مقالات

عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی

عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن ها نوعی ابزار جداکننده به شمار می روند که، در قالب یک شیت فضاهای بزرگ را، به بخش های کوچکتر تقسیم بندی می نمایند. استفاده از این شیت ها علاوه بر جداسازی فضا برای طراحی دکوراسیون داخلی نیز مزیت داشته و به عنوان یک شیوه دکوراسیون کاربرد دارد.

پارتیشن ها امروزه دارای تنوع فراوانی هستند و از متریال های متنوعی ساخته می شوند. از جمله انواع مختلف این پارتیشن ها پارتیشن های آلومینیومی هستند که، در طراحی فضاهای داخلی کاربرد ویژه ای دارند. مبحث امروز ما در رابطه با پارتیشن های از نوع آلومینیوم و عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی می باشد.

شیت ها و یا پارتیشن های اداری

در ابتدای مبحث عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی به بیان مختصری از تاریخچه پارتیشن های اداری می پردازیم. در گذشته اکثر اداره ها و شرکت ها بافت سنتی داشتند و شاهد استفاده مشترک و چند نفره کارمندان از یک اتاق در این اداره ها بوده ایم.

امروزه و با گسترش فناوری های مدرن به ویژه در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی ادارات شاهد تغییرهای مثبتی در این خصوص هستیم. امروزه از انواع مختلف پارتیشن ها در طرح ها رنگ ها و ایده های بسیار خلاقانه و مبتکرانه جهت جداسازی فضاهای داخلی اداره ها کمک گرفته می شود.

تنوع جنس و رنگ این شیت های جدا کننده دست طراح ها را، جهت نوآوری های ناب و منحصر به فرد باز گذاشته است تا، فضاهای داخلی یک اداره را آن گونه که، مناسب فعالیت کارمندان شرکت است؛ تقسیم بندی نمایند. به این ترتیب، فضاهای جدا و مستقل برای هر کارمند در نظر گرفته می شود.

گستره تنوع در این شیت های جدا کننده بسیار فراتر رفته و باعث شده که، از متریال های منحصر به فردی مانند شیشه و آلومینیوم نیز برای این کار استفاده نمود. انتخاب متریال جهت استفاده برای این نوع صفحه های جدا کننده هم به سلیقه شخصی مدیران و هم به خود طراح بستگی دارد.

آلومینیوم یک متریال مناسب جهتی تولید شیت های جدا کننده به شمار می رود. یک دلیل عمده این امر وزن بسیار کم آلومینیوم می باشد. مزیت دیگر آلومینیوم این است که، به راحتی شکل می پذیرد. در بخش بعدی از مطلب عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی با ویژگی های این ماده آشنا می شویم.

شیت ها و یا پارتیشن های اداری

ویژگی های پارتیشن های از جنس آلومینیوم

در ادامه مبحث عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی در نظر داریم که، به بررسی و ارزیابی ویژگی های این فلز به عنوان یک پارتیشن بپردازیم. پارتیشن های از جنس آلومینیوم دارای مزایا و ویژگی های به خصوصی هستند. این ویژگی ها برای یک صفحه جدا کننده بسیار ایده آل می باشند.

برخورداری از این ویژگی ها باعث شده تا، استفاده از این متریال در ساخت شیت های جدا کننده، آن ها را بسیار متمایز و منحصر به فرد نماید. همان گونه که پیش تر نیز گفته شد آلومینیوم دارای وزن سبک و در عین حال بسیار مستحکم است. برخی از ویژگی های ایده آل پارتیشن های آلومینیومی به شرح زیر هستند؛

 

  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • وزن سبک و کم
  • توانایی مقاومت در برابر نور خورشید و دمای بالا
  • نصب بسیار راحت به دلیل سبکی
  • داشتن تنوع در رنگ بندی و طرح
  • قابلیت تلفیق با سایر متریال جهت افزایش زیبایی بصری
  • قابلیت تعویض بخش های آسیب دیده
  • داشتن چارچوب بسیار مستحکم و مقاوم
  • برخورداری از عمر بالا
  • قابلیت ساخت به شکل شیشه ای و یا کرکره ای
  • سهولت در جا به جایی و حمل و نقل

 

برخورداری از تمامی این ویژگی ها به صورت یک جا برای پا تیشن های از جنس آلومینیوم نه تنها باعث افزایش کیفیت و استاندارد آن شده بلکه، جزو عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی نیز به شمار می روند. بر همین اساس شاهد وجود پارتیشن های آلومینیومی در اکثر اداره ها و سازمان ها هستیم.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

چه عواملی بر قیمت پارتیشن های آلومینیومی تاثیر گذار هستند؟

در این بخش در نظر داریم که، به بررسی عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی بپردازیم. عوامل متعددی می توانند بر روی قیمت این نوع پارتیشن تاثیرگذار واقع شوند. هنگامی که، شما جهت خرید پارتیشن های آلومینیومی به بازار مراجعه می نمایید خواهید دید که این پارتیشن ها در دو شکل متفاوت عرضه می شوند.

نوع اول که، پارتیشن های آلومینیومی تک جداره می باشند دارای قیمت کم تری است. ولیکن، نوع دوم این پارتیشن های آلومینیومی دو جداره بوده و از قیمت بیشتری نسبت به نوع تک جداره برخوردار است. از جمله سایر عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی تلفیق آن با سایر متریال است.

یک قابلیت بسیار منحصر به فرد پارتیشن های آلومینیومی، قابلیت تلفیق آن با متریال متنوع دیگر است. این امر باعث شده تا، زیبایی این نوع شیت های جدا کننده به حداکثر رسیده و مناسب استفاده در دکوراسیون داخلی نیز باشند. شیشه های سکوریت، شیشه های طرح دار و یا سندبلاست از جمله تلفیق های بی نظیر با این شیت ها هستند.

 

سایر عوامل موثر بر قیمت پارتیشن های آلومینیومی چه می باشند؟

علاوه بر مواردی که، در بخش پیشین این مبحث ذکر شد؛ برخی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی وجود دارند. این عوامل نیز، توانایی اثر بخشی بر روی قیمت نهایی شیت های جدا کننده از جنس آلومینیوم را، دارند. برخی از این پارامترها به شرح زیر می باشند؛

 

  • متراژ پارتیشن: متراژ پارتیشن های آلومینیومی بر افزایش قیمت این پارتیشن ها موثر می باشد. طبیعتاً با افزایش این متراژ شاهد افزایش قیمت این شیت های جدا ساز نیز خواهیم بود.
  • نوع متریال تلفیق شده: از لحاظ طراحی و تولید می توان از سایر متریال ها و مواد اولیه در تولید پارتیشن های آلومینیومی استفاده نمود. به کار بردن موادی همچون شیشه و یا ام دی اف در تولید این شیت های جدا ساز آلومینیومی بر قیمت نهایی آن ها موثر می باشد.
  • هزینه اجرای پارتیشن: هزینه اجرا و نصب پارتیشن از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی به شمار می رود. این هزینه شامل مدت زمان مورد نیاز جهت نصب صفحات، تعداد افراد شاغل در پروژه و متراژ پارتیشن می باشد.

 

پس از آشنایی با عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی جهت استفاده از پارتیشن های آلومینیومی تک و منحصر به فرد، با قیمت های اقتصادی، که فضای داخلی اداره شما را متمایز از سایر اداره ها نماید، می توانید به مجموعه دکومهر مراجعه کنید.

سایر عوامل موثر بر قیمت پارتیشن های آلومینیومی چه می باشند؟

کلام پایانی

در این مبحث با عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی و ویژگی های منحصر به فرد این نوع صفحات جداساز آشنا شدیم. امروزه و با توجه به مزایای استفاده از پارتیشن های آلومینیومی در ادارات و سایر شرکت ها، شاهد رشد به کار گیری این نوع پارتیشن ها هستیم.

مجموعه دکومهر با سابقه ای بالغ بر چندین دهه در زمینه تولید انواع پارتیشن ها و مبلمان های اداری، اقدام به تولید شیت های جداساز آلومینیومی متنوع با طرح های بسیار زیبا و کم نظیر نموده است. شما به راحتی با مراجعه به وب سایت این مجموعه قادر به بازدید از کلیه محصولات آنها خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *