مقالات

مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای

مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای

مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای؟ بسیاری از افرادی که قصد خرید مبلمان اداری را دارند، با این پرسش مواجه می شوند.‌

متریال چرم و پارچه دو متریال اصلی و محبوب برای مبلمان های اداری هستند، که هر یک مزایا و معایب خاصی دارند و نمی توان یکی را بهتر از دیگری دانست. در این مقاله از کارشناسان فروش سایت دکومهر با ما باشید تا پرسش پاسخ مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه‌ ای برای شما روشن شود.

اهمیت انتخاب پوشش مبلمان اداری

در نخستین بخش از مقاله پیش از اینکه به پرسش مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای پاسخ دهیم، شما را با اهمیت انتخاب پوشش مبلمان اداری آشنا می کنیم‌. امروزه متریال مختلفی برای روکش کردن مبلمان اداری مانند چرم، پلی استر، پارچه‌ و … وجود دارد، که از میان همه آنها دو نوع چرم و پارچه ای از همه محبوب تر هستند.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند، که انتخاب متریال پوشش فقط در زیبایی ظاهری مبلمان بستگی دارد و هر متریالی که به سلیقه و بودجه آنها نزدیک تر است، را باید انتخاب کنند. در حالی که انتخاب روکش مناسب سبب دوام بیشتر مبلمان، نگهداری راحت و استفاده آسان می شود؛ از این رو متناسب با شرایط دفتر کار خود باید بین دو متریال یکی را انتخاب کنند.

هر یک از این متریال ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند که با شناخت این ویژگی ها و مزایا و معایب آنها انتخاب برای شما راحت تر خواهد شد. در ادامه مقاله با ما باشید تا پس از آشنایی با این دو نوع مبلمان، به طور قاطع تصمیم بگیرید، که مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای!

اهمیت انتخاب پوشش مبلمان اداری
آشنایی با مبلمان اداری چرم و مزایا و معایب آن

اگر می خواهيد بدانید که مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای، باید با هر یک از این دو متریال به طور جداگانه آشنا شوید، در این بخش شما را با مبلمان چرمی آشنا می کنیم. یکی از متریال کلاسیک، اصیل و بسیار شیک برای مبلمان اداری چرم است، که تجمل و قدرت را به مشتریان القا می کند. در گذشته از چرم های طبیعی برای ساخت مبلمان استفاده می کردند.

در نهایت با پیشرفت فناوری برای حفاظت از حیوانات و کاهش قیمت چرم، چرم مصنوعی روی کار آمد. این متریال ظاهری شبیه به چرم طبیعی دارد اما با قیمتی مقرون به صرفه تری به دست می آید. همچنین تنوع رنگی چرم مصنوعی بسیار بالاتر از نوع طبیعی می باشد. مجموع این عوامل سبب محبوبیت چرم مصنوعی نسبت به طبیعی شده است و اغلب مبلمان اداری با این چرم ساخته می شوند.

چرم مصنوعی و طبیعی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، که هر یک از این ویژگی ها مزایا و معایب خاصی را به همراه دارد. در این بخش از مقاله برای پاسخ به سوال مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای به بررسی این مزایا و معایب می پردازیم.

·         مزایای مبلمان اداری چرم

مبلمان چرمی گران، شیک و لوکس به نظر می رسد، چنین مبلمانی حس گرمی و راحتی و رسمی بودن را به محیط می بخشند. این مبلمان مزایای زیر را ارائه می دهند؛

  • چرم طبیعی با محیط زیست سازگار است.
  • مراقبت از چرم بسیار آسان و راحت می باشد و به سادگی با یک دستمال مرطوب تمیز می شود.
  • مبلمان چرمی در صورت مراقبت درست دوام طولانی دارد.
  • مبلمان چرم مصنوعی و طبیعی اغلب ضد حساسیت هستند و مشکلاتی برای کاربران خود ایجاد نمی کنند.

معایب مبلمان چرمی

در این بخش برای درک پاسخ مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای، شما را با معایب این نوع مبلمان چرمی آشنا می کنيم. این مبلمان معایب زیر را دارد؛

  • مبلمان چرمی قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با سایر مواد دارد.
  • با اینکه تمیز کردن و نگهداری از چرم بسیار آسان است، اما در مقابل بسیاری از مواد شیمیایی و طبیعی مقاومت کمی دارد؛ از این رو نمی توان برای تمیز کردن آن از هر ماده ای استفاده نمود.
  • ایراد دیگر چرم های طبیعی این است، که اجازه تبادل هوا را نمی دهد؛ از این رو با نشستن طولانی مدت کاربران روی صندلی چرمی، پوشش آن عرق می کند.
  • چرم طبیعی اگر در معرض آفتاب قرار گیرد پوسته پوسته و فرسوده می شود.‌
  • اگر مبلمان چرمی مدت طولانی در معرض رطوبت قرار گیرد، ترک می خورد و نرمی خود را از دست می دهد.

معایب مبلمان چرمی

آشنایی با روکش پارچه ای، مزایا و معایب آن

تا به اینجای مقاله مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای، با مزایا و معایب روکش چرم آشنا شدید. در این بخش شما را با مزایا و معایب روش پارچه ای آشنا می کنیم، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

روکش های پارچه ای نیز همانند چرم در یک تقسیم بندی کلی به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. مبلمان پارچه ای طبیعی و مصنوعی با وجود تفاوت هایی که با هم دارند، مزایا و معایب مشترکی را ارائه می دهند.‌ در ادامه مقاله به بررسی این مزایا و معایب می پردازیم.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

مزایای مبلمان اداری پارچه ای

مبلمان اداری پارچه‌ ای به واسطه مزیت های فراوانی که دارند، بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. برای اینکه مطمئن شوید که مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای، با مزایای پارچه ای نیز آشنا شوید، این مزایا عبارتند از؛

  • برای تمیز نمودن آن می توان از انواع مواد شوینده استفاده نمود.
  • این نوع مبلمان اداری برعکس مبلمان چرم طبیعی اجازه تبادل هوا را می دهد و باعث تعریق نمی شود.
  • قیمت این نوع مبلمان به نوع پارچه بستگی دارد، اما بسیار ارزان تر از مبلمان چرمی هستند.
  • مبلمان پارچه ای تنوع رنگ و جنس بسیار بالایی دارد.

معایب مبلمان اداری پارچه ای

در بخش پایانی این مبحث برای اینکه در زمان انتخاب مبلمان اداری بهتر تصمیم بگیرید، که مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای، شما را با معایب مبلمان پارچه ای آشنا می کنیم. این معایب عبارتند از؛

  • مبلمان اداری پارچه ای طول عمر کوتاه تری نسبت به چرم دارد و عمر مفید آن بین پنج تا هفت سال است.
  • تمیز کردن مبلمان پارچه ای بسیار سخت است و گاهی مجبور به تعویض کامل روکش آن هستید.

معایب مبلمان اداری پارچه ای
نتیجه گیری

در این مقاله کارشناسان فروش فروشگاه آنلاین دکومهر با بررسی مزایا و معایب مبلمان پارچه ای و چرمی، شما را از نقاط قوت و ضعف این دو نوع مبلمان آشنا کردند. در واقع نمی توان با قاطعیت گفت که مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای؛ زیرا انتخاب هر یک به سلیقه، سبک دکوراسیون، ساعات استفاده از مبلمان و … بستگی دارد.‌

اگر برای خرید این نوع مبلمان نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، به سایت دکومهر مراجعه کنید، تا مشاورین این سایت راهنمایی های لازم را به شما دهند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *