مقالات

قبل از خرید میز اداری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خرید و تهیه ست مبلمان اداری و میزهای اداری جزو اولین گام های راه اندازی شرکت می باشند. میز اداری یکی از ارکان ثابت و حائز اهمیت درون هر شرکتی است. به همین منظور لازم است تا، قبل از خرید میز اداری نکاتی را در رابطه با این موضوع مد نظر داشته باشید.

امروز شاهد گسترش روابط تجاری درمان کشورها و همچنین تحت روابط بین المللی هستیم. بر گسترش روابط تجاری و دایر شدن شرکت ها ادارات و ارگان های تجاری نیاز است تا افراد فضاهایی را تحت عنوان شرکت، جهت انجام امور تجاری آماده سازی نمایند.

 

میز اداری چه نوع میزی می باشد؟

قبل از خرید میز اداری بایستی در رابطه با این نوع میز اطلاعات کلی کسب نمایید. به همین منظور در نظر داریم شروع این مبحث را، به تعریف کلی از این نوع میز اختصاص دهیم. همانگونه که از نام این میزها مشخص است از این ابزار کاربردی در محیط اداری و شرکت ها استفاده می شود.

این میزها به طور معمول دارای بخش های جهت نظم دهی به وسایل کشو صفحه ثابت و مسطح و همچنین بخش هایی جهت قرار دادن فایل ها و کازیه ها می باشد. این نوع میزهای اداری در طرح ها و ابعاد بسیار متنوع و گوناگونی تولید و عرضه می شوند.

افراد بسته به نیاز خود و محل قرارگیری میزها می توانند اقدام به خرید یکی از این طرح ها و مدل های متنوع نمایند. به یاد داشته باشید که کیفیت در خرید میزهای اداری حرف اول را به خود اختصاص می دهد. زیرا، میزهای استاندارد اداری ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی کارمندان و کارکنان شرکت شما دارند.

خرید میزهای اداری از جنس مرغوب، با کیفیت و با دوام همچنین، مطابق اصول استاندارد و آرگونومیک نه تنها باعث تامین و تضمین سلامت جسمی کارکنان شما خواهد شد؛ بلکه در افزایش روحیه و انگیزه آنان نیز اقدامی مثمر ثمر ایفا می نماید.

بنابراین پیشنهاد می شود که، قبل از خرید میز اداری مطالبی را در رابطه با انواع اصول آرگونومیک و استانداردهای میز و صندلی های اداری کسب کرده و سپس اقدام به خرید این میز و صندلی های اداری برای محیط شرکت خود نمایید.

 

نکات مهم پیش از خرید میزهای اداری چیست؟

هر فرد به هنگام اقدام به خرید هر وسیله ای نیاز است تا به برخی نکات کلیدی دقت لازم را مبذول نماید. در این صورت به هدف نهایی خود که خریدی ایده آل است خواهد رسید. به همین دلیل لازم است که، قبل از خرید میز اداری نیز با برخی نکات کلیدی در رابطه با این نوع میزها آشنایی لازم را، کسب نمایید.

دقت و توجه به نکات مهم پیش از اقدام به خرید میز و ست مبلمان اداری منجر به افزایش راحتی و سلامتی مدیران کارمندان و سایر کارکنان خواهد شد. ادامه با برخی از نکات بسیار مهم و قابل توجه قبل از خرید میز اداری آشنا می شویم؛

 

  • رعایت اصول استاندارد: ساخته شدن و تولید میزهای اداری طبق اصول استاندارد و اصول ایمنی امر حائز اهمیت است که حتماً بایستی در رابطه با این موضوع اطلاعات لازم را کسب نمایید.
  • آشنایی کافی با متریال اولیه: به یاد داشته باشید که پیش از خرید و تهیه مبلمان اداری برای شرکت خود جنس و متریال اولیه میزها را شناسایی نمایید. معمولا از چوب ام دی اف فلز وینر و غیره جهت تولید میزهای اداری استفاده می شود.
  • دقت به نیاز افراد: همواره نیاز و هدف از خرید و استفاده از میز اداری را مد نظر قرار دهید به عنوان مثال افرادی که مدت زمان اندکی را پشت میز سپری می کنند و نیاز است با مشتریان بین المللی بیشتر در ارتباط باشند بایستی به ظاهر میز دقت خاصی مبذول نمایند.
  • ابعاد و اندازه میز: قبل از خرید میز اداری حتماً نسبت به ابعاد اندازه و وزن میز مورد نظر خود دقت نمایید. متناسب بودن ابعاد میز اداری با فضای شرکت و اداره شما موضوع مهمی است که، حتما بایستی در نظر بگیرید.

نکات مهم پیش از خرید میزهای اداری چیست؟

 

ویژگی های یک میز اداری استاندارد چیست؟

قبل از خرید میز اداری پیشنهاد می شود تا با ویژگی ها و مشخصات یک میز اداری استاندارد و مطابق اصول آرگونومیک آشنا شوید به این ترتیب قادر خواهید بود تا، میزهای اداری استاندارد و فوق العاده مناسبی را برای خود و سایر کارمندان در شرکت خریداری و تهیه نمایید؛

 

  • طبق علم آرگونومی میزهای اداری و فضای کاری باید به گونه ای انتخاب و طراحی شوند که سلامت جسمی و روحی کارمندان را فراهم نمایند و از ایجاد هرگونه خستگی در آنان جلوگیری به عمل آورد.
  • میزهای اداری بایستی از ارتفاع مناسب و متناسب با قد کارمندان برخوردار باشد. بر اساس اصول آرگونومیک و استانداردهای میز اداری این میز بایستی ارتفاعی برابر با ۷۵ الی ۸۵ سانتی متر داشته باشد.
  • برخورداری از جایگاه های ویژه ای مانند کشو و کمد جهت نگهداری و بایگانی فایل های اداری امر ضروری است که بایستی کلیه میزهای اداری از آن برخوردار باشند.
  • نکته حائز اهمیت دیگر در خرید میزهای اداری دقت به سطح آن است میزهایی را انتخاب نمایید که سطح آنها دارای عرض کافی بوده و جوابگوی نیازها و کارهای روزمره شما باشد.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

میزهای اداری در چند نوع وجود دارند؟

پس از اطلاع نکات مهم در رابطه با میزهای اداری و قبل از خرید میز اداری بهتر است با انواع این میز آشنا شوید. چیزهای اداری از لحاظ ظاهری و همچنین از لحاظ خصوصیات و مزایا دارای در انواع متنوع و گوناگونی تولید و عرضه می شوند.

در رابطه با انواع مختلف میزهای اداری اطلاع و تشخیص انواع گوناگون این نوع میز به شما کمک می نماید که میزهای صحیح و مناسبی را برای شرکت و کارمندان خود خریداری نمایید. در ادامه با چند مدل متنوع میزهای اداری رایج برای استفاده در فضاهای اداری آشنا می شویم؛

 

  • میز مدیریتی: این نوع میز از لحاظ ابعاد بسیار بزرگتر و حجیم تر از سایر میزهای اداری است دارای ظاهری لوکس و از متریال بسیار با کیفیت و مرغوب همچون چرم و چوب طبیعی تولید می شود.
  • میز منشی یا رسپشن: میز منشی و یا رسپشن پس از میز مدیریتی یکی از مهمترین انواع میزهای اداری به شمار می رود. زیرا، این میز همواره در معرض بازدید و رفت و آمد افراد زیادی در طی روزهای کاری می باشد.
  • میز کارمندی: این میزها جهت استفاده روزمره کارمندان اداره و شرکت ها کاربرد دارند. به همین دلیل، باید قبل از خرید میز اداری کارمندی دقت کافی مبذول شود تا، سلامت کارمندان به بهترین شکل تامین گردد.
  • میز پذیرایی: این نوع میز جهت پذیرایی و استفاده افراد مراجع و میهمانان شرکت است. معمولا در سالن و یا بخش انتظار شرکت ها قرار داده می شود.
  • میز کار گروهی: میز کار گروهی از جمله دیگر انواع میزهای اداری است که، قبل از خرید میز اداری باید ابعاد، تعداد صندلی ها و محل قرار گیری آن را، معین نمود. این نوع میز برای دپارتمان ها و جلسات کار گروهی کاربرد دارد.

قبل از خرید میز اداری

 

کلام پایانی

افراد قبل از خرید میز اداری باید با انواع، استانداردها و اصول آرگونومیک این نوع میزها آشنایی لازم داشته و اطلاعات کافی را، کسب نمایند. یکی از مراجع عرضه کننده میزها و ست های مبلمان اداری مجموعه دکومهر است. دکومهر برند معتبر در حوزه طراحی تولید و عرضه انواع ست مبلمان اداری است.

در صورت نیاز به تهیه انواع ست ها و میزهای اداری با کیفیت بی نظیر و منحصر به فرد می توانید به این مجموعه مراجعه کنید همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان این مجموعه مشاوره های ارزنده و بی نظیری دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *