مقالات

ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری

ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری

چرا ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری اهمیت دارد ! در واقع اصول مربوط به طراحی چیدمان فضاهای اداری بنابر ضوابط روانشناسی و زیباشناسی عرضه گردیده اند . در این مبانی به جزئی ترین جزئیات توجه گردیده و اثرات برجای مانده از هریک عناصر در فضای کاری بر روحیه کارمندان موردنظر بوده است .

ما در این قسمت به مهم ترین اصول مربوط به تزئین یک اتاق اداری می پردازیم . پس شما می توانید ، برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با ما در ادامه این مطلب از دکومهر همراه بشوید .

در انتخاب رنگِ اتاق اداری نهایت دقّت عمل را داشته باشید !

یکی از ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری در انتخاب رنگ خلاصه می شود . به عبارتی رنگ ها در وجودِ ما احساسات و عواطف گوناگونی رقم می زنند ! پس ما نمی توانیم ، به صورت شخصی رنگِ بخش های گوناگون یک مرکز اداری را انتخاب کنیم .

در مجموع برای نهادهای اداری باید رنگ هایی را انتخاب کنید ، که آرامش و امنیت را در وجود همه رقم بزند . چرا که رنگ هایی جیغ و بسیار شاد در طولانی مدّت موجب پریشانی ما خواهد شد . رنگ تیره و تار هم در طولانی مدّت موجب بروز افسردگی در وجود ما می شود .

علاوه بر این ها در ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری باید به نور و روشنایی حاکم بر محیط همچنین بزرگ یا کوچک بودن فضا توجه ویژه ای داشته باشید . فضاهای اداری نقلی با نوری کم به دیوار همراه با سقف هایی روشن نیاز دارد .

شما می توانید ، برای قسمت های گوناگون یک مرکز اداری رنگ هایی متنوع انتخاب کنید . پس این به سلیقه شما بستگی دارد !

 

در انتخاب رنگِ اتاق اداری نهایت دقّت عمل را داشته باشید !

نور پردازی هم یکی از مهم ترین ارکان است !

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد ، نور پردازی است . یکی از ضوابط بسیار مهم در این زمینه ، در کنار هم دیگر قرار دادن نورهای طبیعی و مصنوعی می باشد . یکی از حائز اهمیت ترین ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری این است ، که در صورت تابش مستقیم نور خورشید به درون اتاق از پرده هایی ضخیم برای پنجره ها استفاده کنید .

پس در این هنگام شما باید ، نور طبیعی و غیر طبیعی را در کناره ی یک دیگر مورد استفاده قرار بدهید . این گونه بهترین ها برای اتاق اداری شما رقم خواهد خورد .

بیشتر بخوانید: ضوابط و استاندارد های فضای اداری

دیزاین اتاق اداری با توجه به فعالیت کارمندان

با کوتاه نگاهی بر ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری شما به اهمیت نقش دیزاین این اتاق ها با توجه به فعالیت کارمندان خواهید برد . اگر که در اداره شما کارمندان به صورت انفرادی کارها را انجام می دهند ، چیدمان را به صورت جداگانه انجام بدهید .

به عبارتی شما می توانید ، با پارتیشن بندی داخلی به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنید . این گونه کارمندان با تمرکز بیشتری در محیط اداری به فعالیت های خود ادامه می دهند .

دیزاین اتاق اداری با توجه به فعالیت کارمندان

رعایت نظم و ترتیب در دکوراسیون اتاق های اداری

در واقع نظم و نظام در اتاق های اداری اهمیت شایانی داشته و اگر که شما به یک اتاق مرتب و تمیز نگاه اندازید ، انگیزه ای دو چندان پیدا خواهید کرد . جایگذاری میز و صندلی و پرچم اداری یا … بدون رعایت ضوابطی خاص ، وجودِ وسیله اضافی برروی میز یا … به شدّت برروی دیدگاه مراجعه کنندگان اثر می گذارد .

علاوه بر این ها در توجه به ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری به این نکته توجه داشته باشید ، که در اتاق نامرتب ذهن شما آشفته بوده و نمی توانید ، به خوبی تمرکز کنید . این نکته را هم متذکر می شویم ، که باید نظم در تمام بخش های محیط اداری رعایت بشود .

بیشتر بخوانید: قیمت میز مدیریتی

در تزئین و چیدمان اتاق های اداری ، نگرشی بلند مدّت داشته باشید !

بهتر است ، نگرشی بلند مدّت داشته باشید . این موضوع مخصوصاً در ارتباط با اداره جاتی صدق می کند ، که از پارتیشن بندی استفاده می کنند . این مسئله را هم در نظر بگیرید ، که اتاق های اداری نیاز به سالن همایش ، جلسات ، گردهمایی و آبدارخانه یا … دارند . پس به تمامی جوانب در این راستا توجه داشته باشید .

از گل و گیاهان در جاهایی مناسب استفاده کنید !

یکی از مهم ترین اصول در ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری استفاده از گل و گیاهان در جای جای اتاق اداری است . بنابراین شما می توانید ، با توجه به نور طبیعی و مصنوعی حاکم بر اتاق اداری ، از گیاهان زیبا یا گل هایی چَشم نواز بهره گیرید !

در انتخاب مبلمان و میز اداری نهایت دقّت عمل را به خرج بدهید !

یکی از پُررنگ ترین موارد در چیدمان اتاق اداری ، توجه به مبلمان و میزهای اداری است . مدل مبلمان ، رنگ و جنس آن ها ، و … باید مورد توجه قرار بگیرد ! بهتر است ، در انتخاب مبلمان محیط اداری انواع رسمی را تهیه کنید .

زیرا محیط اداری یک فضای رسمی بوده و باید مبلمان‌ با روکش چرم در این محیط قرار بگیرد .

در انتخاب مبلمان و میز اداری نهایت دقّت عمل را به خرج بدهید !

کف محیط اداری و دیوارهای آن

در اتاق های خود از کف پوش و دیوار پوش استفاده کنید . پس متریال مناسب را انتخاب کرده و در انتخاب کف پوش به مقاوم بودن آن در برابر صوت ، رطوبت ، حرارت و … توجه داشته باشید . با در نظر گرفتن این ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری بهترین ها را برای محیط کاری خود رقم خواهید زد .

کف پوش هایی را انتخاب نمایید ، که قابلیت شست و شوی داشته همچنین از اتلاف انرژی پیش گیری نمایید .

بیشتر بخوانید: خرید میز کارشناسی

سخن آخر

بنابراین در ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری می توانیم ، به مواردی چون ؛ انتخاب رنگ مناسب ، نورپردازی دقیق ، رعایت نظم و ترتیب ، و … اشاره نماییم . این گونه شما می توانید ، یک محیط اداری زیبا و متناسب با نیاز خود خلق نمایید .

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده از جانب ما مفید و مؤثر بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *