مقالات

طراحی اتاق کار در منزل

طراحی اتاق کار در منزل

این روزها افراد مایل هستند، کارهای خود را به صورت دورکاری و در خانه انجام دهند. چرا که با کار در منزل شما از ترافیک های سَرسام آور شهر نجات پیدا می کنید. از سویی با شروع فصل پاییز بیماری هایی چون؛ سرماخوردگی گریبان گیر ما می شود. پس طراحی اتاق کار در منزل می تواند، شما را در آغازِ فصلی جدید از سالِ کاری همراهی کند.

البته شما باید درون خانه خود فضایی کافی و دنج برای ایجادِ اتاق کار داشته باشید. برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه می توانید، در ادامه متن با ما همراه باشید.

انتخاب یک اتاق مناسب

ممکن است، تعداد اتاق های خانه شما چندتا باشد. حال امکانِ تبدیل یکی از اتاق ها را به اتاق کار داشته باشید. در چنین شرایطی واقعاً که شما خوش اقبال هستید. اگر که شما چنین امکانی ندارید، باید برای طراحی اتاق کار در منزل گوشه ای ساکت از خانه خود را برای این کار مشخص بنمایید.

نگران نباشید، تنها به کنج و گوشه های بدون استفاده خانه خود توجه کنید. تنها کافیست در خانه خود چَشمی بچرخانید. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، که باید اتاق کار ساکت و زیبا باشد. این چنین شما رغبتی دوچندان برای انجام کارها پیدا کرده و از سویی در طولِ انجام کارها تمرکز بالایی خواهید داشت.

پس نخستین گام در طراحی اتاق کار در منزل انتخاب یک فضای مناسب است. شما باید فضایی را برای انجام کارهای خود انتخاب نمایید، که از هرج و مرج بسیار دور باشد. وجودِ روشنایی مناسب هم اتاق شما را دلبازتر خواهد کرد. پس حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

انتخاب یک اتاق مناسب

انتخاب یک فضای چندکاربری برای اتاق کار

ممکن است، که شما یک فضای اختصاصی برای تبدیل به اتاق کار نداشته باشید. در چنین شرایطی باید از عناصر جداکننده استفاده کنید. شما می توانید، برای تعیین محدوده اتاق کار خود از لوازم گوناگونی استفاده بنمایید. در این میانه ها به لوازم دکوراتیو توجه ویژه ای کنید! چرا که با استفاده از این اکسسوری ها علاوه بر طراحی اتاق کار در منزل می توانید، زیبایی را به فضای پیرامون خود هدیه کنید.

ما در این زمینه به یکی از مهم ترین عناصر که قابل استفاده از جانب شماست، اشاره می‌ کنیم. شما می توانید، برای جداسازی دو محیط از یکدیگر قفسه کتاب بخرید. حتی یک کتابخانه کوچک هم گزینه بسیار ایده آلی است! با وجودِ کتابخانه یا قفسه کتاب امکانِ قرار دادنِ تمامی اسناد و مدارک درون آن ها وجود دارد. از سویی فضای پيرامون شما زیباتر از پیش می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه از کاهش نور با پارتیشن فضای اداری جلوگیری کنیم؟

استفاده از مبلمان در محیط کاری

قطعاً شما هم می دانید، که برای طراحی اتاق کار در منزل وجودِ مبلمان یکی از الزامات است. شما باید با توجه به حیطه کاری خود، راحت ترین مبلمان را انتخاب بنمایید. مثلاً صندلی که برای قرار دادن در پشت میز مناسب است، با انواعِ مناسبِ میهمانان متفاوت می باشد.

استفاده از مبلمان در محیط کاری

اکسسوری هایی زیبا برای اتاق کار

پیش از خرید اکسسوری ها حتماً و حتماً به نوع و سبک طراحی اتاق کار در منزل توجه داشته باشید. این وسایل زینتی و تزئینی در زیباسازی فضای کاری شما اهمیت شایانی دارد. برای برقراری آرامش و آسایش در فضای کاری خود در انتخاب و خرید اکسسوری ها دقّت کنید. در واقع آن ها نباید بیش از اندازه درون چنین محیط هایی خودنمایی کنند.

شما باید در فضای کاری خود آرامش داشته باشید، نه آنکه با نگاه انداختن به اکسسوری ها تمرکز خود را از دست بدهید. شما باید در آراستن محیط پیرامون خود خلاق و ایده پرداز باشید! مثلاً وجودِ یک تخته سیاه کوچک در برخورداری از برنامه روزانه منظم به شما کمک می کند.

نقش نور در اتاق کار

اگر که شما می خواهید، از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار باشید، به وجودِ نور کافی برای طراحی اتاق کار در منزل توجه کنید. یکی از مهم ترین نکات استفاده از نور طبیعی در طول روز است. سعی کنید، از پرده هایی مناسب در چنین فضاهایی استفاده بنمایید. چرا که وجودِ پرده به شما امکان می دهد، میزانِ نورِ دلخواه خود را کنترل کنید.

روشنایی که در طول شب استفاده می کنید، نباید به چشمان زیبای شما آسیب رساند. مثلاً چراغ مطالعه های استاندارد را برای بهره گیری در چنین فضاهایی تهیه کنید.

گیاهان، زیباترین قسمت داستان

نگهداری از گیاهان نیازمند توجه به نور کافی است. پس قبل از خرید گیاهان آپارتمانی باید به مقدار نوری که درون اتاق جریان دارد، توجه کنید. با وجودِ گیاهان برای طراحی اتاق کار در منزل شما از انجام کارهایی طولانی مدّت خسته نخواهید شد. از سویی گیاهان تصفیه کننده هوا بوده و می توانند، به تنفس بهتر و باکیفیت تر هوا کمک کنند.

پس اگر که دوست دارید، بعد از انجام کارها همچنان بانشاط و سرحال باشید، به خرید گیاهان آپارتمانی توجه کنید.

چیدمان وسایل درون اتاق کار

شما باید برای طراحی اتاق کار در منزل به وجودِ نظم و ترتیب اهمیت شایانی بدهید. چرا که با وجودِ نظم کیفیت کار شما هم افزایش پیدا می کند. از سویی چنانچه که تمامی وسایل در جای اصلی خود باشد، در کوتاه ترین زمان ممکن به آن ها دسترسی خواهید داشت. در صورت منظم بودنِ اطراف شما مغز به صورت ناخواسته تمرکز بیشتری برروی انجام کارها پیدا می کند.

عناصر تشکیل دهنده اتاق کار در خانه

ما در این قسمت از مطلب خود مهم ترین عناصر تشکیل دهنده اتاق کار را بررسی خواهیم کرد. لطفاً با ما در ادامه این متن از دکومهر همراه باشید!

·         میز کار

در انتخاب میز کار برای طراحی اتاق کار در منزل دقّت عمل بسیاری داشته باشید. این وسیله زمانی که درون خانه مورد استفاده قرار می گیرد، با انواع موجود درون محل کار تفاوت هایی دارد. ابعاد، سبکِ طراحی و رنگ آن باید با توجه به دیگر وسیله موجود درون اتاق انتخاب شود. نکته جالب توجه این که میز خریداری شده از جانبِ شما می تواند، تنها برای انجام کارهای اداری نباشد! در واقع امکان خرید میز چندمنظوره برایتان وجود دارد.

شما می توانید، حتی از چنین میزهایی برای تماشای فیلم مورد علاقه خود استفاده کنید! یا کمی کتاب مطالعه کرده و روز خود را به پایان برسانید. پیشنهاد ما برای انتخاب رنگ میز، رنگ هایی شاد و در عین حال آرامش بخش است. مثلاً رنگ هایی روشن چون؛ کرمی می تواند، یکی از بهترین انتخاب ها باشد. به سمت خرید میزهای بسیار رسمی نروید!

چرا که این گونه طراحی اتاق کار در منزل حال و هوای یک محیط اداری را به شما القاء خواهد کرد. در انتخاب اندازه میز باید به اندازه فضای کاری خود توجه داشته باشید. چرا که میز بسیار بزرگ محیط بسیاری از اتاق شما را به خود اختصاص می دهد.

·         قفسه

اگر که شما می خواهید، از اسناد و مدارک موجود محافظت کنید، به دیوار نگاه اندازید. شما با قفسه بندی برروی دیوار می توانید، تمامی پوشه ها را درون آن جای بدهید. با نصب چنین قفسه هایی در دور و اطراف میز کاری فضای پيرامون خود را بهینه خواهید کرد.

   قفسه

·         دیگر لوازم جانبی

اوّلین گام برای شما مشخص کردنِ وسایل مورد نیاز برای طراحی اتاق کار در منزل است. مثلاً امکان دارد، شما برای کار درون خانه به دستگاه پرینتر، کپی، و… نیازمند باشید. نکته جالب توجه این که شما می توانید، به جای خرید این دستگاه ها به صورت تک تک یک دستگاه چندکاره تهیه بنمایید. این چنین هم دستگاه مورد نیاز خود را خواهید داشت و هم در اشغال فضای پیرامون صرفه جویی می کنید. مطمئن باشید!

پیشنهاد ما به شما استفاده از دستگاه های بیسیم است. این گونه سیم دستگاه ها در یک دیگر پیچ نخورده و خراب نمی شود.

سخن آخر

طراحی اتاق کار در منزل برای تمامی کسانی که نیازمند فضایی برای انجام پروژه های خود می باشد، الزامیست. وجودِ یک فضای جمع و جور و آرام به شما امکان می دهد، تا از انجام کارهای خود لذّت ببرید. ما در طول این نوشتار از خود به مهم ترین نکات برای طراحی چنین فضایی پرداختیم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این نوشتار از دکومهر برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *