مقالات

طراحی مناسب برای قفسه های بایگانی

طراحی مناسب برای قفسه های بایگانی

طراحی مناسب برای قفسه های بایگانی

اگر به قسمت بایگانی شرکت ‌ها و سازمان‌ های مختلف مراجعه کرده باشید، قطعاً متوجه انبوهی از اسناد خواهید شد. این اسناد باید به خوبی نگهداری شوند، به همین خاطر قفسه‌ های بایگانی برای گردآوری آن ها طراحی شده‌ اند. قفسه های بایگانی به افراد کمک می ‌کنند تا به اسناد ها دسترسی آسانی داشته باشند و مراقبت ویژه‌ ای از آن ها نمایند.

توجه داشته باشید قفسه ‌های بایگانی در مدل‌ های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا هستند. اگر می‌ خواهید با طراحی مناسب برای قفسه‌ های بایگانی به خوبی آشنا شوید، به شما توصیه می ‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسی تان قرار دهید.

انواع طراحی قفسه های بایگانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله طراحی مناسب برای قفسه‌ های بایگانی متوجه شده اید، قفسه های بایگانی در مدل‌ های مختلفی طراحی و تولید می ‌شود. از مهم‌ ترین آن ها می ‌توان به قفسه ‌های بایگانی ثابت و قفسه ‌های بایگانی متحرک اشاره کرد که در ادامه آن ها را به طور کامل برای تان شرح خواهیم داد:

 

 

  • قفسه های بایگانی ثابت

یکی از ساده ‌ترین و ابتدایی‌ ترین قفسه‌ های بایگانی، قفسه‌ های بایگانی ثابت نام دارند که آن ها را با عناوین دیگری همچون قفسه بایگانی کتابخانه‌ ای نیز یاد می کنند. همانطور که از اسم این محصول مشخص است، قفسه ‌های بایگانی ثابت را به هیچ وجه نمی ‌توان حرکت داد و به همین خاطر در فضا های باز از این محصول بیشتر از فضا های بسته استفاده می ‌شود.

یکی از مزایایی که باعث می‌ شود افراد به خرید قفسه های بایگانی ثابت بپردازند، دسترسی بسیار آسان به اسناد در این قفسه ‌ها است. چرا که نیاز به صرف نیروی مکانیکی یا برقی در این محصول نخواهد بود. از دیگر ویژگی‌ های این محصول می ‌توان به قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن اشاره کرد.

افراد می‌ توانند با کم ترین بودجه یک قفسه بایگانی ثابت و با کیفیت را خریداری کرده و از آن در طی سالیان متوالی استفاده نمایند، چرا که این محصول نیاز به تعمیرات نخواهد داشت و عمر طولانی مدت دارد. در طراحی مناسب برای قفسه‌های بایگانی ثابت از اندازه رنگ و جنس مناسب استفاده می شود.

البته توجه داشته باشید اندازه قفسه ‌های بایگانی ثابت متغیر هستند و شما با توجه بودجه خود و همچنین فضای پیرامون می ‌بایست یک اندازه مناسب برای قفسه در نظر گرفته و به سفارش آن بپردازید.

  • قفسه های بایگانی متحرک

در ادامه مبحث طراحی مناسب برای قفسه‌ های بایگانی باید بگوییم، که از دیگر قفسه‌ های بایگانی که در سطح بازار و فروشگاه‌ ها موجود هستند، می‌ توان به قفسه بایگانی متحرک اشاره کرد که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. این محصول به دلیل متحرک بودن نیازی به جای زیادی نخواهد داشت و در کم ترین فضا می‌ توان آن را قرار داد.

قفسه‌ های بایگانی متحرک ماژولار می‌ باشند که با استفاده از این قابلیت می‌ توان قطعات محصول را کم و زیاد کرد. مشتری ‌های محترم هر زمان که بخواهند می ‌توانند به راحتی قفسه بایگانی متحرک را جمع کرده و آن را به محل دیگری انتقال دهند. همچنین قفسه های این محصول از قفل های امنیتی برخوردار است. شما می‌ توانید با خیال راحت اسناد خود را در آن نگهداری نمایید.

قبل از این که بخواهید به خرید قفسه‌ های بایگانی متحرک بپردازید، باید بدانید که این محصول در سه طرح ریلی مکانیکی، ریلی هوشمند و ریلی برقی موجود است که هر یک از آن ها مشخصات مخصوص به خود را دارند. برای آگاهی بیشتر از طراحی مناسب برای قفسه‌ های بایگانی متحرک به شما توصیه می‌ کنیم با ما در ادامه مطلب همراه بمانید.

قفسه های بایگانی متحرک

  1. قفسه بایگانی ریلی مکانیکی

در طراحی مناسب برای قفسه‌ های بایگانی متحرک از نوع ریلی مکانیکی باید ریل‌هایی بر زیر محصول قرار گرفته و به یکدیگر متصل شوند. در این صورت هنگامی که اهرم‌ های دایره ‌ای شکل را می چرخانید، قفسه بر روی ریل شروع به حرکت می‌ کند و در نهایت می توانید به قفسه مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. یکی از نکاتی که باید در ارتباط با قفسه بایگانی ریلی مکانیکی بدانید، طول عمر این محصول است.

قفسه های بایگانی ریلی مکانیکی طول عمر نسبتاً بالایی داشته و می ‌توانید بدون نگرانی از بابت دزدیده شدن و از بین رفتن اسنادتان، آن ها را در این قفسه‌ ها نگهداری کنید. چرا که در قفسه بایگانی ریلی مکانیکی کلید های فیزیکی وجود دارند که امکان قفل شدن را به قفسه ها می‌ دهند. از این رو باید به طراحی مناسب برای قفسه‌ های بایگانی توجه داشت.

  • قفسه های بایگانی ریلی برقی

قفسه‌ های بایگانی ریلی برقی نیاز به طراحی مناسبی دارند تا کاربر بتواند به راحتی آن را مورد استفاده خود قرار دهد. کمی قبل توضیح دادیم که قفسه‌ های ریلی مکانیکی نیاز به نیروی مکانیکی برای دسترسی به قفسه‌ ها دارند. اما در قفسه‌ های بایگانی ریلی برقی طراحی به گونه ای می باشد که موتور برقی در این محصول استفاده شده است و دیگر نیازی به استفاده از نیروی مکانیکی دست نخواهد بود.

اگر طراحی مناسب برای قفسه های بایگانی ریلی برقی انجام شده باشد، کاربر می‌ تواند با فشردن یک دکمه که بر روی قفسه‌ ها وجود دارد، به اسناد خود دسترسی پیدا کند. به طور کلی می ‌توان گفت قفسه‌ های بایگانی ریلی برقی نسبت به قفسه‌ های بایگانی ریلی مکانیکی دسترسی آسان تری دارند. اما ممکن است پس از مدتی استفاده نیاز به تعمیرات داشته باشند و هزینه‌ هایی را از این بابت برای شما وجود آورند.

  • قفسه های بایگانی هوشمند

حال که با طراحی مناسب برای قفسه ‌های بایگانی ریلی مکانیکی و ریلی برقی آشنا شده اید، باید از طراحی قفسه ‌های بایگانی هوشمند نیز آگاه گردید. در قفسه‌ های بایگانی هوشمند تمامی تجهیزات قفسه بایگانی ریلی برقی وجود دارد، با این تفاوت که بر روی این قفس هوشمند سازی انجام شده است و افراد می‌ توانند به رمزگذاری دیجیتال در آن بپردازند و حتی آن را از راه دور کنترل کنند.

باید توجه داشته باشید قفسه ‌های بایگانی هوشمند قیمت بسیار بالاتری را نسبت به دیگر قفسه‌ های ذکر شده دارند. طراحی مناسب برای قفسه ‌های بایگانی هوشمند به گونه ‌ای است که اسناد بیش ترین امنیت را در این قفسه ها دارند. یکی از مزایای این محصول امکان ثبت مشخصات اسناد موجود در قفسه، بر روی کامپیوتر است. در این صورت فرد هر زمان که بخواهد می تواند مشخصات سند دلخواه خود را وارد کرده و به آن دسترسی داشته باشد.

 

قفسه های بایگانی هوشمند

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده اید، طراحی هر یک از قفسه‌ های بایگانی متفاوت بوده و باید توسط طراحان ماهر در این زمینه انجام گردد. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با طراحی مناسب برای قفسه های بایگانی مختلف آشنا کنیم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل به خرید محصول دلخواه تان از مجموعه دکومهر بپردازید. مجموعه ما انواع قفسه های بایگانی را به فروش می رساند که افراد می ‌توانند با توجه به بودجه و سلیقه خود یک محصول مناسب و با کیفیت را انتخاب و در نهایت خریداری کنند.

امیدوارم اطلاعات درج شده در مقاله طراحی مناسب برای قفسه‌ های بایگانی برایتان مفید واقع شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *