مقالات

مراحل ساخت میز اداری چگونه است؟

مراحل ساخت میز اداری چگونه است؟

در این مقاله شما را با مراحل ساخت میز اداری آشنا می کنیم‌. میزهای اداری که از برندهای مختلف به دست ما می رسد، هر یک مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته اند، که هر یک از این مراحل در کیفیت، سهولت استفاده و دوام آن تأثیر به سزایی دارند و هیچ یک از این مراحل قابل حذف نیست.

اگر مایل به آشنایی با مراحل ساخت میز اداری هستید، در این مقاله از کارشناسان سایت دکومهر با ما باشید، تا به طور کامل با پروسه تولید میزهای اداری آشنا شوید.‌

مراحل ساخت میز اداری

میزهای اداری مانند هر مبلمان دیگری پس از سپری کردن مراحل مختلفی تولید می شوند. شرکت های بزرگ و معتبر برای هر یک از مراحل ساخت میز اداری از افراد متخصص و فناوری های پیشرفته کمک می گیرند، تا نتیجه کار یک میز منحصر به فرد، شیک و راحت باشد. در این بخش از مقاله شنا را با مراحل تولید میزهای اداری آشنا می کنیم‌.‌این مراحل عبارتند از؛

مراحل ساخت میز اداری

1.      طراحی میز اداری

طراحی میز اداری متناسب با فضا و نیازهای کاربری یکی از ضروریات طراحی داخلی یک دفتر کار است. میزهایی با اندازه های استاندارد و کیفیت خوب مشکلات رایج سلامتی کارکنان اداری را محدود می کند. علاوه بر این، طراحی یک میز اداری متناسب با فضا باعث می شود، تا افراد در حین کار فضای کافی داشته باشند.‌

در زمان طراحی میز اداری فقط به شکل و ظاهر آن توجه نمی شود، بلکه در این بخش متریال و ابعاد هر میز مشخص می گردد. امروزه برای طراحی میز اداری از اپلیکیشن های طراحی بهره گرفته می شود، تا پیش از تولید خطاهای آن در مرحله طراحی برطرف گردد.‌

2.      اندازه و ابعاد میز اداری

دومین مرحله از مراحل ساخت میز اداری معین نمودن ابعاد میز است، که باید با ابعاد استاندارد میز های اداری مطابقت داشته باشد.‌ سایز یک میز اداری باید عملکرد راحت را برای کاربر تضمین کند و فضای کافی برای انجام فعالیت ها در اختیار او قرار دهد.

ارتفاع استاندارد میز اداری حدود 74 تا 76 سانتیمتر است، که این سایز برای اکثر کاربران کافی است. همینطور هر فردی حداقل باید سه و نیم متر فضا برای قرار دادن وسایل مانند مانند رایانه، اسناد و آزادی عمل در اختیار داشته باشد.

البته باید به تعداد کاربران میز نیز توجه شود، اگر میز یک نفره است، نباید زیادی بزرگ باشد تا فضای زیادی را اشغال کند. تولیدی هلی معتبر تمام این نکات را می دانند و در زمان محاسبه ابعاد میز به کار می گیرند.

3.      متریال میز اداری

مهمترین مرحله از مراحل ساخت میز اداری انتخاب متریال آن است. متریال میز تاثیر بسیار زیادی در دوام، سبک و زیبایی آن دارند. متریال های مختلفی برای ساخت میز اداری وجود دارد، این متریال شامل ام دی اف، چوب طبیعی، پی وی سی، استیل، شیشه و یا ترکیبی از این ماد می شود، که هر یک مزایا و معایب خود را دارند.

امروزه اغلب برای تولید میزهای اداری از ام دی اف بهره می گیرند؛ زیرا شکل پذیری آسانی دارد، قیمت آن ارزان است، دوام بالایی دارد و نیاز به نگهداری دشواری همانند چوب ندارد، همچنین رنگ پذیری متریال ام دی اف بسیار عالی است. البته هر تولید کننده ای با توجه به مشتریان خود از متریال مختلف یا ترکیبی از چند متریال بهره می گیرد.

 

متریال میز اداری

4.      برش و شکل دهی

مرحله چهارم از مراحل ساخت میز اداری شامل مرحله برش و شکل دادن ورقه های چوبی، فلزی و … است.‌ در این مرحله شرکت های بزرگ با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته ورقه ها را با توجه به اندازه ها و ویژگی های مشخص شده در مرحله طراحی، برش خواهند داد.‌

در این مرحله استفاده از ابزارهای برقی مانند اره، مته و… برای شکل دادن به چوب یا فلز ضروری باشد. با توجه به سبک کار و میزان تولید هر شرکتی از ماشین ‌آلات اتوماتیک یا نیروی انسانی بهره می گیرد.

گاهی میزهای کاملا دست ساز ارزش بالاتری از میزهایی که با دستگاه های اتوماتیک شکل داده شده اند، دارند‌. استفاده از استادان ماهر و چیره دست یا فناوری های پیشرفته به مشتریان تولیدی بستگی دارد، نمی توان یکی را برتر از دیگری دانست.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

5.      مونتاژ میز اداری

یکی از مراحل ساخت میز اداری پس از برش و شکل دهی، مرحله مونتاژ است. در این مرحله تمام اجزای میز را به هم دیگر وصل می کنند. در این مرحله دو مورد اهمیت بالایی دارد، یکی مهارت کاربری است، که این عملیات را انجام می دهد و دیگری استفاده از یراق آلات با کیفیت است.

در صورتی که از یراق آلات بی کیفیت استفاده شود، حتی اگر متریال میز کیفیت بالایی یا اینکه طراحی زیبایی داشته باشد در مدت زمان کوتاهی از هم فرو می پاشد.

البته برخی از تولیدی ها مونتاژ میز را به خریدار واگذار می کنند و فقط یراق آلات را به همراه پایه ها و صفحه میز ارسال می کنند، تا مشتری این قطعات را به هم متصل کند. هدف از چنین ارسالی حمل و نقل راحت و صدمه دیدن کمتر میز اداری در زمان ارسال است.

   مونتاژ میز اداری

6.      پرداخت

یکی از مراحل ساخت میز اداری به خصوص میزهای چوبی مرحله پرداخت است، که عملیاتی مانند سمباده زنی، هموار کردن، لاک زنی، روغن کاری، جلا دادن، رنگ آمیزی و … است. تمام این کارها برای محافظت از میز و زیباتر کردن آن انجام می گیرد.

7.      پوشش دادن و افزودن اکسسوری‌ های میز اداری

از دیگر مراحل ساخت میز اداری افزودن اکسسوری و روکش کردن میز با چرم، پارچه و … است. این مرحله اغلب جزو ساخت مراحل میزهای کلاسیک است، که این میزها جزئیات و ظرافت بسیار زیادی دارند.‌

·         کنترل کیفیت

آخرین مرحله تولید میزهای اداری بررسی کنترل کیفیت میز پیش از روانه شدن در بازار و رسیدن به دست مشتری است. تمام برندهای معتبر پس از ساخت میز آنها را از لحاظ کیفی چک می کنند، تا محصولی بدون مشکل به دست مشتری برسد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت دکومهر شما را با مراحل ساخت میز اداری آشنا نموديم. سايت دکومهر یک فروشگاه آنلاین عرضه انواع تجهیزات اداری است، که انواع میزهای اداری زیبا و شیک را که تمام مراحل بالا را طی کرده اند، را با قیمت مناسب عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *