مقالات

علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری

علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری

صندلی ها یکی از اساسی‌ ترین و مهم‌ ترین وسایل هر اداره و شرکت به شمار می‌ روند . صندلی اداری بایستی بر اساس اصول استاندارد و آرگونومیک طراحی و ساخته شده باشد . تنها در این صورت است که ، کارمند می‌ تواند به راحتی بر روی آن نشسته و از آسیب وارد شدن به ستون فقرات کارمند پیشگیری نماید . گاهی اوقات کارمند و یا فرد شاهد لق زدن و شل بودن جک صندلی می‌ باشد . راه حل چیست ؟ در این مطلب در نظر داریم تا ، علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری را ، بررسی و به ارائه راه حل های برای این مشکل بپردازیم .

استراکچر و مکانیزم صندلی اداری چگونه است ؟

به منظور اطلاع از علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری ، در ابتدا به بیان و شرح ساختار و استراکچر صندلی های اداری خواهیم پرداخت . در قسمت تحتانی صندلی های اداری ، از یک اهرم و سیلندر استفاده شده است . این اهرم و سیلندر اجزای اساسی حرکت صندلی به شمار می روند .

این گونه صندلی ها ، با استفاده از متد پنوماتیک حرکت رو به بالا و پایین دارند . در واقع ، درون سیلندر نوعی گاز قرار دارد که ، این گاز متراکم شده می باشد . این گاز با استفاده از دو محرک اهرم و فشار وزن فرد ، باعث تنظیم ارتفاع صندلی می گردد .

نوعی وسیله به نام پیستون درون صندلی نصب شده است . این پیستون به وسیله نیروی گاز متراکم شده درون سیلندر ، در جهت بالا و پایین حرکت کرده و باعث بالا و پایین رفتن صندلی می شود . با اطلاع از این روند ، می توان تا ، حدودی به علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری پی برد .

استراکچر و مکانیزم صندلی اداری چگونه است ؟

 

بیشتر بخوانید: خرید صندلی کارمندی

دلیل لق زدن صندلی اداری چیست ؟

پس از پی بردن و آشنایی با ساختار صندلی اداری ، می توان علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری را ، بررسی نمود . قبلا نیز ذکر شد که ، صندلی‌ های اداری یکی از اجزای اساسی هر اداره می‌ باشند . بسیاری از صندلی‌ ها ، امروزه دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند .

این امر از طریق اهرم و یا جک صندلی کاملاً امکان‌ پذیر است . به وسیله تنظیم ارتفاع صندلی اداری ، می‌ توان ارتفاع متناسب با قد کارمند را ، تنظیم نمود . به این ترتیب زانو ، کف پا و ستون فقرات در یک راستای کاملاً متناسب قرار خواهند گرفت و از آسیب وارد شدن به کمر و ستون فقرات فرد جلوگیری نمود .

گاهی اوقات افراد شاهد لق زدن و عدم توانایی بر تنظیم ارتفاع صندلی می‌ باشند . با اطلاع از ساختار کلی صندلی می‌ توان پی برد که ، این مشکل در جک صندلی می‌ باشد .

دلایل دیگر از کار افتادگی جک و اهرم صندلی های اداری چیست ؟

در بخش های پیشین با علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری تا ، حدودی آشنا شدیم . گاهی اوقات صندلی به طور ناگهانی پایین می‌ رود و یا حتی صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع خود را ، از دست می دهد . همچنین ، ممکن است نشیمنگاه صندلی اداری دچار لق زدگی شود .

تمامی این مشکلات به دلیل خراب شدن جک و اهرم صندلی های اداری به وجود می‌ آیند . جک و اهرم صندلی نقش اساسی در حرکت و تنظیم ارتفاع صندلی های اداری را ، دارا می باشند . در ادامه به برخی از دلایل و علل خراب شدن جک صندلی های اداری اشاره شده است ؛

 

  • چرخش بیش از حد صندلی : یکی از دلایل خراب شدن واشر صندلی ، چرخش بیش از حد آن است . این امر به خراب شدن واشر و در نتیجه خراب شدن جک صندلی می‌ انجامد .
  • کیفیت پایین قطعات : صندلی‌ های اداری که ، از قطعات با کیفیت پایین ساخته شده‌اند ، خیلی سریع‌ تر از سایر صندلی‌ ها دچار خرابی می شوند .
  • ضربات ناگهانی : صندلی‌ های اداری و جک آن ها به دلیل وارد شدن ضربه ناگهانی ، ممکن است از کار افتاده و قدرت تنظیم ارتفاع خود را ، از دست بدهند .
  • افراد سنگین وزن : در صورتی که ، افراد با وزن سنگین بر روی صندلی‌ های اداری به مدت طولانی بنشینند ممکن است جک صندلی خراب شود .

 

اکنون و با پی بردن به علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری ، بسیار راحت تر می توان مشکل صندلی اداری را ، عیب یابی نموده و در صدد رفع آن برآمد . در ادامه به ذکر چند نکته دیگر در مورد تعمیر صندلی های اداری جک دار می پردازیم .

نکات مهم جلوگیری از لق زدن و پایین رفتن صندلی های اداری چیست ؟

در ادامه و پس از آشنایی با علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری به ذکر چند نکته مهم به منظور پیشگیری از این مشکل اشاره خواهیم نمود . پیشنهاد می شود از انجام کلیه اقداماتی که ، منجر به خراب شدن جک می گردد ، بپرهیزید ؛

  • خرید از برندهای معتبر : میز و صندلی‌ های اداری خود را ، حتی الامکان از برندهای معتبر و مطرح خریداری نمایید .
  • دقت به کیفیت متریال : سیلندر ، جک و اهرم بخش‌ های مهم صندلی‌ اداری می‌ باشند . هنگام خرید به کیفیت این بخش‌ های صندلی دقت کافی را ، مبذول نمایید .
  • عدم حرکت ناگهانی اهرم : هنگام نیاز به تنظیم ارتفاع صندلی ، سعی کنید اهرم آن را ، ناگهانی و با فشار زیاد جا به جا نکنید .
  • تهیه صندلی متناسب با وزن افراد : علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری ، وزن بیش از حد می باشد . بنابراین ، به هنگام خرید و تهیه صندلی‌ های اداری حتی الامکان صندلی‌ های متناسب با وزن افراد را ، خریداری نمایید .

 

نکات مهم جلوگیری از لق زدن و پایین رفتن صندلی های اداری چیست ؟

 

کلام پایانی

علت لق زدن و پایین رفتن جک صندلی اداری را می توان در امور متعددی مانند کیفیت پایین صندلی ، کیفیت پایین متریال به کار رفته در ساخت صندلی یافت . بنابراین ، پیشنهاد می‌ شود میز و صندلی‌ های اداری خود را ، از اماکن معتبر همچون مجموعه دکومهر تهیه نمایید .

دکومهر متریال اصلی جهت ساخت مبلمان و ست اداری خود را ، از بهترین متریال و با کیفیت‌ جهانی تهیه می‌ نماید . تا ، بتوانید علاوه بر بهره مندی از طرح های متنوع و زیبا ، از کیفیت مبلمان اداری این برند نیز ، بهره ببرید .

بیشتر بخوانید: صندلی مخصوص تسکین کمر درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *