مقالات

طراحی میز کار گروهی

طراحی میز کار گروهی

طراحی میز کار گروهی جزو حیطه‌ای از طراحی دکوراسیون اداری به شمار می‌رود و می‌تواند در بالا بردن راندمان کاری کارکنان نقش بسزایی داشته باشد . در این مطلب در نظر داریم به بررسی نکات و اصول طراحی این نوع میز بپردازیم . تا انتهای مطلب همراه ما باشید .

امروزه صنعت دکوراسیون به خصوص در حیطه مبلمان اداری پیشرفت چشمگیری کرده است . طراحی مبلمان و میزهای اداری از این جهت حائز اهمیت است که ، می‌تواند موجب بالا رفتن بهره‌وری کاری شود . به همین دلیل است ، اغلب به طراحی دکوراسیون اداری توجه زیادی می‌شود .

ویژگی‌های خاص یک میز گروه کار چیست ؟

در بین ست مبلمان اداری ، میز کار گروهی در شرکت‌های بزرگ جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است . ویژگی خاص و طراحی میز کار گروهی به گونه‌ای می‌باشد که ، تعامل و ارتباط بین همکاران یک ارگان را ، به بیشترین سطح ممکن می‌رساند .

این خود یک مزیت کاربردی برای این نوع میزها به شمار می‌رود . برای این که ، یک میز کار گروهی اصولی داشته باشیم نیاز است تا ، برخی نکات در طراحی این نوع میزها مد نظر گرفته شود . ظرافت میز کار گروهی جزو نکات مهم در طراحی میز است و می‌تواند در زیبایی میز کار گروهی موثر باشد .

بهتر است که ، درون میز کار گروهی شیارهای پرزگیری جایگذاری شود . به این شکل کارمندان برای سازماندهی و مرتب کردن کابل‌های برق به مشکل نخورند . ضمن این که ، محیط اطراف کاری آن‌ها مرتب و خالی از انرژی منفی و شلوغی گردد .

طراحی میز کار گروهی باید به گونه‌ای باشد که ، کارمندان بتوانند نهایت استفاده از فضا را در آن ببرند . علاوه بر این ، وسایل مشترک مانند پرینتر ، اسکنر ، تلفن و غیره نیز در دسترس همگی کارمندان آن میز باشند . به این ترتیب ، راندمان کاری آن گروه و سرعت پیشرفت کار بیشتر می‌گردد .

ویژگی‌های خاص یک میز گروه کار چیست ؟

نکات مهم در طراحی میز کار گروهی کدامند ؟

در طراحی میز کار گروهی باید چندین نکته مد نظر قرار گیرد که ، از این میان به بیان چند مورد ضروری می‌پردازیم . ضمن این که ، رعایت اصول طراحی ، خلاقیت و به کار گیری استانداردها از مهم‌ترین اقدامات طراحی این نوع میزها به شمار می‌رود ؛

 

  • چه تعداد افرادی از این میز استفاده خواهند کرد ؟
  • چه مقدار وسایل الکترونیکی ، رایانه و غیره بر روی آن قرار خواهند گرفت ؟
  • آیا بایگانی مدارک و اسناد درون خود میز صورت می‌گیرد یا خیر ؟

 

از دیگر نکات مهم در طراحی میز کار گروهی رعایت ابعاد متناسب است . ابعاد هر میز به تعداد افرادی که ، از آن استفاده می‌کنند بستگی دارد . به طور کلی میزهای کار دو نفره و چهار نفره رواج بیشتری نسبت به سایر میزها دارند . رواج این نوع میزها به دلیل افزایش روحیه همکاری و تیم ورکی در بین کارکنان می‌باشد .

راه مناسب برای افزایش بهره وری از فضای کوچک و محدود چیست ؟

در طراحی میز کار گروهی محدودیت فضا نیز در نظر گرفته می‌شود . به همین دلیل استفاده از میز کار گروهی یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش بهره وری از فضاهای کوچک به شمار می‌رود . در صورتی که ، در شرکت فضای کمی دارید بهترین راهکار شما برای استفاده بهینه از فضا به کار گرفتن میز کار گروهی است .

با به کار گیری این نوع میز شما به راحتی می‌توانید کلیه تجهیزات خود را ، بر روی این میز جایگذاری نمایید . در واقع با استفاده از میز کار گروهی به راحتی می‌توانید یک فضای ایده آل و سازمان یافته را ، در اختیار کارمندان خود قرار داده و تمرکز را ، به آن‌ها هدیه نمایید .

از سوی دیگر ، برخی از میزهای کار گروهی دارای دیوایدر می‌باشند . با استفاده از این نوع میزها شما می‌توانید بدون نیاز به پارتیشن بندی ، فضا را جدا سازی نمایید . همین امر باعث صرفه جویی در هزینه‌های شرکت و کنترل بهتر بودجه شما می‌گردد .

تا اینجای مطلب به بیان برخی از نکات و اصول طراحی میز کار گروهی پرداختیم . در قسمت‌ بعدی برخی از مزیت‌های استفاده از این نوع میز را ، برای شما بیان خواهیم کرد . با ما تا انتهای مطلب همراه باشید .

 

مزایای استفاده از میز کار گروهی چیست ؟

طراحی میز کار گروهی باید به گونه‌ای باشد که ، مزیت‌های متعددی برای کارکنان داشته باشد . میز کار گروهی اگر هوشمندانه و متناسب با نوع کار انتخاب می‌شود دارای مزایای مطلوبی خواهد بود . از جمله مزیت‌های استفاده از این نوع میز می‌توان به موارد بعدی اشاره کرد ؛

 

  • افزایش راندمان کاری : با استفاده از میز کار گروهی روحیه فعالیت تیمی و اصطلاحا تیم ورک در بین کارکنان رواج پیدا می‌کند . در این صورت میکس ایده‌های متنوع ، افزایش رقابت سالم به افزایش راندمان کاری منجر می‌شود .
  • افزایش کنترل و نظارت بر کارمندان : با استفاده از میز کار گروهی مدیران راحت‌تر می‌توانند عملکرد کارمندان را کنترل نموده و بر مسائل روزمره کاری احاطه کامل داشته باشند .
  • بهره مندی از تجهیزات مشترک : در طراحی میز کار می‌توان محل استقرار وسایلی مانند اسکنر ، پرینتر و سایر وسایل را به طور مشترک در نظر گرفت . به این ترتیب می‌توان در هزینه‌های یک شرکت صرفه جویی زیادی نمود .

سایر نکات مهم در طراحی میز کار گروهی

در طراحی میز کار گروهی علاوه بر دقت به طرح باید به ظرافت در طراحی نیز توجه نمود . داشتن یک میز کار گروهی ساده و شیک در عین حال ظریف و بادوام می‌تواند علاوه بر افزایش راندمان کاری موجب جذب مشتری نیز شود . از دیگر نکات مهم طراحی این میز متریال آن است .

برای ساخت میز کار گروهی استفاده از متریال مصرفی مرغوب باعث افزایش کیفیت این نوع میز می‌شود . کیفیت برای این محصول بسیار مهم می‌باشد . این نوع میزها ممکن است فشار زیاد وسایل و تجهیزات را تحمل کنند به همین دلیل باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند .

داشتن قیمت مناسب از نقاط قوت دیگر میز کار گروهی به شمار می‌رود . هر چند که ، میز کار گروهی می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه‌های شرکت شود اما خود باید از قیمت مناسب نیز برخودار باشد . به کار گرفتن یراق‌ آلات و سایر وسایل و اتصالات بر روی قیمت میز کار گروهی تاثیر می‌گذارد .

کلام پایانی

در این مطلب برخی نکات مهم طراحی میز کار گروهی را ، برای شما بیان نمودیم . میز کار گروهی در قالب میزهای دو نفره ، چهار نفره و حتی بیشتر طراحی می‌شود . در طراحی این نوع میز رنگبندی ، میزان فضا و محیط اداری نیز مد نظر گرفته می‌شود . مجموعه دکومهر یکی از طراحان مطرح در زمینه مبلمان اداری می‌باشد .

با مراجعه به وبسایت این مجموعه به راحتی می‌توانید کاتالوگ محصولات این شرکت را ، به همراه مشخصات مورد نیاز مطالعه نمایید . در صورت نیاز به مشاوره نیز با کارشناسان این مجموعه در اتصال باشید . کارشناسان دکومهر در اسرع وقت به شما مراجعه و مشاوره‌های‌ لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند .

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون دفترکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *