متناسب با قد خود از سطح زمین تنظیم نماید . در این صورت هیچ گونه فشاری به زانو ، پاها ، کمر و ستون فقرات وارد نخواهد شد .

ویژگی های یک صندلی کارمندی آرگونومیک چیست ؟

 

اهمیت خرید یک صندلی کارمندی آرگونومیک چقدر است ؟

 

خرید یک صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک ، از اقدامات بسیار اساسی هر شرکت است دلیل این امر نیز ، بذل دقت و توجه به سلامت کارمندان آن شرکت می‌ باشد . یکی از اقدامات مهم برای افزایش راندمان کاری کارمندان و دقت به سلامت آنان ، افزایش سازگاری محیط کاری آنان است .

می‌توان گفت علم آرگونومیک علم افزایش سازگاری محیط کاری جهت افزایش سلامت کارمندان است . با صرف هزینه برای خرید صندلی کارمندی آرگونومیک ، باعث حفظ و نگهداری از سلامت کارمندان خواهید شد . نتیجه این امر ، یعنی حفظ سلامتی کارمندان ، خود به افزایش راندمان و بهره‌ وری کاری منجر می‌ شود .

از سوی دیگر کیفیت بسیار بالا و بی‌ نظیر صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک ، باعث دوام و ماندگاری بیش از اندازه این نوع صندلی می شود و این امر به نوبه خود باعث بهره‌ وری بیشتر از هزینه صرف شده هنگام خرید این نوع صندلی می گردد .

بیشتر بخوانید: خرید میز کارمندی

مزایای صندلی کارمندی آرگونومیک چیست ؟

 

بدون شک یک صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک از مزایای بی نظیر و بی شماری برخوردار است . اولین و مهم‌ ترین ویژگی این نوع صندلی کیفیت بی‌ نظیر مواد و متریال آن است . کیفیت مواد سازنده صندلی‌ های آرگونومیک باعث افزایش طول عمر آن ها می‌شود . برخی از مزایای این نوع صندلی به شرح زیر هستند ؛

 

  • اصلاح حالت نشستن : مزیت جالب و بی‌ نظیر صندلی کارمندی آرگونومیک ، اصلاح حالت نشستن کارمندان می‌ باشد . با نشستن بر روی این صندلی ، ناخود آگاه حالت قوس کمر و ستون فقرات فرد اصلاح خواهد شد .
  • پشتیبانی از کمر : صندلی کارمندی آرگونومیک ، با داشتن پشتی و نگهدارنده مخصوص از حالت کمر و ستون فقرات نگهداری کرده و از وارد شدن فشار و یا ضربه به آن ها جلوگیری می‌ کند .
  • پشتیبانی گردن : با استفاده از صندلی کارمندی آرگونومیک می‌ توان از وارد شدن فشار بیش از حد به گردن و مهره‌ های آن جلوگیری به عمل آورد . همچنین ، در حالت خستگی فرد می‌ تواند گردن خود را ، به این پشتی تکیه داده و برای دقایقی به کاهش خستگی و فشار گردن جلوگیری کند .
  • محافظت از پا : صندلی کارمندی تهیه شده بر اساس اصول آرگونومیک ، به دلیل ارتفاع مناسب و همچنین ، مکان قرار گرفتن پاها از پاها در مقابل خشکی و حالت نامناسب محافظت می‌ کند .
  • توزیع یکسان وزن : صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک وزن کارمند را ، به صورت یکسان و یک دست بر روی کل صندلی تقسیم می‌نماید . به این ترتیب ، از وارد شدن فشار به نواحی مختلف بدن کارمند جلوگیری به عمل می آورد .
  • پشتیبانی از ستون فقرات : ستون فقرات از مهم ترین بخش‌ های بدن کارمند است . این قسمت در اثر نشستن نامناسب و غیر اصولی بیشترین فشار را ، تحمل می‌ کند . با استفاده از صندلی کارمندی آرگونومیک فشار وارد شده بر ستون فقرات و مهره‌ های کمر تا حد زیادی کاهش می‌ یابد .
  • افزایش تمرکز : یک صندلی کارمندی آرگونومیک ، با کاهش میزان خستگی کارمند می‌ تواند به افزایش تمرکز و توجه وی کمک شایانی کند . این مزیت صندلی برای ساعات طولانی اثرگذار است .

مزایای صندلی کارمندی آرگونومیک چیست ؟

 

کلام پایانی

 

صندلی کارمندی با طراحی آرگونومیک یک صندلی فوق العاده استاندارد و ایده آل جهت استفاده روزانه کارمندان به شمار می‌ رود . روزانه بیش از ۸ ساعت از عمر خود را ، صرف کار و نشستن پشت میز می کنند . به همین دلیل ممکن است روزانه فشار بسیار زیادی بر نواحی مختلف بدن کارمندان وارد شود .

با خرید یک صندلی اداری آرگونومیک از مجموعه دکومهر می توانید سلامت کارمندان خود را ، تضمین نمائید . دکومهر برند برتر و مطرح در زمینه طراحی مبلمان اداری است . جهت مشاهده کاتالوگ محصولات و اطلاع از قیمت مس توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایید .

 بیشتر بخوانید: راهنمایی برای خرید صندلی اداری استاندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *